Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto en video met 1 toestel?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Foto en video met 1 toestel?

Pentax K-01, 350 EUR, 16 MP, uitmuntende fotokwaliteit (zie dpreview.com), ingebouwde shake reduction, goede video (1920x1080 aan 30 fps, 1280x720 aan 60 fps), uitstekende batterij. Pentax lenzen zijn er genoeg, vooral de primes (de zooms zijn doorgaans minder goed).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joris Elvenboom Bekijk bericht
      goede video (1920x1080 aan 30 fps, 1280x720 aan 60 fps)
      Ik vind niets terug over de goede video van deze camera hoor... Alsook de bitrate is onbekend (wat veel belangrijker is dan de klassieke 1080p specs dat in principe nooit de kwaliteit van 1080p hebben in deze prijsklasse).

Comment

Nou, bijvoorbeeld dit:

Ik twijfel er niet aan dat er camera's zijn met nog betere videokwaliteit. Maar voor een betere fotokwaliteit betaal je een veelvoud van de prijs (full frame).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
          De NEX 7 is ook 1100 euro en de D5200 slechts 700 euro voor de body-only. Dat is bijna het dubbele... Ga je werkelijk 60fps gebruiken en ken je genoeg van videobewerking om dit te kunnen omzetten en bewerken? 60fps is natuurlijk tof voor semi-slowmotion, maar ga je het gebruiken? Ik blijf erbij dat als je een budget van 1500 euro hebt, je beter een goedkopere body koopt met een fantastische lens dan een duurdere body met een brollens. Met dat prijsverschil kan je het permitteren om met de D5200 te werken met zeer kwaliteitsvolle primes als de 28mm f/1.8, 50mm 1.8 en 85mm 1.8.
          Je zal de camera waarschijnlijk ook voor iets anders gebruiken dan video en foto in de lucht, vind je een elektronische zoeker wel aangenaam werk? (ik kan daar niet zo goed tegen en zou zeker niet hele dagen hiermee willen fotograferen, geef mij maar een goede zoeker; dit is persoonlijk, sommigen hebben geen probleem met een elektronische zoeker)
          PS: In plaats van de NEX7 zou ik eigenlijk een Olympus om-d nemen, die is nog een stuk beter op vlak van video volgens wat ik al gezien heb.
          Ik denk dat ik je gelijk moet geven in de punten die je aanhaalt:-)
          Nikon D5200 zal het worden, alleen nog even kijken hoe het zit met de mogelijkheden om op,afstand te bedienen.

Alvast bedankt voor de reacties.

Comment

Working...
          X