Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Medium Format?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Medium Format?

Ik heb het idee opgevat een MF camera aan te schaffen.. gezien de prijs beperk ik mij tot een analoge camera.

Ik ben momenteel nog in de onderzoeksfase. Heb nog geen specifieke camera/setup op het oog.

Is er in Belgie een winkel die dergelijke camera's verkoopt?

Kan je ergens tegen een redelijke prijs laten ontwikkelen en drumscannen?

Zijn er hier forumleden die nog steeds in MF fotograferen? Zijn er die de overstap hebben gemaakt naar digitaal MF?

Naar wat ik heb gevonden bestaat er op heden nog geen digitale FULL MF camera, klopt dit?

Re: Medium Format?

Is een Pentax 645D en een Leica S2 dan geen MF ? Ik dacht dat er verschillende MF formaten zijn, als ze maar groter zijn dan 35mm
    D800 en een goed glasservies

Comment

die verhouden zich tot MF als een crop camera tot FF

Comment

Wat is dan MF? 6x6cm , 6x7cm, 30x45, 45x60...
        D800 en een goed glasservies

Comment

6x6, 6x7, 6x9 maar geen 44mm op 33mm zoals de Leica S2.. toch wel een heel groot verschil tussen 44x33 en 60x60

Comment

Probeer een 2de handse Mamiya 645 AFDII of III te kopen. Daar kun je achterna perfect een digitale achterwand van Phase one opzetten. Phase One maakt in feite gebruik van de Mamiya body.

Comment

voor een 600€ vind je al zéker een hasselblad, daar moet je het dus niet voor laten.
              Is direct in het 6x6 formaat en kan je ook zeer gemakkelijk een digitale rug op zetten van phase one/leaf/hasselblad zelf/...

werkt voor mij toch het beste.

De pentax 645 trekt op geen ballen, resolutie is enorm zwak voor een middenformaat van die prijs.

analoog is de mamiya 645 ook best een leuk toestel, maar voor mij tipt er toch niets aan de hasselblad.

Comment

Working...
              X