Op dit forum staan een reeks van discussie's over het aankopen van ofwel een 6 d ofwel een 5d MKIII. Dikwijls kiezen de mensen voor een 5dMKIII omdat zij voor, dit ongetwijfeld exellente toestel, de prijs willen betalen. Ik vind voor mij persoonlijk de prijs te hoog, daarom deze vraag: zijn er al mensen op dit forum die al een Canon 6D aangekocht hebben en wat zijn hun bevindingen? Ik zeg er gelijk bij dat ik GEEN sportfotograaf ben.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Canon 6D
Collapse
X
-
-
Re: Canon 6D
Ik ben zelf een 5D III gebruiker en heb ook een tijd de 5D II gehad (ook naast de 5D III). Beide prima toestelen.
6D is ook een uitstekend toestel met goede prestaties. Deze een middag mogen lenen. Ook dit is weer een dijk van een camera. Vond alleen de plekken waar de knoppen zaten even wenen. Ben toch wel erg geweend aan het AF systeem van de 5D III en 100% view finder, maar als ik dit niet was dan zou ik maar zo de 6D of 5D II kunnen kiezen.
Je kunt zelf de vraag vast en zeker wel zelf beantwoorden of een 6D gaat voldoen aan je wensen.
Heb je het AF systeem nodig van de 5D III
Heb je de 100% zoeker nodig
en zo zijn er nog een aantal verschillen.
Zet dit op een rijtje en ga zo bepalen of de camera bij je wensen past. Vervolgens naar de winkel en houdt de camera vast en kijk of deze goed in de hand ligt en of je de bediening naar wens is.
En Camera is leuk, maar ik lees weinig over de objectieven waar mee je hem wenst te gebruiken. Voor mij persoonlijk zijn de objectieven belangrijker dan de camera.
Om de keuze lastiger te maken. Is de 5D II geen optie ? Dit is en blijft nog steeds een uitstekende Full Frame cameraLast edited by Apple; 19 maart 2013, 15:20.
-
Misschien interresant, nieuwe review op cameralabs
Comment
-
Een paar maanden geleden heb ik de 6D gekocht en heel tevreden over. De redenen dat ik voor de 6D heb gekozen en niet voor de 5Diii zijn: 1) de prijs, 2) de betere af-prestaties in situaties met weinig licht 3) de uitstekende iso-prestaties. De 6D heeft maar 1 crosstype af point, maar ik gebruik er ook maar 1 dus voor mijn wijze van fotograferen is dit geen handicap. Ieder zijn wijze van werken natuurlijk ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door parik Bekijk bericht...zijn er al mensen op dit forum die al een Canon 6D aangekocht hebben en wat zijn hun bevindingen? Ik zeg er gelijk bij dat ik GEEN sportfotograaf ben.
Comment
-
Ik heb momenteel een 50D met stocklens en een Canon EF 70-200mm f/4.0L IS USM.
Als ik het forum lees dan lees ik dat de 6D een schitterend toestel is en door verschillende 5D gebruikers reeds gebruikt is, maar toch door het merendeel aangeraden wordt de 5MKIII aan te schaffen???Last edited by parik; 22 maart 2013, 11:31.
Comment
-
-
Ik twijfel ook tussen beide toestellen (6D en 5D3) en mijn voorkeur ging lang uit naar de 6D (o.a. omwille van de iets betere prestaties op hoge ISO waardes en de ingebouwde WiFi), maar ik heb mij een CamRanger aangeschaft om het WiFi gedeelte te vervangen (en de software die daarbij zit, is momenteel uitgebreider dan de EOS Remote app die samenwerkt met de 6D). Verder neig ik steeds meer naar de 5D3 omdat je dan bijna niet meer moet herkadreren. Korte afstanden tot het onderwerp + grote diafragma's = focusfouten als je herkadreert (zeker in het geval van telelenzen). Dat is de hoofdreden waarom ik meer naar de 5D3 neig (ook veel makkelijker om de regel van derden toe te passen).550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door OpaJM Bekijk berichtEen week geleden kostte de 6D bij Konijnenberg 1749 euro, nu 1799 euro. Hij was al goed. Dan is hij nu nog 50 euro "beter" geworden. Zou hij nog beter worden?550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP
Comment
-
Misschien niet handig voor de vraag van de TS maar ik heb nu een 5Dmk3 en ik ben van plan de 6D erbij te nemen als extra.
Comment
-
-
-
Waarschijnlijk het prijs/kwaliteit dat je met dit toestel hebt. 2 5DMK3's kopen is net iets TE van het goede. Daarom dat de 6D voor mij persoonlijk een goed aanvulstuk zal zijn.
Comment
-
Net een Canon 6D gekocht. t Valt me wel op hoe klein en licht het toestel is, eerder vergelijkbaar met n 500D dan met n 1D.
Ik denk dat het soms wel een voordeel is (en soms niet, bv met n 70-200 erop).
Wat me wel opvalt is de beeldkwaliteit op hoge Iso en de scherpte !
Nu nog leren ermee werken !Canon-man. Concerten en natuur.
Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk berichtNet een Canon 6D gekocht. t Valt me wel op hoe klein en licht het toestel is, eerder vergelijkbaar met n 500D dan met n 1D.
Ik denk dat het soms wel een voordeel is (en soms niet, bv met n 70-200 erop).
Wat me wel opvalt is de beeldkwaliteit op hoge Iso en de scherpte !
Nu nog leren ermee werken !Website: http://www.svisimaging.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SVIS Bekijk berichtben benieuwd naar je verdere bevindingen nog ook
Bij goede lichtomstandigheden kan ik nog best mee met mijn 5D, maar binnenshuis verwacht ik heel veel van de hogere ISO-mogelijkheden van de 6D.
Comment
Comment