Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D600 en low-light

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D600 en low-light

Er zijn adapterringen beschikbaar om er wel filters op te kunnen instaleren (voor die grotere vierkante), is handig voor landschappen, maar heb je dat nodig voor party's?
    Waar ga je zo eigenlijk? (doe dit zelf ook af en toe)

Comment

14-24 voor partyfotografie? goed zot...
      1 is duur
      2 is zwaar, loop er maar eens een hele nacht mee rond, je zal het wel voelen

je bent dan beter af met de 16mm, al is de 14-24mm veelzijdiger, maar kom, daar gaat het hier niet over.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MoFoPictures Bekijk bericht
        14-24 voor partyfotografie? goed zot...
        1 is duur
        2 is zwaar, loop er maar eens een hele nacht mee rond, je zal het wel voelen

je bent dan beter af met de 16mm, al is de 14-24mm veelzijdiger, maar kom, daar gaat het hier niet over.
        Dan moeten we ook allemaal geen 24-70 en 70-200's meer kopen... Die wegen evenveel of meer en toch worden deze enorm veel gebruikt. 14-24 is het beste wat je kan krijgen als wide-angle! Ik denk niet dat de f/4.0 van een 16-35 zou voldoen en de scherpte van de 17-35 is ook al achterhaalt. Op een party moet je gewoon al het licht pakken dat je kan, f/2.8 is essentieel als je camera geen clean iso 12800 heeft (D4).

Comment

Dat de 14-24 zowat het beste in de breedhoeksector is ga je me nooit horen tegenspreken, staat al lang op m'n verlanglijstje.
          Maar het gewicht moet je toch zeker rekening mee houden wanneer je de camera zo goed als de hele avond in de hand hebt in plaats van aan de draagriem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MoFoPictures Bekijk bericht
            Dat de 14-24 zowat het beste in de breedhoeksector is ga je me nooit horen tegenspreken, staat al lang op m'n verlanglijstje.
            Maar het gewicht moet je toch zeker rekening mee houden wanneer je de camera zo goed als de hele avond in de hand hebt in plaats van aan de draagriem.
            Gaat bij mij toch wel ook aan de BR-sport als ik mij verplaats (met sb-900 erop en 70-200 of 35mm).

Comment

Gho, 14-24 F2.8 is inderdaad redelijk zwaar, maar komaan, ik loop soms een hele dag met mijn camera + batterijgrip + 70-200 rond en ben ook nog nooit omvergevallen .
              Allez, alles wat afhankelijk van persoon tot persoon natuurlijk.
              Maar het lijkt me niet echt een argument om de 14-24 niet te kopen .
              Nikon D800 + MBD12 | Nikon D7000 + MBD11 | Nikon 14mm to 400mm | ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                Er zijn adapterringen beschikbaar om er wel filters op te kunnen instaleren (voor die grotere vierkante), is handig voor landschappen, maar heb je dat nodig voor party's?
                Waar ga je zo eigenlijk? (doe dit zelf ook af en toe)
                Ben nog niet zo super lang bezig dus het aantal events is nog vrij beperkt.
                Meestal zijn dit meer lokale drum 'n bass fuiven, maar wel met vrij grote namen zoals Tantrum Desire, Athys & Duster,...
                Vrij veel in 't Moeve in lier (jeugdcentrum).
                Maar ben wel bezig met promotie om zo op grotere events te kunnen fotograferen.

Het gewicht van de 14-24 is voor mij zeker geen kantelpunt om die lens niet te kopen...
                Op modelshoots gebruik ik meestal mijn 70-200 samen met mijn camera + grip, en dat weegt ook al goed door. Nog geen last van gehad

Comment

Working...
                X