Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2e toestel, welke?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 2e toestel, welke?

De vraag van Elca is intussen van gisteren en nog geen enkele reactie van de vraagsteller. gelukkig zijn er veel meelezers die iets aan deze vraag kunnen hebben, maar je vraagt je wel af waar de interesse is van de vraagsteller!
    Sony en Olympus
    Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
      Het is misschien wel handig om ook een budget te weten. als je een groot zoombereik wilt hebben in een compacte systeembody is een Olympus Pen serie met de 14-150mm zo gek niet.
      Ik vraag me zelf af hoe goed deze 14-150 is ... ik heb nog niet de gelegenheid gehad deze te proberen.. lijkt me een interessante lens
      Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Ben er weer...ik was gister de hele dag weg... Bedankt voor zoveel reactie..het is wel even uitzoeken allemaal... Die nex7 heb ik snel even opgezocht, interessant maar is wel prijzig om als 2e camera te nemen. Wat ik ook belangrijk vindt is dat de camera ook RAW moet ondersteunen, en die vind ik niet terug in nex7?
        Het zou ook zomaar kunnen dat wanneer nex7 inderdaad zo goed is als dslr, dan doe ik die dslr weg...
        In ieder geval ga ik aan de slag met de tips van jullie...ik heb me nl nog niet verdiept wat systeemcamera is...

Comment

Je kan zeker in RAW schieten. Kijk ook eens naar een nex-6, volgens velen de ideale nex. Zou beter geschikt zijn voor actie fotografie vanwege de fasedetectie sensoren in de beeldsensor.

Bij cameranu.nl of kamera-express.be heb je een nex-6 voor 800€ en de 18-200 voor 800€, dan heb je hetzelfde bereik als je nu hebt en je hoeft niet te wisselen van lens.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Hallo,

Ik had het over de NEX-7 omdat ik die zelf gebruik, maar de suggestie van alex606 - de NEX-6 - is net zo goed.
            De NEX-en kunnen allemaal in RAW fotograferen, dus dat is ook geen probleem.
            Ze maken ook allemaal bv. automatische panorama's, ideaal voor je "gebergte".
            En dan ook niet te vergeten, ze kunnen in hoge kwaliteit video opnemen in het AVCHD-formaat (de standaard nu voor HD).
            Kortom, maar dat is dan ook weer MIJN mening: NEX-6 of 7 + 18-200 en je hebt een heel mooie combinatie ...

Jaja
            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
              Je kan zeker in RAW schieten. Kijk ook eens naar een nex-6, volgens velen de ideale nex. Zou beter geschikt zijn voor actie fotografie vanwege de fasedetectie sensoren in de beeldsensor.
              Lukt dus niet Alex,
              Heb dit al getest, is gewoon te traag voor actie...
              Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Hallo,

Voor de echte actiefoto's is er geen twijfel: een DSLR doet het daarin beter dan de NEX-en.
                Pannings e.d. zijn geen probleem maar voor snel bewegende onderwerpen lijkt de NEX-serie niet gemaakt te zijn
                Maar of je dat nodig hebt is dus voor een groot deel afhankelijk van je "soort" fotografie.

Jaja
                Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                  Ik vraag me zelf af hoe goed deze 14-150 is ... ik heb nog niet de gelegenheid gehad deze te proberen.. lijkt me een interessante lens
                  Hier enkele voorbeeldjes van afgelopen week, genomen met de 14-150 van Olympus.

Voor volle grootte: http://robspanjaart.smugmug.com/Engl...7008&k=X9ThVbn

Sony en Olympus
                  Fotoseries

Comment

@ Spanjaart
                    Dat lijkt mij een heel aanvaardbaar resultaat dat je uit deze lens haalt... als je bekijkt hoe compact deze lens is en rekening houdend met het bereik.
                    De bovenste foto heeft een mooie rustige achtergrond.. iets wat ik niet direct verwachte met dit objectief.

Comment

heb een Pen (staat te koop) en sinds kort 2 nikon 1 serie's, de J1 en de V1 welke spotgoedkoop geprijst is op dit moment, heb de mijne voor 265,- gescoord.
                      De 1 serie van Nikon is echt de meest ondergewaardeerde systeemcamera die er is, iedereen geeft af op de kleine sensor, maar kan je verzekeren als je eenmaal met dize camera's op stap bent geweest dan wil je niets anders meer binnen dit segment, camera is ontzettend snel, robuust (v1), accuraat in zowel belichting als auto focus en bovendien ook nog eens compact incl lens, de Nex serieis welliswaar als body vrij plat en klein, maar de lenzen zijn weer vrij groot.
                      De Pen serie van Olympus is ook een prima keuze, ook vanwege de uitmuntende lenzen die er te koop zijn voor M4/3.

Beste is dat je even goed gaat kijken wat je precies zoekt en alwaar je grenzen liggen, budgetair en qua grootte, met alle hier genoemde systeemcamera's is het prima fotograferen en zul je afhankelijk van je eigen kunnen uitstekende resultaten mee boeken.
                      Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
                        De 1 serie van Nikon is echt de meest ondergewaardeerde systeemcamera die er is,

Ik ben blij dat ik niet de enige roepende in de woestijn ben. Ik heb de
                        J1 voor een habbekrats gekocht. Echt een koopje. Te mooi om te laten
                        liggen. Heel veel had ik er niet van verwacht, maar ja, ik heb vroeger
                        heel lang met een Coolpix 700 rondgelopen en had heimwee naar die
                        tijd. Naar de onschuld. De spontaniteit. Bovendien zocht ik iets dat niet
                        half half maar echt makkelijk was om mee te nemen. De 1 is meer dan
                        dit alles.
                        De mensen op straat die ik fotografeer hoeven niet te glimlachen, dat
                        doe ik zelf wel.

Comment

Wat betreft de Nikon 1 serie, ik heb onlangs een V1 aangeschaft voor mijn zoon. Hij heeft zijn PEN E-PM1 net vanavond verkocht omdat de V1 voor zijn gebruik handiger is. Ik moet zeggen dat ik zelf ook onder de indruk ben van de kwaliteit. De resolutie is iets lager dan bij de PEN series maar qua look and feel zijn de foto's "bang on". Ook de zoeker van de V1 is van een kwaliteit die ik bijvoorbeeld bij de Panasonic GH1 echt miste, zoals ook trouwens de bouwkwaliteit. Voor de prijs die je er momenteel voor betaalt bieden de uitlopende Nikon V1 en J1 modellen een enorme "bang for the buck'.
                          Voor m43 valt te pleiten dat er intussen een behoorlijk arsenaal aan kwaliteits-objectieven te koop is, terwijl de resolutie met de komst van de laatste 16.1mp sensoren op de GX1 en met name de OMD-E-M5 en de daarvan afgeleiden PEN series voor algemeen gebruik tot een winnaar maken in deze klasse systeemcamera's.
                          Sony en Olympus
                          Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
                            heb een Pen (staat te koop) en sinds kort 2 nikon 1 serie's, de J1 en de V1 welke spotgoedkoop geprijst is op dit moment, heb de mijne voor 265,- gescoord.
                            De 1 serie van Nikon is echt de meest ondergewaardeerde systeemcamera die er is, iedereen geeft af op de kleine sensor, maar kan je verzekeren als je eenmaal met dize camera's op stap bent geweest dan wil je niets anders meer binnen dit segment, camera is ontzettend snel, robuust (v1), accuraat in zowel belichting als auto focus en bovendien ook nog eens compact incl lens, de Nex serieis welliswaar als body vrij plat en klein, maar de lenzen zijn weer vrij groot.
                            De Pen serie van Olympus is ook een prima keuze, ook vanwege de uitmuntende lenzen die er te koop zijn voor M4/3.

Beste is dat je even goed gaat kijken wat je precies zoekt en alwaar je grenzen liggen, budgetair en qua grootte, met alle hier genoemde systeemcamera's is het prima fotograferen en zul je afhankelijk van je eigen kunnen uitstekende resultaten mee boeken.
                            Waar heb je deze voor die prijs gevonden?

Comment

bij Foka, Rotterdam

Comment

hier de link, echter alleen in het wit, in het zwart staat ie ineens voor 299,- bij kamera-express (verleden week nog 269,-)

Comment

Working...
                                X