Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Back to the film days!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Back to the film days!

Oorspronkelijk geplaatst door MoFoPictures Bekijk bericht
    zelfs dan nog, een fout is enorm vlug gemaakt in analoge kleurenfotografie.

kan me écht niet inbeelden dat een film die meer dan 10 jaar vervallen is, een blanco emultie als resultaat geeft.
    Lichtlek in de camera?

Comment

mogelijk, maar dan is het natuurlijk wel élke keer met die camera en dat gegeven hebben we niet?

in ieder geval, ik vertrouw m'n films zo weinig mogelijk toe aan een ander. Uitgezonderd van kleur, ontwikkel ik alles zelf: 35mm, 120mm, 4x5".
      Kan je het niemand anders kwalijk nemen als er iets mis is gegaan.

Comment

andere rolletjes komen perfect uit de camera
        FLICKR PHOTOSTREAM
        Just try to comprehend that which you'll never comprehend

Comment

dan kan het (zo goed als) alleen aan de ontwikkeling liggen.

Comment

Aan ontwikkelen van kleurenfilms heb ik me nooit gewaagd, aan de afdrukken wel (zonder kleurenanalyser mag je dat vergeten). In zwartwit heb ik een paar honderd rollen gedaan denk ik.
            Het is en blijft magisch om in dat rood licht het beeld te zien verschijnen op dat papier in die vloeistof. Zwartwit afdrukken is echt geen heksentoer te noemen, in tegenstelling met kleur kan je het proces volgen met je ogen. Gewoon doen.
            Toen Agfa stopte met de productie van de kleurenfilms heb ik een doos van 100 stuks gekocht, de overschot zit nog altijd in de koelkast.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
              Aan ontwikkelen van kleurenfilms heb ik me nooit gewaagd, aan de afdrukken wel (zonder kleurenanalyser mag je dat vergeten). In zwartwit heb ik een paar honderd rollen gedaan denk ik.
              Het is en blijft magisch om in dat rood licht het beeld te zien verschijnen op dat papier in die vloeistof. Zwartwit afdrukken is echt geen heksentoer te noemen, in tegenstelling met kleur kan je het proces volgen met je ogen. Gewoon doen.
              Toen Agfa stopte met de productie van de kleurenfilms heb ik een doos van 100 stuks gekocht, de overschot zit nog altijd in de koelkast.
              psst Paul, we zijn op het moment bij m'n pa bezig met de fotostudio én doka in te richten wordt dolle pret alhier!
              Studiofoto's met de hasselblad en technische camera, heaven is waiting!

Comment

MoFo, als je de studio-warming houdt, stuur maar een uitnodiging, ik loop hier al te kwijlen!!!

@TS zelf zwart-wit ontwikkelen en afdrukken, echt niet moeilijk!!! gewoon doen!!
                tja, colruyt geeft ook colruyt kwaliteit he, inscannen en afdrukken op de rol!! (Maar doet je plaatselijke fotozaak zoveel anders? )
                Zwart-wit laten afdrukken (machinaal of manueel) op echt fotopapier (je kent dat wel, dat met zilver in) is duur... eigenlijk kan je het dan beter zelf eens proberen als je ermee verder wil!!

Tom
                De gustibus et coloribus non est disputandum
                Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Comment

En toch kunnen veel argumenten me niet overtuigen. We zouden blijkbaar bedrogen worden met digitale camera's. Ik weiger dat echter te geloven.

Comment

Working...
                  X