Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pentax K 30 of D7000.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Pentax K 30 of D7000.

Wens mijn Nikon D70S te vervangen door een nieuwe camera, aangezien ik niet echt bij Nikon hoef te blijven had ik na het lezen van enkele revieuws gedacht aan een Pentax K30, of denken jullie dat ik toch beter een D7000 aanschaf ?
    Ik kan echt niet tot een besluit komen, dus alle hulp is welkom.
    Alvast bedankt.

Re: Pentax K 30 of D7000.

Heb geen kennis/ervaring met de camera's, maar ik zou zeker rekening houden met je huidige verzameling lenzen. Goed nadenken over de verkoopwaarde van je lenzen als je overstapt

Comment

Ga je ooit overstappen naar een fullframe camera? Ga dan zeker voor de D7000, want ik dacht dat Pentax officieel heeft aangekondigd dat ze niet op de fullframe-markt gaan springen, voor de D7000 zou je dus eventueel al fullframe lenzen kunnen aankopen.
      Heb je al goede lenzen?
      Volledige weathersealing lijkt me wel interessant, al heb ik met mijn D7000 al tegen -10°c in volle sneeuwstorm voor enkele uren gefotografeerd zonder problemen (al kon hetzelfde niet gezegd worden over mijn handen ).
      Qua beeldkwaliteit zijn ze beide op hetzelfde niveau.

Comment

Mmmmm zal maar bij Nikon blijven, ben altijd tevreden geweest van mijn D70 dus.
        Alvast bedankt voor de hulp.

Comment

Niks mis met jouw keuze om bij Nikon te blijven, zolang het maar niet is omdat "Pentax officieel heeft aangekondigd dat ze niet op de fullframe-markt gaan springen" want dat is, zacht uitgedrukt, volledig uit de lucht gegrepen.

Comment

Met Nikon heb je ook een behoorlijk aanbod in objectieven, zowel nieuw als tweedehands. Pentax heeft heel mooie, maar minder en tweedehands helemaal zeldzaam.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joris Elvenboom Bekijk bericht
              Niks mis met jouw keuze om bij Nikon te blijven, zolang het maar niet is omdat "Pentax officieel heeft aangekondigd dat ze niet op de fullframe-markt gaan springen" want dat is, zacht uitgedrukt, volledig uit de lucht gegrepen.
              Vorig jaar hadden ze dit aangekondigd, weet wel niet meer waar (weet het zo goed als zeker dat dit gezegd geweest is).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                Vorig jaar hadden ze dit aangekondigd, weet wel niet meer waar (weet het zo goed als zeker dat dit gezegd geweest is).
                Pentax: 'fullframe-camera is in ontwikkeling'
                In een interview op de CP+-fotobeurs in Japan bevestigen vertegenwoordigers van Pentax dat er gewerkt wordt aan een fullframe-dslr. Volgens mensen van Tokina is er al een prototype in omloop en zal er weer samengewerkt worden tussen Pentax en Tokina.

Comment

Heb je ze beiden al eens in je handen gehad? Welke voelt het beste aan?

Zelf heb ik de Pentax K5 en die valt zeer goed te vergelijken met de Nikon D7000. De K5 is ouder dan de K30, maar biedt wel meer mogelijkheden. Aan de huidige prijs hoef je het alleszins niet te laten.

Good luck met je keuze.

Comment

Alvast bedankt voor de gegeven raad.
                    Heb nu een D7000, en ik had dit reeds eerder moeten doen.

Comment

Working...
                    X