Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 6D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 6D

Oorspronkelijk geplaatst door SVIS Bekijk bericht
    dus hiermee wil jij dan precies zeggen dat een pro 'verplicht' is om de 5D III te kopen?

sorry maar zelfs als fotograaf in bijberoep werk ik nog met een 40d en moest dat toestel niet aan zijn estimated clicks komen, zie ik voor mezelf geen noodzaak om over te schakelen hoor.
    daarnaast staat hier ook de 6d eventueel op de 'wishlist' en dat heeft ook met de prijs te maken.
    ja, correct, meer kosten wil zeggen minder winst & inkomsten dus ook minder belastingen.
    maar uiteindelijk moeten wij ons ook de kost kunnen verantwoorden aan onszelf.
    en persoonlijk zie ik ook geen nut in de meerprijs van de 5D III vergeleken met de "extra's" die hij mij biedt t.o.v. de 6D, integendeel, voor mij persoonlijk is er maar 1 ding dat mij over de streep zou kunnen trekken en die is mij zeker het prijsverschil niet waard.

dan investeer ik het 'uitgespaarde' geld wel in andere zaken om 'kosten' te genereren, zoals een 2de body van hetzelfde type of extra lenzen om mezelf safe te stellen.
    Ik begrijp vanwaar je komt en wil uiteraard je mening niet in vraag stellen.
    Zelf kom ik ook van een 40D en ben overgestapt naar oa een 5Dmk3. En ik ben heel blij met die keuze.
    Het toestel bied me meer zekerheden en een soort van vrijheid. Hier mee wil ik niet zeggen dat het betere foto's nemen slechts het toestel is.
    Maar ik ben toch al wat situaties tegengekomen waar de kracht van de 5Dmk3 mij de mogelijkheden heeft kunnen bieden.
    Ik wil het toestel hier niet verafgoden en zoals eerder gezegd is het ook de combinatie van fotograaf, kennis, inzicht, etc...
    Maar als professioneel fotograaf wil ik wel werken met materiaal waar ik op kan rekenen gedurende de opdracht dat ik doe.
    En waar een toestel als een 40D mij soms in de steek liet, heeft de 5Dmk3 mij toch nog toe nooit laten zitten.

Maar het is een persoonlijke kwestie. :-)
    EMBLEMATA.BE
    http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

Comment

Working...
    X