Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

compact, systeem onder 300€

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• compact, systeem onder 300€

Ik had de nikon 1J1 met de 10-30 lens erbij op het oog.
    Mooi binnen budget maar ik vraag me af of er buiten deze kodak nog andere zijn, eventueel compactcamera's, die evenwaardig zijn.

Moet dienen voor in een kinderdagverblijf, ze hebben grote ramen waar veel licht kan doorkomen maar er hangen 'lamellen' voor, dient voor de inkijk te beperken. Geen extreme ruis bij hogere iso en wanneer je de foto wilt nemen dat deze effectief direct genomen wordt en niet 2 seconden later.

Alvast bedankt!
    Gorik

Re: compact, systeem onder 300€

Beter dan de J1 zal je niet vinden voor dat budget. Hij is snel en heeft uitstekende beeldkwaliteit.

Comment

plus 1, systeem is erg snel, AF elke keer raak en ruis zelfs tot 3200 acceptabel, zeker bij voldoende licht.
      Je zou ook kunen kijken voor een V1, net even iets steviger, sneller en voorzien van een ingebouwde digitale zoeker.
      Kost ook rond de 300, trouwnes weets niet of je in de buurt bent van een Media Markt, in Nl staat ie voor 240,- (de J1)
      Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

ik denk ook dat je met nikon 1 goed zit.
        Heb zelf een J1 met 10mm lens en verhouding kwaliteit foto/moeite formidabel. Voor in kinderdagverblijf is 10mm ( 28 mm groethoek equivalent ) teveel breedhoek om geen miserie te hebben met de ouders wegens vervormde gezichtjes van hun peutertjes ( die zo al een relatief groot hoofd hebben proportioneel gezien, maar ik zou het niet graag uitleggen aan al de ouders )
        de 10-30 als je licht genoeg hebt , of anders de standaardlens ( 17,5mm of zoiets dacht ik ?) schijnt goed te zijn

Is verrassend goed voor "actiefotografie" met kinderen ( eigen ervaring : veel beter tov panasonic GF1 en nikon D60)

ook mooie JPG-foto's ( vivid) wat uiteindelijk gemakkelijk is om door te geven, albums enz.
        de kritiek van in het menu te moeten voor iso-aanpassingen vind ik maar half terecht omdat het menu blijft staan op uw vorige keuze, in mijn geval steeds de iso-instelling, dus toch vlot bereikbaar)

Heeft ook een groot Playmobil-gehalte vind ik.

hopelijk heb je hier iets aan
        succes en grten, geert

Comment

Bedankt voor de reacties allen! Ik ga dan voor de Nikon 1 J1.

Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
          Kost ook rond de 300, trouwnes weets niet of je in de buurt bent van een Media Markt, in Nl staat ie voor 240,- (de J1)
          Ik vind hem niet onder de 289€...

Comment

weet niet of je in de buurt van Breda kunt komen, daar ligt een bak vol voor 240,- in allerlei kleuren.
            Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Niet echt, meer dan een uur rijden. Zal die van 289€ worden, goedkoper vind ik hem nergens.

Comment

Je mag je gelukkig prijzen dat je hem aan die prijs kan kopen ,kijk eens wat hij vorig jaar koste voor de j2 er was?

Comment

Klopt, maar een mens zoekt toch altijd de beste prijs ;-)

Comment

Working...
                  X