Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

onderwatertoestel Nikon AW100

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• onderwatertoestel Nikon AW100

beste leden
    Graag had ik jullie bevindingen bij het volgende : Ik kocht een Nikon AW100 waarmee je onderwateropnames kan maken tot op 10m diepte
    (zowel foto als video ). Echter na 40' gebruik in de Rode Zee op 0,5m diepte viel het toestel uit. Er bleek reedss water binnenin te zitten.
    De volgende dag werkte het terug maar na 10' was het terug afgelopen, waarna het toestel enkel nog aan en uit gezet kan worden maar
    verder niets meer. Gebeld naar pixmania die me doorverwezen naar Nikon Brussel waar ik het toestel zelf moet afgeven.
    Graag wou ik vernemen of iemand van jullie dit toestel heeft en/of ook dezelfde problemen. Ik vrees dat na een eventuele vervanging of herstel
    ik bij mijn volgende reis terug hetzelfde probleem krijg.
    Ik had toch beter mijn eerste gedacht gedaan en een duikbril met camera gekocht van Liquid Image ( die ik dan uiteraard enkel in het water kan gebruiken )

groeten

Geert

Re: onderwatertoestel Nikon AW100

goede avond Geert

ik ben al gedurende 20 jaar een duikster
    mijn laatste onderwater camera ( jaar 2011 ) was een Nikon in een onderwaterhuis
    dat is het beste systeem om mooie foto's te nemen !!!

ervaring met een duikbril en camera heb ik niet
    ik opteer meer voor een camera in de hand ) zodat je kan doen wat je wil

en ik maakte super mooie foto's

spijtig genoeg mag ik na 20 jaar en méér dan 1200 duiken niet meer duiken
    en dat is met heel veel pijn in het hart

Comment

De AW100 vorig jaar oa meegenomen op vakantie en veel mee onder water geweest (zee & zwembad), nog nooit problemen mee ondervonden...een voorbeeld foto hieronder:

Comment

Volgens een test in WDC(What Digital Camera) was dit de beste keuze in die klasse.

Trouwens niet Nikon is garantie plichtig maar Pixelmania, maar ze schuiven gewoon het werk af naar jouw.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

zelf gebruik ik al sinds aug 2008 de 1030Sw van Olympus, wel meestal in owhuis. Dat huis loopt regelmatig eens wat water in doordat ik er nogal nonchalant mee omga maar het toestel heeft het tot hiertoe altijd overleeft. Ik schat tot hiertoe een 500tal duiken soms tot dieper dan dertig meter en hoofdzakelijk in zoutwater.
          Mogelijk is je probleem een haartje of stof/zandkorreltje op de sluiting van één van de klepjes.
          Ik zou het in alle geval laten nazien en eventueel laten vervangen. In het zwembad kan je het zo gebruiken maar in zee ben ik toch voorstander van een owhuis er rond.

@carooootje; ik begrijp je spijt. Zelf duik ik een dikke tien jaar en heb dit jaar voor het eerst de winter moeten overslaan omdat ik te veel last van artritis in mijn vingers heb, temperaturen van 0 tot 5° in de Oosterschelde doen daar geen goed aan. Hopelijk kan ik volgende week opnieuw starten met een 1265ste duik.
          Albums
          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Working...
          X