Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 6D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 6D

OpaJM, dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken he.

De 6d voelt ergens plastiekerig en speelgoedachtig aan, maar als ik de foto's zie, ben ik wel blij, dus dat compenseert wel. De joystick mis ik wel.

Het is wel een toestel waar je niet mee opvalt (in tegenstelling tot de 1D) en dat kan soms wel n voordeel zijn.

n 1D met 70-200 of 100-400 weegt ook wel n heel pak meer, als je daar n hele dag mee moet rondsleuren, dat is t ook niet.

Anderzijds denk ik dat de 6D serieus uit balans is met n zware lens op. Dan moet je al n batterijgreep kopen maar ben je t voordeel van t kleine formaat kwijt.

Een verder nadeel is dat ik nu Lightroom 4 moet kopen omdat Lightroom 3 de Raw-files niet herkent.

De communicatie met mijn smartfoon is ook nog niet gelukt, de manual nog eens lezen.
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Nog iets : ik heb wel heel grote handen en ben mijn oude 1DIII gewend, vandaar dat het ms klein aanvoelt.

Voor iemand met kleinere handen of vrouwen is t ms een ideaal toestel.

De 5DIII kost ook n pak meer voor vergelijkbare prestaties. Dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken of die 1000 euro meer het wel waard is.
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Hen uiteindelijk op aanraden van veel gebruikers en het lezen van voorstellingen gekozen vor de aanschaf van een 6D. Ben ech benieuwd naar de eerste foto's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parik Bekijk bericht
          Hen uiteindelijk op aanraden van veel gebruikers en het lezen van voorstellingen gekozen vor de aanschaf van een 6D. Ben ech benieuwd naar de eerste foto's.
          Proficiat met je nieuwe aanwinst . Je zal er ongetwijfeld veel plezier aan beleven.
          Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
            Net een Canon 6D gekocht. t Valt me wel op hoe klein en licht het toestel is, eerder vergelijkbaar met n 500D dan met n 1D.

Zeker niet vergelijkbaar met een 500D maar eerder een 60D.
            De bouwkwaliteit is heel goed. Een 5DIII en zeker 1D voelt solider aan maar das maar een eerste indruk.
            Gewicht speelt hier ook parten.
            Last edited by Funcky; 17 april 2013, 22:03. Reden: spelfout
            Leiqa Q3 43, Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

Ik heb zelf geen 6D maar een vriend van mij gebruikt het voor video opnames van videoclips. Super hoog resultaat en een pak kleiner en lichter dan de 5D.

Comment

Ik heb er ook eentje mogen kopen. Eerste indrukken: Is duidelijk kleiner dan mijn 5D, maar ligt goed in de hand, zeker met een lichte prime. De knopjes voelen ietsje goedkoper aan, oa het meerkeuzewieltje. Maar dat went wel. SD-kaartjes zijn ook heel klein, vergeleken met CF. Ik ben nog bezig met alles door te lezen en te installeren. Foto's binnenshuis 's avonds kan hij moeiteloos af. Ik kocht hem vooral voor de mogelijkheid hoge ISO te kunnen gebruiken. Dat lijkt heel goed mee te vallen. Over de beeldkwaliteit kan ik nog niet veel zeggen. Ik heb nog niet veel gefotografeerd, enkel maar wat snapshots. Wifi en het filmen heb ik maar eventjes geprobeerd.
                Al bij al ben ik er heel blij mee.

Comment

Nu fotografeer ik met de 5Dmk3 en ben daar uiterst tevreden over. De 6D komt ook in mijn gamma als back-up/2de toestel.
                  EMBLEMATA.BE
                  http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

Comment

Soms twijfel ik ook tussen de 6D of 5dIII (ga er vermoedelijk deze week om). Wetende dat ik de af van de 7D gewoon ben en tracking vaak gebruik (kinderen), zou de af van de 6D dan voldoen? Of ga ik dan toch best voor de 5d?
                    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
                      Soms twijfel ik ook tussen de 6D of 5dIII (ga er vermoedelijk deze week om). Wetende dat ik de af van de 7D gewoon ben en tracking vaak gebruik (kinderen), zou de af van de 6D dan voldoen? Of ga ik dan toch best voor de 5d?
                      Aan de hand van je beschrijving is er, mijn inziens, maar 1 correct antwoord nl. de 5D Mark III.
                      550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Voila, net de 5D Mark III opgehaald Ben benieuwd.
                        Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

Proficiat. Je bevindingen zijn altijd welkom want ik twijfel ook tussen beide modellen, maar neig hard naar de 5D3 omwille van de AF.
                          550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Heb nu zelf sinds deze avond een 6D als fototoestel.

Achtergrond informatie is dat ik 5 jaren lang heb gewerkt met de 40D met zowel de 10-22mm en de 50mm 1.4

Wat me al opviel is dat de 6D wat speelgoedachtig in de handen ligt, dit in tegenstelling van de 40D met zijn gewicht.
                            Zo ook het draaiwiel achteraan de body en set- knopje konden echt beter worden afgewerkt!

Waar ik zoal na de setup van verschoot, is hoe snel hij kan scherp stellen bij weinig licht!
                            Tweede zaak omwille van de hoge iso- waarden met weinig ruis.
                            Derde zaak omwille van het full frame (uiteraard)
                            Vierde punt is zijn prijskaartje ( 1699 euro tegenover 2899 voor de 5D Mark III )

Als enkel voor je hobby ( dit zonder er centen voor te vragen of eisen ) is het zeker een gigantische meerwaarde ( zeker in mijn geval komende van een 40D ) in tegenstelling tot de 5D Mark III. De kostprijs voor deze laatste is me niet verantwoord om aan te schaffen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scura Bekijk bericht
                              Als enkel voor je hobby ( dit zonder er centen voor te vragen of eisen ) is het zeker een gigantische meerwaarde ( zeker in mijn geval komende van een 40D ) in tegenstelling tot de 5D Mark III. De kostprijs voor deze laatste is me niet verantwoord om aan te schaffen.
                              dus hiermee wil jij dan precies zeggen dat een pro 'verplicht' is om de 5D III te kopen?

sorry maar zelfs als fotograaf in bijberoep werk ik nog met een 40d en moest dat toestel niet aan zijn estimated clicks komen, zie ik voor mezelf geen noodzaak om over te schakelen hoor.
                              daarnaast staat hier ook de 6d eventueel op de 'wishlist' en dat heeft ook met de prijs te maken.
                              ja, correct, meer kosten wil zeggen minder winst & inkomsten dus ook minder belastingen.
                              maar uiteindelijk moeten wij ons ook de kost kunnen verantwoorden aan onszelf.
                              en persoonlijk zie ik ook geen nut in de meerprijs van de 5D III vergeleken met de "extra's" die hij mij biedt t.o.v. de 6D, integendeel, voor mij persoonlijk is er maar 1 ding dat mij over de streep zou kunnen trekken en die is mij zeker het prijsverschil niet waard.

dan investeer ik het 'uitgespaarde' geld wel in andere zaken om 'kosten' te genereren, zoals een 2de body van hetzelfde type of extra lenzen om mezelf safe te stellen.
                              Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Zucht....
                                Het sprak wel over mezelf en wat ik bereid ben voor te betalen!
                                Wat een andere er wil aan spenderen is zijn zaak, niet de mijne.

Comment

Working...
                                X