Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eerste ervaringen 70-300 DO

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Originally posted by Pieter G.
    Originally posted by Phille
    mss eens een zelfde foto maken met je 70-200 en deze lens beide op 200 mm en dan op statief zodat we iets echt kunnen beoordelen wijd open ...
    Ontzettend slecht idee... Je hebt meteen zin om die 70-300 terug te sturen.
    Ja ik heb gisteren nog erger gedaan. Effe mijn 200 mm prime bovengehaald en +-dezelfde foto genomen. Dan weet je het direct weer hoor een zoom is gewoon slecht . Tja anderzijds is deze lens vaak wel veel handiger. En ben binnekort nogal lang weg en zal geen tijd meer hebben om zo een tests te doen. Enkel mijn eigen lenzen lukt misschien nog wel. En ik wil ze niet te pletter testen hoor enkel een idee krijgen van de sterkte en zwaktes van de lens. Daarna hangt het af of ik tevreden ben van de plaatjes die eruitkomen. Als ik daar (en dat zal na de vakantie zijn) tevreden over ben is deze lens een blijver want praktisch is ze heel zeker.

Oh en als ik zeg dat de IS echt verdomd goed is wel bekijk van volgende idiote snapshot de sluitertijd maar eens goed!
    Doe dat maar eens na met een 70-200 F4 uit de hand he zonder tripod.

Focus was tussen de E en de 7
    Exif:
    Shutter speed: 1 sec
    Aperture: 5,6
    Exposure mode: Av
    Exposure compensation: -1/3
    Metering mode: Evaluative
    Drive mode: Continuous
    ISO: 200
    Lens: 70,0 to 300,0 mm
    Focal length: 195,0mm
    Subject distance: 1,56 m
    AF mode: AI Focus AF

Comment

Originally posted by Kevlar
      Ja ik heb gisteren nog erger gedaan. Effe mijn 200 mm prime bovengehaald en +-dezelfde foto genomen.

Originally posted by Kevlar
      Oh en als ik zeg dat de IS echt verdomd goed is wel bekijk van volgende idiote snapshot de sluitertijd maar eens goed!
      Doe dat maar eens na met een 70-200 F4 uit de hand he zonder tripod.
      Shutter speed: 1 sec
      LOL
      Nee, met de 70-200/4 lukt dat van geen kanten. Die lens is te licht voor haar formaat (of te groot voor haar gewicht ). Ik hou op 200mm al geen 1/160s meer stabiel, terwijl ik de 50-500 tot 1/320s goed onder controle heb.
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Originally posted by Pieter G.

Nee, met de 70-200/4 lukt dat van geen kanten. Die lens is te licht voor haar formaat (of te groot voor haar gewicht ). Ik hou op 200mm al geen 1/160s meer stabiel, terwijl ik de 50-500 tot 1/320s goed onder controle heb.
        Ja ik denk ook dat het hier niet enkel met de IS te maken kan hebben maar ook door de balans van de lens op je body. Je bent zelf al stabieler hierdoor en dat maakt het de IS ook gemakkelijker. Maar toch is die IS een echte vooruitgang want een 28-135 die een gelijkaardige package is op 135mm kan ik nooit zo geen beeld krijgen bij een shutter van 1 sec. Laat staan op 195mm (ah ja dat kan niet ).

**edit: oh en was nog vergeten zeggen veel geluk hebben ook he want dat gaat natuurlijk niet elke keer lukken.

Comment

Dit is toch geen schuifzoom he?
          www.knfotostudio.be

Comment

Originally posted by killerke101
            Dit is toch geen schuifzoom he?
            Nee geen schuifzoom. Hier een foto van deze lens.

Comment

Voor de mensen die geinteresseerd zijn in deze lens 2 leuke links.

Hier een vergelijkings test tussen de 70-200 IS F2.8 en de DO
              http://www.pbase.com/jptrunck/samples

En hier een leuke waar je blind kan testen welke beelden je voorkeur geven en dan later kan terugvinden welke lens gebruikt is om ze te maken.

http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1029&message=8663833

Bij mij was het volledig volgens mijn verwachtingen gezien de 70-200 F4 de beste was maar het was vaak close. Wat een normaal resultaat is. En vermits de DO steeds wijd open stond en de 70-200 steeds iets dichtgedraaid was is dat mijn inziens een heel goed resultaat.

De IS van deze lens is echt heel goed moet ik zeggen ik heb er plezier in gewoon te zien wanneer het scherp blijft. Heb ondertussen zelfs al een 300mm beeld op 1/6sec en scherp. Niet te geloven gewoonweg. En met de tamron TC 1.4 erbovenop een degelijk beeld aan 1/60 ste seconde. Allemaal uit de hand niet te geloven eigenlijk. Lukt allemaal niet steeds natuurlijk maar te vaak om puur geluk te zijn.

Comment

ach, ik hoop dat je ook nog geluk vindt in de liefde, nu je al geluk hebt in het spel

Comment

Originally posted by Phille
                  ach, ik hoop dat je ook nog geluk vindt in de liefde, nu je al geluk hebt in het spel
                  Dat valt ook heel goed mee bedankt.

Comment

Tof hé, die kameraadschap op BD

In elk geval bedankt voor de info over dit DO-lensje, Kev...
                    Canon 10D, glass, flashes & extra's
                    Fuji S602Z & extra's
                    www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Originally posted by CooMa
                      Tof hé, die kameraadschap op BD

In elk geval bedankt voor de info over dit DO-lensje, Kev...
                      Ja leuk he

Voor mensen die meer info over deze DO lens willen en wat erachter zit nog een linkje http://www.cps.canon-europe.com/articles/article.jsp?articleId=90121&pageId=1

Comment

Die eend is verre van scherp. Moet je dat oog zien!! De rest is ook niet je van het. Nu weet ik niet of dat bewegingsonscherpte is of dat het objectief maar matig is. Ik denk dat het ook niet verstandig is om met 1/15 uit de hand te fotograferen, zelfs niet met IS. Een 300mm schot vraagt 1/300 sec. Met IS zou dat nog altijd 1/60 sec zijn.

Comment

Originally posted by j@n
                          Die eend is verre van scherp. Moet je dat oog zien!! De rest is ook niet je van het. Nu weet ik niet of dat bewegingsonscherpte is of dat het objectief maar matig is. Ik denk dat het ook niet verstandig is om met 1/15 uit de hand te fotograferen, zelfs niet met IS. Een 300mm schot vraagt 1/300 sec. Met IS zou dat nog altijd 1/60 sec zijn.
                          Doe de blindtest van hierboven en trek dan je besluiten jan en ik durf wedden dat je tot hetzelfde besluit komt als ik. De 28-135 zit voor mij in alle gevallen verder van de DO dan de deze van de 70-200F4 zit nochtans beschouw ik de 28-135 als een goeie lens. Wie weet plaats je de DO zelfs eerst in sommige gevallen wanneer je de test blind doet. Maar dat hoeft niet om deze lens waardevol te vinden. Haar doel is dat absoluut niet. Of ze voor jou het vele geld waard is dat is persoonlijk maar ondertussen weet ik al wel met zekerheid dat geen enkele andere lens je kan bieden wat deze lens je kan bieden. Het maakt niet uit over welk merk we het hebben. Canon is de enigste die dit heeft en kan aanbieden. Namelijk hoge kwaliteit met snelle focus, IS (laatste generatie) en dat alles in een kleine lichte lens gezien het bereik.
                          En natuurlijk is een sluitertijd van bijv 1sec hanheld not done voor goede resultaten en al zeker niet op 195mm maar dat het je een bruikbaar beeld kan geven vind ik fantastisch. Wil je de beste resultaten doe je dit niet natuurlijk.

Comment

je valt in herhaling, Kevlar

Comment

Originally posted by NataliaNL
                              je valt in herhaling, Kevlar
                              Thx NataliaNL vanop mijn pda is dat allemaal minder overzichtelijk en durft er wel eens iets mislopen Hopelijk heb ik ze nu wel allemaal kunnen deleten want dat was ook niet duidelijk

Comment

Ok mensen nog een foto van iets dat je eigenlijk niet doet. Maar ja ik heb nog steeds geen tijd gehad om echt foto's te gaan maken en zodoende zijn het idiote testjes met dingen die je normalerwijze niet zou doen.

Hier dus nu een 100% crop van de lens op 300mm helemaal open, Maar euh met ook de Tamron 1.4 TC er nog tussen. Dus eigenlijk 420mm sluitertijd 1/60sec , handheld (not done ik weet het). Oh ja en het is ook nog geschoten door een (redelijk vuil) raam om het nog wat moeilijker te maken.

EXIF:
                                Shutter speed: 1/60 sec
                                Aperture: 5,6
                                ISO: 100
                                Focal length: 300,0mm (maar + Tamron 1.4TC en dat kan de camera niet zien)

Niet echt scherp he, maar ja dat zou nogal straf geweest zijn in deze omstandigheden. Maar is het bruikbaar?

Wel hier de hele foto geprocessed zoals je zou doen om hier een foto te posten.

Wel dat ziet er mij dan toch weer een bruikbaar beeld uit. Niks fantastisch maar gezien de omstandigheden heel behoorlijk. Volgende keer misschien toch maar men diafragma eens dichtdraaien en de ISO omhoog zetten.

En ja misschien men camera rechthouden ook. Wel verdomd weinig barrel distortion zelfs met die TC op de lens.
                                Met TC blijft de AF werken maar ze heeft het wel iets moeilijker.

Comment

Working...
                                X