Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop DSLR voor gezinsfotos

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Aankoop DSLR voor gezinsfotos

Oorspronkelijk geplaatst door Stefflater Bekijk bericht
    Op 9 januari hebt u wel geteld 8 voordelen opgenoemd. Dat zijn er geen 20. Tenzij u bedoelde dat het onderwerp op de 20 januari hier besproken was.
    + elke dag heb ik een paar extra voordelen vernoemd, als je tijd en de wil hebt maar eens goed lezen, EVF heeft gewoonweg een waslijst aan voordelen en een paar nadelen toz van OVF.
    Wat is het verband tussen RAW en evf? Men gebruikt toch RAW omdat men de omzetting van de ruwe informatie naar een bruikbaar bestand (bijv. JPEG) zelf meer in de hand wil hebben en het niet wil overlaten aan de manier waarop de camera de informatie van de beeldchip omzet naar JPEG? De manier waarop een camera naar JPEG converteert wordt toch enkel bepaald door de beeldprocessor? Het vertonen van het histogram tijdens het fotograferen ervaar ik als hinderlijk. Dat heb ik al jaren achterwege gelaten.
    OVF laat niets zien buiten de uitsnede en een vage indruk van de scherpte, toont dus heel beperkte informatie, EVF daarentegen laat heel duidelijk zien of de belichting correct is, geeft goed idee over contrast en WB.(WYSIWIG) Dus toont die zaken welke men juist corrigeert via RAW. Je moet eens kijken op de meeste toestellen staan knopjes, sommige denken dat die dienen voor versiering, dat is niet zo hoor. Je kunt daar heel veel mee instellen en corrigeren en met EVF zie je de invloed van die correcties.
    Als je histogram niet kunt interpreteren hoef je dat ook niet gebruiken maar de betere fotograaf zal dat als heel nuttig ervaren.
    Ik heb twee bridgetoestellen met evf en heb de beperkingen zowel als de voordelen reeds ondervonden.
    je moet EVF bridge toestellen niet vergelijken met EFV gebruikt in recente systeemcamera's, veel word ook bepaalt door kwaliteit en grote van de sensor en uiteraard ook door de gebruikte lenzen (TTL)
    wat je doet is een beetje hetzelfde als zeggen dat de belgische keuken slecht is omdat een menu in de quick je niet bevallen is

Dus is voor u één van de criteria om een camera te kopen de framerate? Iedereen heeft zijn eigen prioriteiten.
    Ik heb het woord Fuji niet gebruikt.
    Framerate is niet een criteria voor mij, voor sommige mensen wel, maar als je het niet hebt kun je het ook niet gebruiken, bij meeste systeemcamera's krijg je dat gratis voor niets bij, bij DSLR moeten diegene die het willen extra betalen.
    Haal fuji er bij om dat dit uitzondering is op de regel die toestellen zijn vrij traag toz van de doorsnee CSC toestellen.
    Rolling shutter, moiré: er zijn (Holywood)films in de bioscoop verschenen waar op zijn minst scenes bij zaten die gefilmd waren met een dslr. Documentaires van de BBC worden de laatste jaren ook al eens met een dslr gefilmd.
    DSLR is niet geschikt voor kwaliteit high-end video door vernoemde problemen, je hebt daarbij geen AF in video-mode en de meeste ook geen belichting correctie, geen controle van focus (MF) etc. Als je dat wil gebruiken moet je voor duizenden en duizenden €'s extra materiaal gebruiken. Maar je blijft altijd met moire en rolling shutter probleem zitten. Daarbij is de resolutie heel laag alsook de fps (1080 30p), momenteel gaat men in het low-end pro segment al naar 4k video.
    Over welke Hollywood film spreek je eigenlijk ? Skyfall ?
    systeemcamera's worden ook gebruikt (vervanging DSLR) voor reportages , low-end documentaires.
    Ik heb al foto's genomen terwijl ik mijn camera hoog boven me hield zodat ik boven de menigte uit toch nog foto's kon nemen: handig is anders. Bij het fotograferen van kinderen, buig ik door mijn knieën of zet me neer. Dat is voor mij de gemakkelijkste manier.
    met DSLR ben je wel verplicht door je knieën te buigen en alle zotte dinges doen voor simpele foto's, meeste gevallen kun je dit van uit normale houding met CSC.

Niet relevant. Een boek is niet te vergelijken met een camera. En u gaat weer voorbij aan het ene feit: met evf hou je een camera op dezelfde manier voor je oog als met ovf. Dus als ovf volgens u een onnatuurlijke houding is, dan geld dat even veel voor evf.
    OVF kun je maar gebruiken in 1 zeer onnatuurlijke houding, CSC hou je en gebruik je zoals je wil, in de voor jou de meest comfortabele houding. Heeft in tegenstelling tot DSLR praktisch geen beperkingen

Ik ben niet van plan om een nieuwe camera te kopen, dank u. Vorige jaar heb ik wel twee modellen van de Sony Nex kort getest en ik vond die niet bepaald handig. Vooral met de 18-55 mm lens vond ik dat helemaal niet handig werken.
    dat is jou gedacht maar daar zijn nog andere toestellen op de markt en veel ander lenzen daar is momenteel een ruime keus aan CSC toestellen.
    Voor wie dat nodig heeft, zal dat wel handig zijn. Ik heb helemaal geen behoefte om 10 foto's per seconde te nemen.
    Wat een vreemde woordkeuze: flapperende spiegel. U stelt het voor alsof dat een zwabberend ding waar men geen vat op heeft.
    [/QUOTE]
    het zijn flapperende elementen, bij sommige toestellen hangt men spiegels aan spiegels die opklappen en neerklappen , moeilijk voor te stellen dat dit nog massaal gebruikt wordt in digitaal tijdperk.

De M9 is reeds vervangen. Daarbij begon u zelf over de 'm-series'. Ik citeer: 'de beter lenzen gebruiken, zoals de m-series, onmogelijk op DSLR'. Geen idee wat u trouwens anders kan bedoelen met de m-series dan die van Leica.
    Een van de betere lenzen op de markt momenteel (wel veel te duur volgens mij) zijn de Leica's en ze zijn daarbij vrij compact in verhouding tot DSLR. (hebben veel kleiner register, is onnodig groot bij DSLR door flapperende spiegel)
    op DSLR kun je die niet gebruiken wel op CSC, CSC kun je praktisch alle lenzen gebruiken ook DSLR lenzen.
    M9 is nog niet vervangen, “M” model is aangekondigd maar m9 zal nog altijd verkocht worden.-

Sorry maar dit is volledige onzin. Elke fabrikant heeft ook voor de systeemcamera een eigen vatting. Nikon, Canon, Pentax, Panasonic, Sony: ze hebben allemaal hun eigen lenzen en je kan er geen enkel ander merk op gebruiken. Dat is ook zo ten tijde van de analoge film en dat zal nog wel zo blijven. Het aantal vattingen is met de komst van systeemcamera's alleen groter geworden en het ziet er niet naar uit dat daar een verbetering in zal komen. Elke fabrikant wil zijn eigen ontwerp zo veel mogelijk beschermen om er zo veel mogelijk geld aan te verdienen. Door de vele verschillende afmetingen van beeldsensors bij systeemtoestellen, is er nog meer verwarring mogelijk. Je moet al een hele boekhouding bijhouden enkel om te weten wat de cropfactor van een bepaald toestel is. Meer zelfs: voor veel van de nieuwere systeemcamera's zijn er nu nauwelijks objectieven verkrijgbaar. Voor de hobbyist niet zo erg maar voor een professioneel zeker een factor die kan tellen.
    panasonic/olympus zijn de voortrekkers geweest van de CSC toestellen, andere electronica firma's zoals samsung en sony zijn met succes mee op de kar gesprongen.
    Canon CSC toestel is nog niet op de markt dacht ik , nikon heeft enkel toestellen met kleine sensor, en ik dacht dat ricoh/pentax ook toestel met kleine sensor op de markt gaan brengen. (zie CES)
    Fuji heeft ook 2 toestellen op de markt.
    Digitale toestellen zijn puur elektronica geworden en het is normaal dat de electronica reuzen hier het voortouw nemen, de rest tracht zo goed en zo slecht mogelijk van te volgen.

Praktisch alle lenzen passen op CSC toestellen veel meer lenzen beschikbaar voor doe toestellen.

canikon? Nikon en Canon? Die hebben toch ook systeemcamera's? Of zijn dat niet de goeie voor u? Fabrikanten van systeemcamera's maken ook andere camera's. Ik ken toch geen enkele fabrikant die enkel en alleen maar systeemcamera's verkoopt. Blijft nog de vraag: waar pleit je nu eigenlijk voor? Een compact toestel, een systeemcamera of een camera met evf? Je spreek jezelf bij momenten toch serieus tegen.
    panasonic produceert geen DSLR's
    samsung produceert geen DSLR's meer
    olympus nog heel weinig nadruk op DSLR
    sony produceert geen DSLR's meer wel SLT

als je het nu nog niet ziet aankomen, DSLR gaat er uit ,Canikon hebben massa's lenzen in omloop en trachten van die DSLR koe zolang mogelijk uit melken maar daar komt een eind aan, veel gebruikers zitten gebonden met hun lenzen en dat wil canikon liefst zou houden.

DSLR/SLT kan enkel nog nuttig zijn voor specifieke doeleinden , maar het is den dag vandaag niet meer slim om nog voor algemeen gebruik een DSLR aan te schaffen.

Dat is uw keuze maar dring uw keuze niet op aan anderen. Als iemand een reflexcamera wil kopen, dan is dat hun keuze. Het zal me benieuwen in hoeverre een fullframe nog compact zal zijn.
    als iemand raad vraagt moet je die geven, beslissing ligt bij de koper.

Dit is het formaat van FF compact !

[/QUOTE]

Comment

Re: Aankoop DSLR voor gezinsfotos

amaai, puerte! en dat allemaal vanwege familiefotookes??
      EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

Comment

Working...
      X