Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

brand hopping (pentax - nikon - canon)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• brand hopping (pentax - nikon - canon)

na lange tijd mijn pentax K10 gebruikt te hebben begint deze echt wel te verslijten.
    enkele mankementen: batterijduur, shake reduction, SDM ...

Nu ben ik aan het overwegen wat geld uit te geven.
    Ik heb verschillende opties.
    1: ik koop een K5 II body en kan mijn huidige objectieven blijven gebruiken (3 tal objectieven) (18-55 / DA*50mm / Sigma 28 - 300)

2: ik stap over van merk en investeer in een body + 1 a 2 lenzen (18/55 + 50 of 70 prime)

alles hangt natuurlijk af van wat ik wil uitgeven maar ik wil toch onder de 1500€ uitkomen.

Mijn camera gebruik ik vooral voor urban fotografie

Iemand ideetjes of tips?
    Thx

Re: brand hopping (pentax - nikon - canon)

wat mankeert er aan het huidige merk?

als je er tevreden van bent, zie ik geen reden om over te schakelen naar een ander merk.
    liggen de specs van de K5 II in de lijn van wat je wilt?
    je kan dan bvb gaan kijken als je bij pentax blijft naar een UWA voor je urban fotografie met het geld dat je uitspaart van een eventuele overstap, of een extra prime om meer uitgedaagd te worden in compo etc
    Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Tenzij je naar fullframe wil, blijf bij Pentax, de verschillen met andere merken zijn te klein om er voordeel bij te hebben.
      Pentax is evengoed als Nikon, Canon, Sony,... Als de K5II goed in de hand ligt en voldoet aan uw noden zie ik geen reden om te switchen.

Comment

Als je tevreden bent van je glas en dure flashes - laat je dan niet overhalen door system-changers, of de religieuzen...

Ga opnieuw voor een Pentax, neem als je op koopjacht gaat je belangrijkste lens mee om te testen - en koop nog wat glas.

Comment

Working...
        X