Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 60D welke kit?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 60D welke kit?

Oorspronkelijk geplaatst door Reinier79 Bekijk bericht
    ... Daarbij komt dat de 15-85 ook redelijk waardevast is, het is dan wel geen L lens maar volgens velen de beste EF-S lens die er is.
    Zeiden ze dit ook niet over de 17-55 f/2.8 die mi toch nog dat tikkeltje beter is?
    Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

ik had de 15-85 ook op mijn 60d en was wel te spreken over deze combinatie. Vooral de 15mm is leuk komt overeen met een 24mm op FF en dat maakt toch wel degelijk een verschil met de 17/85
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Mensen, ik heb nog een vraag. Ik hoor nu van iemand anders (die Sofie ook raad geeft, lastig van twee kanten haha), dat àl je lenzen elkaar moeten opvolgen.
        En die heeft dat op zijn beurt gehoord van een fotograaf.
        Dus bv, 17-55 55-200 200-400 ...
        Da's nu toch ''zever''???
        Je koopt de lenzen op jouw behoeften en bereik in mm's die jij het meest gebruikt??
        Ik heb bv een 10-20 55-200 en 50mm en ik wil ter vervanging van mijn kitlens die ik niet meer gebruik (18-50 nikon allemaal he) nog iets in de aard van 24-70mm,
        en dan nog mijn macrolens.

Ik kom haast onnozel van zulke praat haha, 't kind wilt haast geen camera meer kopen omdat ze tilt slaat.
        Ik heb gezegd ze naar mij moet luisteren. (Ik doe hier al die moeite om te kijken en te vragen...maar die andere persoon ook natuurlijk met zijn raad..)
        Normaal zaterdag naar de winkel, dat ze hem eens in haar handen kan houden, en hopelijk kopen!! Hihi.
        facebook
        Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

Soms kunnen lenzen elkaar overlappen, maar als er een stukje tussenuit is (17-55 + 70-200 om maar een voorbeeld te geven) dan is dat ook nog geen groot probleem omdat je gewoonlijk wel een stapje voor of achteruit kan zetten.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Soms kunnen lenzen elkaar overlappen, maar als er een stukje tussenuit is (17-55 + 70-200 om maar een voorbeeld te geven) dan is dat ook nog geen groot probleem omdat je gewoonlijk wel een stapje voor of achteruit kan zetten.
            Wel, dat dacht ik ook, en ondervind ik zelf ook natuurlijk. Maar die gast beweerd dat bij hoog en laag dat dat zo moet zijn!? Ik dacht zelfs dat het beter is ze elkaar
            een beetje overlappen. Bedankt.
            facebook
            Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

Overlappen hoeft echt niet, kan handig zijn maar tis maar wat je gewent bent. Bij mij is het nu bij toeval wel dat ze op elkaar aansluiten maar vroeger had ik niets tussen 50 & 70 mm. Nooit niet als een probleem ervaren.
              A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Wie enkel primes gebruikt, overlapt ook niks. Die gebruikt de benenzoom.
                Fotografie is leren kijken.
                http://johanluyckx.weebly.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tollerke Bekijk bericht
                  Wie enkel primes gebruikt, overlapt ook niks. Die gebruikt de benenzoom.
                  De benenzoom geeft wel niet dezelfde foto als een andere brandpuntsafstand, tenzij voor een 'platte' foto.
                  Compressie van de achtergrond is anders bij langere brandpuntsafstanden.
                  Een foto van een persoon beeldvullend op 100mm en is niet dezelfde als die zelfde persoon beeldvullend op 50mm maar van dichterbij.
                  Nikon shooter - Samyang fan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eanx Bekijk bericht
                    De benenzoom geeft wel niet dezelfde foto.
                    Nee, maar ik kan me niet voorstellen dat de prent bij 60mm OK is en bij 70mm helemaal niet meer... (want daar ging het om: het verschil tussen 17-55 en 70-200).
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Ik heb een 17-55 en een 70-200 en dat "gat" van 15mm is echt niet erg hoor. Heb me nog nooit de haren uit het hoofd gerukt voor die 15mm. Nu het verschil in foto tussen een lens vanop 55 mm via de benenzoom naar 60-70mm brengen is veel minder klein dan bv van 17mm naar 55mm via de benenzoom.
                      Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                        Nee, maar ik kan me niet voorstellen dat de prent bij 60mm OK is en bij 70mm helemaal niet meer... (want daar ging het om: het verschil tussen 17-55 en 70-200).
                        Ik had het over het gebruik van primes en benenzoom. Dan zit je meestal wel iets verder uit elkaar, zelfs als je een 28mm,35mm,50mm,85mm en 200mm mee gaat zeulen. 50mm en 85mm is toch al een verschil en 85 en 200 zeker.
                        Mijn comment was enkel daarover en niet over 55 tov 70. 55 en 70 zal inderdaad geen hindernis zijn.

Soms sluiten standaardzoom en telezoom (van dezelfde 'reeks') op elkaar aan
                        Bv Nikon
                        FF: 24-70/f2.8 en 70-200/f2.8 (of 70-300, en je kan nog 14-24/f2.8 in die regel bijnemen)
                        DX: 18-55 en 55-200 (of 55-300)

Maar dat dat MOET aansluiten ... wat een onzin
                        Zelfs heb ik liever een gat dan overlap. Dan moet je niet twijfelen bij een wissel
                        Nikon shooter - Samyang fan

Comment

Mensjes, hij is gekocht.
                          Ging normaal de 60d worden, met de 15-85 op aanraden hier, maar was toch twijfel tot op de laatste stek over de lens.
                          Uiteindelijk toch de kit geworden met de 18-135, en met de prijs die ze uitwinde met deze kit te nemen, heeft ze nog een 70-300 bijgenomen.
                          Alles samen voor 1418e (met casback), mooie prijs toch?
                          Ik ging persoonlijk meer voor de 15-85 gaan, maar ze liet toch telkens blijken zoom te missen, dus ja.
                          En voor 120e op te leggen op haar ''eerste normale'' prijs, kan je niet sukkelen he, als je nog een lensje extra hebt.
                          Misschien dat ze eens een profielke aanmaakt hier... Heb haar gezegd ze hier veel zal bijleren, mààr ja.

Merci iedereen he.
                          facebook

Comment

Working...
                          X