Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 60D welke kit?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 60D welke kit?

Hello iedereen...

Ik opende overlaatst een topic, nikon-1-of-kleine-spiegelreflex?, waarvoor echt mijn dank om de mensen die reageerden hierin.
    Maar die vriendin van mij geeft nu beslist dat ze voor de Canon 60D zal gaan. Ik weet het, een heel verschil.

Nu is mijn vraag een beetje, welke kit neem je best? Natuurlijk een beetje een allround lens, maar ook een die goed scherp is liefst,
    uiteindelijk zal ze vooral vogelfotografie (met de tijd toch) doen, en landschappen. (En nog later macro.)

Ik zag bij verschillende verdelers de kit, Body met lenzen : 17-85mm IS en de 70-300mm IS.
    Zal wel zonder vast diafragma zijn, er staat niet zoveel informatie bij. (Art en Craft)

Nu, zijn dit goeie lenzen? Zou dit een goeie starterskit zijn?

Art en Craft is een beetje ver, ik ben nu aan het kijken in regio Torhout-Brugge maar wat een verschil in prijzen zeg!
    Kan dat, dat bij de ene verdeler de body 619e(met cashback) kost, en bij een andere verdeler maar liefst 1099e en meer????
    Maar ze zullen waarschijnlijk ook niet in elke winkel dezelfde kits hebben denk ik.
    Ik zou vooral graag, indien mogelijk, weten of dit een goeie kit zou zijn. Die 70-300mm lens 'moet' er niet bij, en het mogen ook andere merken zijn, maar
    dan denk of vertrouw ik zelf het meeste sigma...

't Is een beetje moeilijk om precies te formuleren wat er moet zijn. Ik ben zelf niet vertrouwd met canon.

Misschien makkelijker, een goeie passende lens op een 60D, die toch een beetje mm's heeft en ook goed scherp is.

Het totaalplaatje liefst niet boven de 1600e.
    We zijn op goeie weg maar jullie zouden mij enorm helpen om de goeie lenzen uit te kiezen.

Ps, die 17-85mm vind ik zelf wel goed qua mm's om te starten, daar kan je toch al iets mee he.

Heel erg bedankt en als ik een beetje onduidelijk ben.
    facebook
    Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Re: Canon 60D welke kit?

In mijn ogen zeker niet de 17-85. In volgorde van kwaliteit mij de canon 17-55 f2.8, Sigma 17-50 f/2.8, Tamron 17-50 f/2.8 en Canon 15-85. De 15-85 is mi het meest "allround" door zn bereik.
    Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Ik zou gaan voor de Sigma 17-50 f/2.8 OS of Canon 15-85mm, afhankelijk wat de voorkeur is, wat meer bereik of lichtsterkte. Indien het budget wat beperkter is, de Tamron 17-50 f/2.8 is ook een goede lens, maar mist beeldstabilisatie en een snelle en stille autofocus.
      70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
        Ik zou gaan voor de Sigma 17-50 f/2.8 OS of Canon 15-85mm, afhankelijk wat de voorkeur is, wat meer bereik of lichtsterkte. Indien het budget wat beperkter is, de Tamron 17-50 f/2.8 is ook een goede lens, maar mist beeldstabilisatie en een snelle en stille autofocus.
        de tamron met beeldstabilisatie kan daar wel een oplossing bieden he, die bestaat ook

wilt de TS lichtsterkte & allround, dan denk ik aan een 24-70 2.8

voor vogelfotografie zal je trouwens zelfs veelal met 300mm niet zover komen, daar lijkt mij dit de minimum of je moet veel gaan uitsnijden.
        bij vogelfotografie zou ik eerder naar een canon 100-400 L gaan of een 150-500 van sigma hetgeen wel andere prijsklasses gaan zijn

met je budget van 1600 euro zal je trouwens als je een 60D wilt, niet ver lopen.
        dat is al opgesoupeerd bijna met de 60d, een bijpassende lens met een allround bereik of lichtsterkte.
        want je hebt eventueel nog een 2de batterij nodig, geheugenkaartje(s), een tas en voor die zaken samen zit je ook nog eens vrij snel aan 100 euro.
        daarbij komt voor vogelfotografie nog een degelijk statief bij alsook de kop, nog eens 150-300 euro afhankelijk van je wensen

prijskaartjes:
        60d body: ongeveer 800€
        2de batterij: ongeveer 50-60€ voor de third-party merken dan
        geheugen: ongeveer 20€ per kaartje van 8 gig
        allround lens 17-85: ongeveer 420€
        allround lens 15-85: ongeveer 670€
        lichtsterke lens / lens met vaste diafragma waarde:
        - tamron 24-70 2.8 VC rond de 1000€
        - canon 24-70 f4 IS rond de 1500€ (richtprijs voor de starten)
        - canon 24-105 f4 IS: rond de 1000€ (voor zolang deze nog beschikbaar is met de aangekondigde 24-70 F4)
        - canon 17-55 2.8 IS: rond de 900€
        - sigma 17-50 2.8 OS: rond de 600€
        - tamron 17-50 2.8: rond de 300€
        - tamron 17-50 2.8 VC: rond de 400€

begin zelf maar eens te rekenen stel ik voor. dan heb ik nog geen tassen opgehaald of statieven of telezooms voor je vogels.

je kan ook altijd 2de hands gaan zoeken
        Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Ah super, kijk ik ben blij ik het vraag want ja... De 17-85 schrappen we dus. Ik ga alvast de prijzen opzoeken van deze die jullie zeggen. Beeldstabilisatie is
          wel een must vind ik. Dat gaat voor op de lichtsterkte.
          Mij lijkt die 15-85 ook goed, maar hij staat als laatste in het de volgorde van kwaliteit - lijstje...?
          facebook
          Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

Ik heb vorige week een 60d gekocht aan 719 met cashback. 619 lijkt me toch wel heeel sterk. Ik gebruik als allround lens de 17-70 2.8-4 os hsm van sigma maar die had ik al. zou nu misschien kiezen voor de 15-85.
            Fujifilm X-T1 en X-T2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
              Ah super, kijk ik ben blij ik het vraag want ja... De 17-85 schrappen we dus. Ik ga alvast de prijzen opzoeken van deze die jullie zeggen. Beeldstabilisatie is
              wel een must vind ik. Dat gaat voor op de lichtsterkte.
              Mij lijkt die 15-85 ook goed, maar hij staat als laatste in het de volgorde van kwaliteit - lijstje...?
              Kwaliteit is relatief he. Maar de anderen hebben wel vaste f/2.8. De Sigma 17-70 2.8-4.0 die travelrudy heeft heb ik ook op mijn 60D (heb nu een 7D) gehad en had wat nadelen: geen constant diafragma en vooral geen full time manual focus override. Voordeel: prijs/kwaliteit zeer goed. Heb de 17-70 dan weggedaan voor een 17-55 f/2.8 en dat was een supercombo, zeker nu met de 7D.
              Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SVIS Bekijk bericht
                de...

bedankt om de prijskaartjes eens te noteren. De 1600e is enkel voor body en eerste lens.
                Inderdaad de accesoires kosten ook heel veel geld samen, dat heb ik haar al duidelijk gemaakt.
                Daarom dat ze ook wel liever investeerd in beter materiaal dan bv iets goedkopers te kopen wat dan toch weer moet ingeruild
                worden. Maar ik spreek dan wel over beter materiaal voor amateur-hobby fotografen.
                Het is haar eerste camera die ze koopt, maar ze heeft wel gevoel voor fotografie en neemt soms wel foto's he.

Vogel en macro is pas voor later hoor, was gewoon aantrekkelijk in die kit dat die 300mm er bij zit.
                Ga dat wat jij zegt in gedachte houden, ook voor mijzelf als ik met de vogeltjes begin. (Al is het dan met nikon.)

't Is vooral belangrijk dat haar eerste lens een beetje allround is, en betrouwbaar qua scherpte. Meestal zijn kitlensjes niet
                buitengewoon goed dacht ik. (Persoonlijk merk ik toch veel verbetering bij uitbreiding van eigen materiaal.)

Jammer genoeg, voor haar dan, is tweedehans geen optie. Misschien later zal ze dat wel wat vertrouwen maar vrees ervoor.
                Is zo'n type niet.
                facebook

Comment

tweedehands kopen hier opt forum, zeker van mensen die er al langer zijn, is redelijk te vertrouwen. Ik zou voor de canon 17-55 2.8 is usm, zit ongeveer rond de 1600euro met body erbij
                  A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
                    tweedehands kopen hier opt forum, zeker van mensen die er al langer zijn, is redelijk te vertrouwen. Ik zou voor de canon 17-55 2.8 is usm, zit ongeveer rond de 1600euro met body erbij
                    Ja dat weet ik, ik koop hier ook tweedehans, maar zij is zo echt iemand ja...
                    Ze wil dat absoluut niet, vertrouwd dat niet enzo. Tja niet uit haar hoofd te praten hoor.
                    Dan moet ze inderdaad maar meer betalen he.
                    De 17-55 zal te kort zijn, toen ze mijn kitlens gebruikte zei ze al direct ''o zo kort??''. Dus ja.

Denk misschien best toch voor die 15-85 te gaan? Geeft die een -efkes terugscrollen voor het volledige woord- fulltime manual override?
                    facebook

Comment

...
                      toen ze mijn kitlens gebruikte zei ze al direct ''o zo kort??''. Dus...rolleyes:
                      gniffel...gniffel..
                      sorry open goal hè.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Denk misschien best toch voor die 15-85 te gaan? Geeft die een -efkes terugscrollen voor het volledige woord- fulltime manual override?
                        Met die 15-85 kan je zelf nog aan de scherpstelring draaien nadat je hebt schergesteld in de one-shot AF mode (dat is waarvoor die functie dient).
                        Een complete test van die lens kan je hier bekijken http://www.photozone.de/canon-eos/465-canon_1585_3556is
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

Comment

Grappige hoe sommige mensen hun enthousiasme amper kunnen bedwingen aan al meteen de dure buiten budget 2.8 (zelfs de FF) lenzen aanraden.

Fulltime manual override ? Hoeveel keer gebruik je dat ? Mijn sigma 17-50/2.8 os heeft dat niet... maar ik heb het nog nooit gemist. Mijn macrolens trouwens ook niet... dan ga ik gewoon volledig manueel.

Laat je vriendin beginnen met een allrounder zoals de 15-85. Glas bijkopen kan altijd, maar dan weet ze tenminste wat beter wat ze nodig heeft.
                          Nikon shooter - Samyang fan

Comment

Naar mijn mening is de 15-85 lens de beste walkaround lens van de lenzen die hierboven zijn genoemd. Het is een keuze die je zult moeten maken, wil je wat meer zoom (aan beide uiteinden) of meer lichtsterkte. Ik heb zelf de 15-85 en mijn ervaringen zijn dat hij perfect is voor fotografie tijdens vakanties en buiten, eigenlijk alle situaties met voldoende licht. Ik loop tegen beperkingen aan bij fotografie 's avonds binnen, moet dan toch al snel de cameraflitser gebruiken en tevens bij sportwedstrijden (volleybal) waar je niet genoeg snelheid kunt krijgen icm de hoeveelheid licht.

Als beginner zou ik je de 15-85 absoluut aanraden, ga je zeker geen spijt van krijgen. Ontwikkel je je later verder dan kun je altijd je lenzen arsenaal wijzigen/aanvullen. Daarbij komt dat de 15-85 ook redelijk waardevast is, het is dan wel geen L lens maar volgens velen de beste EF-S lens die er is.

Comment

Ik had eigenlijk allereerst ook die 15-85mm in gedachten, maar toen zag ik die andere kit...
                              Ik ga haar deze aanraden, ik vertrouw jullie. Daarom ik het ook hier vraag, jullie hebben hem ofwel zelf, of weten er gewoon meer van,
                              van canon dan. En de lenzen.

Ik heb ze nog nergens in een kit gezien maar goed, dat zien we dan nog wel in de winkel of zo he.
                              Bedankt mannen.
                              facebook

Comment

Working...
                              X