Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto en video met 1 toestel?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Foto en video met 1 toestel?

Hallo allemaal, daar dit mijn eerste post is op dit forum zal ik me even kort voorstellen .

Ik ben Tim, een 33-jarige zelfstandige uit Antwerpen en geïnteresseerd in luchtfotografie.

Ik zou voornamelijk luchtopnames willen maken vanaf een hexacopter (drone).
    De opnames gebeuren overdag met genoeg licht, het betreft professionele foto's en occassioneel zou ik ook goede kwaliteits filmopnames willen maken vanaf dit bewegende platform.

In eerste instantie wil ik weten of de mogelijkheid bestaat om dit met 1 toestel te doen aangezien de kost serieus oploopt bij aankoop van 2 toestellen zonder teveel aan kwaliteit te moeten inboeten.
    In tweede instantie zou ik dan ook willen weten welke toestellen hiervoor in aanmerking zouden kunnen komen met een budget van +/- 1500€.

Ik kijk uit naar jullie reacties.

Mvg,
    Tim

Re: Foto en video met 1 toestel?

De belangrijkste vraag is dan hoeveel gewicht je aan die hexacopter kan hangen.
    Een compactje weegt veel minder dan een professionele camera + lens.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      De belangrijkste vraag is dan hoeveel gewicht je aan die hexacopter kan hangen.
      Een compactje weegt veel minder dan een professionele camera + lens.
      Maximum 2kg

Comment

Nikon V1/V2 mischien, niet te zwaar, compact en redelijk van prijs.

Comment

Een D7000 of een 7D met een 28mm...
          Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
          Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

Comment

Wat wil je filmen/fotograferen? Auto's, mensen, vogels, gebouwen, ....?

Eerst maar eens het probleem definiëren (en dat is niet dat het moet vliegen, dat is een randvoorwaarde). Als je het probleem weet, kun je bepalen wat de oplossing is.
            Groeten,

Albert Jan

Website AJH
            lidnummer: BD0371NL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Nikon V1/V2 mischien, niet te zwaar, compact en redelijk van prijs.
              , de nieuwe lenzen voor het 1 stysteem zien er ook zeer goed uit.
              PS: bestuurbaar vanop afstand met WU-1b dat ook betaalbaar is.
              Last edited by playerofwar; 27 februari 2013, 18:36.

Comment

Heb al verschillende zulke opnames gezien gemaakt met sony NEX toestellen. vb http://vimeo.com/29236110 http://vimeo.com/37328540
                Dit zijn zogenaamde compact systeemcamera's, er bestaan verschillende modellen NEX3n, nex5r, nex6 en nex7 en vanaf april waarschijnlijk nex7n.

Gelijkaardige toestellen vindt je ook bij panasonic, bvb panasonic G5, en ook bij olympus en Samsung NX reeks. Deze toestellen zijn compact tot zeer compact maar gebruiken in tegenstelling tot de nikon V1/V2 sensors met een formaat (dikwijls zelfde sensor) gelijk aan die van DSLR toestellen wat de beeldkwaliteit ten goede komt. Panasonic en sony NEX toestellen bieden zeer goede video mogelijkheden en kwaliteit alsook de olympus omd-e5.
                vb panasonic gh3 http://vimeo.com/55336191

Hier vind je een overzicht van systeemcamera's momenteel op de markt

zou de panasonic G5 en de sony NEX6 of NEX7 (indien zoeker niet noodzakelijk is NEX5r) en de olympus omd-e5 eens bekijken.
                panasonic en sony toestellen hebben een frame rate van 60 beelden per seconde wat mogelijk nuttig kan zijn om meer vloeiende bewegingen te krijgen.

Sony RX100 is een compact toestel zonder verwisselbare lens maar zeer licht en toch nog goede beeldkwaliteit vb http://www.youtube.com/watch?v=_YvT-15cxFc

Misschien kun je op deze link meer deskundige info vinden
                CTO at Quadrocopter.com Commercial Photographer and Freelance Helicam Pilot. 406.253.9048 Adele Scholl adele@gravityshots.com Work Experience: Bad Boys For Life History…

Comment

Als het alleen voor video was hing je er een GoPro Hero black onder. Superlicht waardoor je drone goed bestuurbaar blijft. Maakt trouwens ook 12mpixel foto's
                  Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Bedankt voor al de reacties, ik ben er toch nog niet helemaal uit maar ik denk dat ik voor Nikon ga kiezen, een d5200 ziet er wel goed uit, anderzijds denk ik dat de Canon eos M ook wel een kanshebber is.

Iemand goede ervaringen met deze toestellen?
                    Last edited by Timk; 28 februari 2013, 11:47.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door C. Ruben Bekijk bericht
                      Een D7000 of een 7D met een 28mm...
                      Leuke toestellen, al zou de D7 primeren op de D7000 vanwege de hogere framerate bij het filmen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                        , de nieuwe lenzen voor het 1 stysteem zien er ook zeer goed uit.
                        PS: bestuurbaar vanop afstand met WU-1b dat ook betaalbaar is.
                        Inderdaad volledig bestuurbaar via iPad of android maar ik zag via WIFI, dan lijkt mij het bereik niet zo ver...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timk Bekijk bericht
                          Leuke toestellen, al zou de D7 primeren op de D7000 vanwege de hogere framerate bij het filmen...
                          Dat is in 720p wat tov echte video ongeveer 480p is. Voor video is de D5200 beter dan beide (en voor foto minstens even goed als je niet opziet tegen het menu gebruiken).
                          Eos M is eigelijk een canon 600D met barslechte autofocus (echt slecht gewoon, zelfs in ideale situaties) ze gebruiken opnieuw dezelfde oude sensor met laag DR (wat enorm belangrijk is voor landschappenarchitectuur en andere onderwerpen waarbij er grote contrasten zijn). Kijk ook eens naar de Olympus om-d: op vlak van video bijna even goed als de Nikon D800 (momenteel leider op vlak van video). Maar het is misschien wel verstandiger een goedkopere body te kopen (dat voor foto trouwens beter is) en enkele uitstekende lenzen erbij te nemen: daar zal je het grootste resultaat uit halen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                            Dat is in 720p wat tov echte video ongeveer 480p is. Voor video is de D5200 beter dan beide (en voor foto minstens even goed als je niet opziet tegen het menu gebruiken).
                            Eos M is eigelijk een canon 600D met barslechte autofocus (echt slecht gewoon, zelfs in ideale situaties) ze gebruiken opnieuw dezelfde oude sensor met laag DR (wat enorm belangrijk is voor landschappenarchitectuur en andere onderwerpen waarbij er grote contrasten zijn). Kijk ook eens naar de Olympus om-d: op vlak van video bijna even goed als de Nikon D800 (momenteel leider op vlak van video). Maar het is misschien wel verstandiger een goedkopere body te kopen (dat voor foto trouwens beter is) en enkele uitstekende lenzen erbij te nemen: daar zal je het grootste resultaat uit halen!
                            De D5200 is precies wel wat ik wil qua specs maar dan zie ik weer de video kwaliteit van de Sony NEX 7 en begin ik weer te twijfelen. Nikon 30fps 1080p en sony 60fps 1080p filmen, daarbij speelt het lage gewicht van de NEX ook wel in het voordeel.

Alleen is het dan wachten op de nieuwe.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timk Bekijk bericht
                              De D5200 is precies wel wat ik wil qua specs maar dan zie ik weer de video kwaliteit van de Sony NEX 7 en begin ik weer te twijfelen. Nikon 30fps 1080p en sony 60fps 1080p filmen, daarbij speelt het lage gewicht van de NEX ook wel in het voordeel.

Alleen is het dan wachten op de nieuwe.
                              De NEX 7 is ook 1100 euro en de D5200 slechts 700 euro voor de body-only. Dat is bijna het dubbele... Ga je werkelijk 60fps gebruiken en ken je genoeg van videobewerking om dit te kunnen omzetten en bewerken? 60fps is natuurlijk tof voor semi-slowmotion, maar ga je het gebruiken? Ik blijf erbij dat als je een budget van 1500 euro hebt, je beter een goedkopere body koopt met een fantastische lens dan een duurdere body met een brollens. Met dat prijsverschil kan je het permitteren om met de D5200 te werken met zeer kwaliteitsvolle primes als de 28mm f/1.8, 50mm 1.8 en 85mm 1.8.
                              Je zal de camera waarschijnlijk ook voor iets anders gebruiken dan video en foto in de lucht, vind je een elektronische zoeker wel aangenaam werk? (ik kan daar niet zo goed tegen en zou zeker niet hele dagen hiermee willen fotograferen, geef mij maar een goede zoeker; dit is persoonlijk, sommigen hebben geen probleem met een elektronische zoeker)
                              PS: In plaats van de NEX7 zou ik eigenlijk een Olympus om-d nemen, die is nog een stuk beter op vlak van video volgens wat ik al gezien heb.

Comment

Working...
                              X