Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D800 vs D4

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nikon D800 vs D4

Zaterdag 1 juni kan ook maar dan pas vanaf 14h. (moet toevallig op lunch in Gent dus zou het mooi aansluiten ).
    Enfin, we horen het wel of er nog kandidaten zijn en welke datum het voor de meesten past.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Komt in orde Pol, ik zal er je meteen een onbewerkt doorsturen via wetransfer, gemaakt met de 35mm op f1.4 en op 50 iso,
      100 iso op 1.4 lukt momenteel niet in de zon.

Voila Pol, zou nu moeten te downloaden zijn op je telenet adres, zoals gezegd jpg uit NEF zonder vigneteringscorrectie of andere bewerking,
      alleen 25% verscherpt, verder niets aan gedaan, scherpstelling middelste scherpstelpunt, en mijn brievenbus in het onscherpe gedeelte.
      Exif zit nog in de foto, zeg je gedacht, ik weet niet of die 50 iso een meerwaarde betekent tegenover de 100 iso, naar het schijnt zou dat
      minder zijn dan de normale 100 iso instelling, ik zie er persoonlijk weinig mis aan.
      De foto is gemaakt met een Nikon NC filter op het objectief.
      Geert, ik heb jou ook 2 jpeg's uit NEF's doorgestuurd van de 28mm op 1.4 met WeTransfer . Eén op iso100 en één op iso50, middelste scherpstelpunt en ook enkel 25% verscherpt. Hier staat een blauwe verlichtingspaal in de onscherpte.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
        De 24-70mm 2.8 presteert wel top.
        Ik had niet anders verwacht Pol
        Van de 14-24 zal je dezelfde resultaten halen.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
          Ik had niet anders verwacht Pol
          Van de 14-24 zal je dezelfde resultaten halen.
          Bedankt Leopard, heb de 14-24 nog niet getest en ben benieuwd naar de tonvorming.
          Het enige minpuntje ivm de D800E, maar dat had ik al verwacht, de zware files. Mijn MacBookPro met 8 Gig.RAM verwerkt ze goed, maar in Capture NX moet ik van tijd tot tijd wat geduld oefenen. Wennen dus.
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Bedankt Leopard, heb de 14-24 nog niet getest en ben benieuwd naar de tonvorming.
            Het enige minpuntje ivm de D800E, maar dat had ik al verwacht, de zware files. Mijn MacBookPro met 8 Gig.RAM verwerkt ze goed, maar in Capture NX moet ik van tijd tot tijd wat geduld oefenen. Wennen dus.
            Bij mij idem; is vooral bij het opslaan dat mijn computer het lastig krijgt. (geen wonder bij Tiffs van 208 MB...)
            Anderzijds is het zo, dat de Raw-beelden eigenlijk niet of nauwelijks moeten gecorrigeerd worden en je op die manier dan weer veel tijd wint.
            Ik ben al aan het sparen voor iets zwaarders aan geheugen volgend jaar.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
              Anderzijds is het zo, dat de Raw-beelden eigenlijk niet of nauwelijks moeten gecorrigeerd worden en je op die manier dan weer veel tijd wint.
              Dit is mij ook opgevallen. De Nef's kan je zo uit de camera gebruiken.
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Hier geen enkel probleem Pol, mijn PC draait ze erdoor alsof het niets is, als ik in Nikon Capture NX2 een serieverwerkingsopdracht aanmaak
                om een serie 72 Mb RAW bestanden aan te passen (bv. witballans aanpassen, een paar % opscherpen en opslaan als jpg in een andere map)
                dan neemt hij ze ongeveer per seconde, dus 60 stuks per min. dus leve een dikke PC.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                  Filter verminderd de beeldkwaliteit ook een stuk en dit is goed merkbaar op een D800, zeker overstraling is een groot probleem. Tenzij je gaat naar de Nikon NC filters.
                  Nikon NC filters doen het inderdaad goed, gemaakt met de Nikon 35mm AF-s f1.4 met Nikon NC filter, klik in de foto voor 100% crop. KLIK en ga de foto gerust eens bekijken tot in de hoeken.
                  Last edited by Guest42; 5 mei 2013, 06:54.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Hier geen enkel probleem Pol, mijn PC draait ze erdoor alsof het niets is, als ik in Nikon Capture NX2 een serieverwerkingsopdracht aanmaak
                    om een serie 72 Mb RAW bestanden aan te passen (bv. witballans aanpassen, een paar % opscherpen en opslaan als jpg in een andere map)
                    dan neemt hij ze ongeveer per seconde, dus 60 stuks per min. dus leve een dikke PC.
                    Heb het misschien al ergens anders gezegd hé, maar kies de lossless compressed optie voor je RAW-opname. Dan bedragen de bestanden 45mb en er is gewoon 0.0 verschil tussen Lossless compressed en uncompressed qua kwaliteit, Nikon heeft dat zelfs zelf gezegd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                      Heb het misschien al ergens anders gezegd hé, maar kies de lossless compressed optie voor je RAW-opname. Dan bedragen de bestanden 45mb en er is gewoon 0.0 verschil tussen Lossless compressed en uncompressed qua kwaliteit, Nikon heeft dat zelfs zelf gezegd.
                      Staat nu ingesteld op RAW compressie, en zelfs in 12 bits, wat mijn bestanden de helft kleiner maakt, wist ik, maar wilde bij deze camera
                      ook nog het verschil testen, ik ben tevreden.

Deze namiddag zijn we eens naar Maldegem geweest, het waren er stoomtreindagen, ondertussen ook eens getest op enkele verschillende standen,
                      ik heb de indruk dat bij de D800 en op diafragmavoorkeuze, de sluitertijden toch langer zijn als bij mijn vorige camera's, zelfde diafragma en zelfde iso.
                      mischien zijn het gedachten.

Scherpte is geen probleem, hieronder een opname met daar onder een 100% crop, lijkt mij deftig, opscherping ongeveer 20% in het Raw bestand.
                      Toestelgegevens Nikon D800, objectief Nikon 35mm AF-s f1.4
                      Opnamegegevens: iso 100, f5.6, 1/200 sec.

100 % crop.

Comment

Working...
                      X