Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eerste ervaringen 70-300 DO

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Allee vermits je aan het aandringen bent hier snel een foto van een bakstenen muur gemaakt. Ik zat er wel wat dichtbij maar het moest snel gaan he. Ik ben namelijk aan het werken. Diafragma wel 1 stop toegeknepen. Zal wel eens wat meer testen maar zit in tijdsgebrek voor zo een dingen voor het moment. En ik vrees dat dit nog meer dan een 2 maand gaat duren. Maar als het lukt post ik wel een reeksje op vrschillend diafragma.

De 100% crop

de volledige foto

Comment

@RR en PG

mvg, Z
      Z900
      Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

Comment

[QUOTE] Originally posted by roadrunner
        Originally posted by Kevlar
        Originally posted by Jochen
        Hey Kev,

Ik heb alleen schrik dat mijn buren mij maar ne rare gaan vinden dat ik foto's van de bakstenen van hun huis sta te nemen
        Waarschijnlijk vinden ze dat zo ook al,dus veel verschil zal dat niet maken zeker
        Dat is het juist RR ik wil niet dat ze ook nog schrik van mij beginnen krijgen he . Sebiet de flikken aan de deur met een klacht van schending van de privacy. Leg dan maar eens uit dat jochen absoluut een foto van de bakstenen van mijn buren wou

Comment

Baksteen ziet er heel behoorlijk uit, Kev. Dat voegwerk kon wel beter...
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Originally posted by Pieter G.
            Originally posted by Kevlar
            Ik heb alleen schrik dat mijn buren mij maar ne rare gaan vinden dat ik foto's van de bakstenen van hun huis sta te nemen
            Ga eens in de tuin van uw buren staan en trek uw eigen bakstenen... Benieuwd wat ze daarvan gaan vinden.
            LOL euh dat gaat ook verkeerd aflopen vrees ik. Zo van: He wat doede gij in mijne bloementuin? Ziede Marie ik heb altijd gezgd dat diene vent maar ne rare was en nu ziet ge het he nu zit em zelfs hier met zijn prullen tussen mijn rozen!

Comment

Baksteen ziet er heel behoorlijk uit, Kev. Dat voegwerk kon wel beter...
              Tja met dat voegwerk heb ik niiks te maken he. Euh met die baksteen ook eigenlijk niet

Comment

Ga eens in de tuin van uw buren staan en trek uw eigen bakstenen... Benieuwd wat ze daarvan gaan vinden.
                LOL

Dan zeggen ze:"Nu is em zijn eigen stenen aan 't trekken,die van ons zijn nie schoon genoeg zeker
                Danny's Photosite

Comment

LOL

Comment

Over die bakstenen valt weinig op te merken hoor,
                    goed scherp.
                    Yummie, ik denk dat ik mijn dromen voor een Bigma opgeef en dat ik over den deze een beke zal beginnen dromen...

Toeme, is nog duurder ook...
                    http://www.digifotofreak.nl

Comment

Dat valt mee, die 100% crop. 't Mocht natuurlijk nog ietskes scherper zijn... as always...

Laat ons zeggen dat dit me al meer overtuigd dan die andere shots, kom.

Kev, als ge betrapt wordt in de tuin van de buren kan je nog altijd zeggen "t'is voor een filmke van Eddy Lipstick...".
                      http://www.theafricabug.com

Comment

Hallo Kevlar,
                        Heb jij de lens vanuit USA laten komen of van elders? In NL is hij nog niet te koop toch? Ik zit erop te wachten. Iedereen kan zeggen wat hij/zij wilt maar ik wil hem simpelweg hebben om zijn geringe gewicht. De vergelijken zoals jullie die doen met bakstenen e.d. zijn wel leuk maar voor mij totaal onbelangrijk. Ik maak foto's met de meest uiteenlopende camera's en lenzen en krijg uit alle camera's en lenzen goede en slechte foto's. Ik ben en blijf amateur en wil met plezier fotograferen en me niet een breuk tillen aan een lens.
                        Zo zie je maar, ieder heeft zijn/haar eigen reden waarom iemand iets koopt.
                        Dag dag
                        Vonne
                        The only real failure is to give up trying!

http://www.yvonnew.com
                        http://www.vonne.web-log.nl
                        and HFC forever!

Comment

Originally posted by Vonne
                          Hallo Kevlar,
                          Heb jij de lens vanuit USA laten komen of van elders? In NL is hij nog niet te koop toch? Ik zit erop te wachten. Iedereen kan zeggen wat hij/zij wilt maar ik wil hem simpelweg hebben om zijn geringe gewicht. De vergelijken zoals jullie die doen met bakstenen e.d. zijn wel leuk maar voor mij totaal onbelangrijk. Ik maak foto's met de meest uiteenlopende camera's en lenzen en krijg uit alle camera's en lenzen goede en slechte foto's. Ik ben en blijf amateur en wil met plezier fotograferen en me niet een breuk tillen aan een lens.
                          Zo zie je maar, ieder heeft zijn/haar eigen reden waarom iemand iets koopt.
                          Dag dag
                          Vonne
                          Ja vonne mijn lens komt uit de USA meer bepaald van bij www.bhphoto.com. Ik zat ook op deze lens te wachten en zodra ze dus beschikbaar was heb ik ze besteld. Ondertussen zou bhphoto ze wel van hun site gehaald hebben waarschijnlijk omdat de vraag te groot was en ze naar het schijnt in de US ook nog niet officieel gelanceerd is. Maar vermits BH een van de grootste winkels in de US is hebben zij de eerste batch ontvangen. Bestel gerust via BH want ik heb dit al meerdere keren gedaan en steeds tot volle tevredenheid. Levering neemt ong 3 dagen in beslag wanneer er in stock op hun site staat.

De reden die je geeft waarom je deze lens wilt zijn volgens mij ook de hoofdredenen om deze lens te kopen. Ik loop regelmatig de hele dag rond met mijn apparatuur en ik heb dan ook echt geen zin om bijv een 100-400 L mee te sleuren. Gevolg ik zou ze thuis laten. Wat ben ik dan met die lens? niets. Ook het compacte van deze lens is handig want in mijn tas moet er echt nog wel plaats zijn voor iets anders dan enkel fotoapparatuur.
                          Mijn wensen waren licht, klein, IS, USM en stevig. En een bereik van minimum 200mm En dan de best mogelijke optische kwaliteit die ik kon bereiken aan deze voorwaarden. Vermits de DO eerst normalerwijze nu nog niet beschikbaar ging zijn was ik voor de 200 L F2.8 gegaan. Had wel geen IS maar de 2.8 maakte al veel goed. Heb deze nu enkele maanden en ik kon alleen maar besluiten dat ik teveel shots miste door het gebrek aan een zoom. Optisch is de DO niet zo goed als deze 200 mm maar geen enkele zoom is zo goed. Maar de DO is heel goed. Sommige lenzen van een lagere of vergelijkbare prijs zijn optisch beter maar geen enkele komt ook maar in de buurt van de kwaliteiten van de DO als je rekening houdt met mijn voorwaarden. Eerlijk gezegd deze lens is beter dan ik verwacht had. Bouwkwaliteit vergelijkbaar met een L, de IS is fantastisch, de AF zo goed als evensnel als de 200 mm en de 70-200 F4 kan er een puntje aan zuigen. 100mm meer bereik dan ik wou en optisch goed genoeg om perfecte 38x25 prints te leveren en groter print ik quasi nooit. Mijn vakantie zal uitwijzen of ik blij blijf want dan ga ik pas echt een real life test van de lens hebben maar met wat ik nu al gezien heb denk ik niet dat ik ga teleurgesteld zijn.

Er zijn wat rare dingen aan de lens maar niets dramatisch. Er is het dreamy effect dat anderen al gehad hebben en de dof kan er soms anders dan we gewoon zijn uitzien. Maar niet slecht of zo hoor gewoon wat anders. Het belangrijkste is eigenlijk dat je niet mag vergeten de zoom lock op te zetten om te voorkomen dat je lens uitschuift wanneer je hem naar beneden houdt. En de zoomring is initieel nogal zwaar. Maar dat zou ik nu niet echt problemen noemen.

Hopelijk kan je hem snel vastkrijgen vonne want je gaat er plezier mee hebben en je geen breuk sleuren. En zoals je zegt de lens maakt de foto niet mijn mooiste foto's zijn nog steeds gemaakt met een camera die nog niet 1/3 van deze lens kost.

Comment

Working...
                          X