Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

remote tool canon met usb-verlengkabel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• remote tool canon met usb-verlengkabel

Dag allemaal,

Daar ik geen goede telelens heb op dit moment had ik een leep plannetje om toch de mussenfamilie uit onze haag te kunnen trekken, een platformke gemaakt op paal, met houtblok erop waar ze eerst landen voor ze broodkruimels en zaden kunnen eten, statief opgesteld, 50D erop met @#$%-tamron telezoomlens erop, mooi vastgezet op juiste landingsplaats, en met usbverlengkabel naar binnen gelopen op laptop, maar kon geen juiste connectie maken tussen cam en laptop, zonder de usb-verlengkabel wel onmiddelijk connectie en werkend. Iemand raad mee om toch dit te kunnen laten werken?
    Canon EOS 1D Mark III | Canon EOS 5D Mark III | Canon 50 F 1.8 II | Canon 85L F 1.2 | Canon 16-35L F 2.8 USM | Canon 24-70L F 2.8 USM | Canon 70-200L F 2.8 IS USM | Sigma 180mm EX IF F 3.5 HSM

Re: remote tool canon met usb-verlengkabel

Joeri,

Een USB kabel heeft een maximale lengte. Alles wat daarboven gaat levert een niet-werkende situatie op. De setup die ik al eens geprobeerd heb:

1. Portable met daaraan via een normale USB kabel de camera. Deze portable is voorzien van een wireless netwerk kaartje en draait Windows XP Professional. Hierop draait de software om de camera via USB aan te sturen.

2. Binnen, op hetzelfde home-netwerk een tweede windows PC (of portable, maakt eigenlijk niet uit) die in staat is om via remote desktop (RDP, mstsc, Microsoft Terminal Services Client, ...) de desktop van de portable buiten over te nemen. Op die manier kan je vanop afstand (kan mits wat fantsie zelfs over internet zijn) de camera bedienen.

Er zijn talloze variaties hierop te bedenken, maar de minimumvereiste is wel telkens twee machines met een (eventueel wireless) netwerk kaart.
    www.elwee.net

Comment

theterend werken?
      bedoel je dit?
      de kabel mag niet langer zijn dan 10m
      software op laptop geinstalleerd
      kabel en fototoestel en laptop aan elkaar
      het is wel zo'n kabel met aan de ene kant een usb poort (laptop) en aan de andere kant zo'n mini usb stekertje
      wat er ook opzit is een usb repeater
      heb deze kabel daaroor speciaal gekocht in een computerzaak
      hopelijk ben je hier iets mee
      groetjes alin
      groetjes aline

Comment

Hoe lang is die verlengkabel (en welke specificatie heeft die kabel).

Maximum lengte van de totale kabel is bij USB 2.0 5 meter (bij USB 1.1 3 meter).

Comment

De usb kabel is 5m, werkend op usb2.0
          Deze kabel werkt perfect op het werk, wanneer ik laptop aan meetapparatuur van het werk hang om frequenties te uploaden naar laptop. Ik denk eerder dat spanning te laag is vanuit camera, camera kan niet hoog genoeg spanning leveren om die extra 5m te overbruggen, hij ziet wel een apparaat, maar kan er niet deftig mee communiceren, waardoor windows het als een slecht functionerend usb apparaat behandeld. Is er nog een andere manier om remote met cam te werken?
          Canon EOS 1D Mark III | Canon EOS 5D Mark III | Canon 50 F 1.8 II | Canon 85L F 1.2 | Canon 16-35L F 2.8 USM | Canon 24-70L F 2.8 USM | Canon 70-200L F 2.8 IS USM | Sigma 180mm EX IF F 3.5 HSM

Comment

via een usb repeater misschien ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joeri De Grande Bekijk bericht
              Deze kabel werkt perfect op het werk, wanneer ik laptop aan meetapparatuur van het werk hang om frequenties te uploaden naar laptop. Ik denk eerder dat spanning te laag is vanuit camera, camera kan niet hoog genoeg spanning leveren om die extra 5m te overbruggen, hij ziet wel een apparaat, maar kan er niet deftig mee communiceren, waardoor windows het als een slecht functionerend usb apparaat behandeld. Is er nog een andere manier om remote met cam te werken?
              Je kunt een hub met voeding bij de camera plaatsen, kabel van Canon gebruiken tot aan de hub en de verlengkabel tussen de hub en computer plaatsen, dit zou het probleem van een te lage spanning moeten oplossen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joeri De Grande Bekijk bericht
                usb spanning komt volgens mij niet uit camera maar uit je laptop ( ik laad bijvoorbeeld me gsm zo op)

5volt dacht ik

usb verlengkabels zijn vaak en/altijd een probleem, anders een proberen met een degelijke repeater

laptop bij je toestel, teamviewer qs op je laptop en teamviewer ( de "hoofdversie") op je pc binnen

is remote verbinding op je laptop, via internet in 2 minuten gepiept
                Canon 70d - EF 50 mm 1,8 mk II- 18/135 IS - 55/250 IS - Xtra power - San Disc eXtreme III 32gb - Lowepro Slingshot 300 AW - Speedlite 430EXII

Comment

repeater zou het kunnen oplossen
                  even goedkoop
                  - goedkoop werptentje van de decathlon
                  - snoeiafval

:P
                  Canon R | Leica Q
                  EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                  Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                  [/COLOR]

Comment

je kan voor een paar euro een draadloze ontspanner kopen. Ik heb er eentje voor mijn Sony A300, een model waarvoor Sony er zelfs geen kan leveren. Werkt nochtans perfect en 5m is dan zeker geen probleem. Kijk maar eens op 'de veilingsite' op canon remote control en je kan kiezen vanaf 5 euro, verzending inbegrepen... staat op de familieportretjes ook stoerder dan een een haspel USB afrollen...
                    u blogt toch ook ? grow for it - Sony α300 - SAL 18-250, Minolta 50 f1.7, Minolta 35-70 f4 macro, Sigma 105 f2.8 macro

Comment

da's niet "thetered" werken hé, the666bbq.
                      bij thetered zie je wel degelijk wàt je fotografeert.
                      bij jouw methode is het "schieten en hopen op een voltreffer".

ben benieuwd naar de verdere ontwikkeling hier ...

mm
                      ∏__|_ ∏__|_
                      "no rules, great shots"
                      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Ik heb me ooit eens aan zo'n experiment gewaagd. En 10 meter was het maximum met een usbkabel van zeer goede kwaliteit. Met een repeater er tussen (usb-hub met stroomadapter) zal je er nog wel een metertje of 10 bij kunnen doen. Maar met dat laatste heb ik geen ervaring.

Comment

Ik hoop dat mijn vraag in dit topic thuishoort:
                          In Lightroom bestaat de mogelijkheid om opnames direct op je laptop te kunnen bekijken ( thetered). Als ik, met de juiste kabel) mijn Canon 1Ds aansluit, krijg ik meteen op mijn lcdscherm van de camera het signaal " Busy" en dit verdwijnt niet meer. Ik kan dan niet fotograferen. Hoe los ik dit op?

Comment

"Tethered", niet "Thetered". De Nederlandse term ken ik niet.

Hoe lang kan een hdmi kabel zijn? Als je alleen de beeldjes wil bekijken en niet de instellingen van je camera wil aanpassen, is dat misschien de oplossing.
                            Ook een mogelijkheid is een wifi portable/tablet die je met remote desktop aanstuurt vanop een 2e toestel.

Ik zou het gewoon oplossen door vooraf alle instellingen juist te zetten met een dummy vogeltje, remote trigger aansluiten, het plekje in het oog te houden en als er beweging is een paar bursts schieten.
                            Achteraf kijken wat het oplevert en als het niets is, later nog eens proberen.
                            Fuji X-T3 | 12 f2 | 23 f1.4 | 35mm f2 || Canon in de kast

Comment

Ik heb hier een hdmi kabel van 15 mtr. geen probleem mee.
                              Is er ook niet zoiets als een verloop van usb overgaand in utp en vice versa.
                              Meen dat ooit gezien te hebben, of was dat iets anders.
                              Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Working...
                              X