Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sensor cleaning.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Normaal reinig ik de 10D van binnen met een blaaspeertje. Maar al een paar weken had ik een hardnekkig stofje erin zitten, leek wel een pluisje.
    Ik ben naar Konijnenberg gegaan in Den Ham. Zij hebben mij voorgedaan hoe je de sensor reinigt met sensorswabs met de eclipse vloeistof.Dat was dus een fluitje van een eurocentje Hij heeft 2 sensorswaps gebruikt en het koste me niets Je mocht best wat duwen zo zag ik en is me verteld. Er werd eerst buiten een foto gemaakt van de lucht op een hoog diagfragma getal. Dan werd mijn cf kaartje in een speciaal daarvoor programmaatje gedaan. Gekeken hoe vuil ofwel hoeveel plekjes er zaten . En na de reiniging werd er nog een keer een foto gemaakt en gekeken. Nu bleek er een hardnekkig pluisje of wat dan ook in de camera te zitten brrrr. Daar zijn ze mee naar achter gegaan en kwamen terug met een hele schone camera. .Ze hadden al wel gezegt als ze het er niet uitkregen, als het vastgeplakt zat dat de camera naar Canon moest. Gelukkig niet nodig. Netjes door hun gedaan en koste me niets, geweldige service!
    Prijs Sensor swabs 65,00 Euro en de Eclipse vloeistof kost 10,00 Euro alle inclusief
    Groet, Marijke/Orange

    Comment


    • #47
      Originally posted by orange
      Prijs Sensor swabs 65,00 Euro en de Eclipse vloeistof kost 10,00 Euro alle inclusief
      Groet, Marijke/Orange
      Daar zit het em nu juist.De overdreven dure prijs van de Sensor swabs.Je gaat regelmatig eens meer dan twee swabs nodig hebben en als je het regelmatig doet zoals ik dan is zo'n doosje vlug leeg hoor.Daarom gebruiken vele mensen zo'n sensorswipe met een pecpaddoekje eromheen en daar de eclipse op en dan kost het je slechts enkele eurocents per poetsbeurt.(tegen 6 euro per stuk voor een sensor swab!!)

      Plus met de sensor swabs kan je geen gelijkmatige druk uitoefenen daar het stokje te smal is en niet over de ganse breedte van het doekje loopt.Bij hardnekkig vuil gaat het erg moeilijk!!

      Kijk ook eens naar de nieuwe digipads als alternatief.Staat allemaal uitgelegd in de topic die ik bovenaan in deze topic gelinkd heb

      Danny's Photosite

      Comment


      • #48
        This juist ze zijn klein.het is eigenlijk gelijk een oorstokje maar groter waarop zo,n doekje is aangebracht.
        Verschil in de prijs is dat deze gecertified zijn voor sensord.
        die doekjes per 100 zijn dat niet .
        daarom het grote prijs vershil.
        Maar de meeste gebruiken die doekjes om dat deze veel goedkoper zijn.
        echter ik heb tot nu toe nog niemand horen klagen die doekjes zijn ook 99.99 % zuiver.

        Maar dan moet he wel zo,n sensor swipe zelf maken.
        beste is in plastiek.
        Veel gebruiken een plastiek stokje waar je overal kan krijgen.
        doen daar dan een gleuf in en plaatsen daar een plastiek plaatje van 14 mm op dan doen ze daar een doekje rond en peotsen maar
        da kost je 7.99 € per 100 doekjes en zijn 99.99 puur.
        de eclips vloeistof kost 9 a 10 €
        voor 20€ zijt he der vanaf en kunt he voor jaren voort.
        spijtig ik heb nu wel 91 € moeten betalen die doekjes zijn niet in stok.
        maar zijn besteld voor begin juni.
        Ik heb al 1000 sites gelezen erover en iedereen is daar kontent van.
        alle veel succes.

        Comment


        • #49
          Bedankt roadrunner voor de tip van de pecpaddoekjes. Ik ga deze bestellen. En heb je topic hierover opgeslagen.
          Groet, Marijke/Orange

          Originally posted by roadrunner
          Originally posted by orange
          Prijs Sensor swabs 65,00 Euro en de Eclipse vloeistof kost 10,00 Euro alle inclusief
          Groet, Marijke/Orange
          Daar zit het em nu juist.De overdreven dure prijs van de Sensor swabs.Je gaat regelmatig eens meer dan twee swabs nodig hebben en als je het regelmatig doet zoals ik dan is zo'n doosje vlug leeg hoor.Daarom gebruiken vele mensen zo'n sensorswipe met een pecpaddoekje eromheen en daar de eclipse op en dan kost het je slechts enkele eurocents per poetsbeurt.(tegen 6 euro per stuk voor een sensor swab!!)

          Plus met de sensor swabs kan je geen gelijkmatige druk uitoefenen daar het stokje te smal is en niet over de ganse breedte van het doekje loopt.Bij hardnekkig vuil gaat het erg moeilijk!!

          Kijk ook eens naar de nieuwe digipads als alternatief.Staat allemaal uitgelegd in de topic die ik bovenaan in deze topic gelinkd heb


          Comment


          • #50
            Stof zie je wel degelijk goed op je foto's. Maar niet op alle soort foto's. Ik maak regelmatig macrofoto's en als je dan een diafragma van 19 gebruikt zie ik allemaal zwarte vlekken op mijn mooie bloempjes. Dat vind ik irritant, als ik die allemaal weg moet werken met photoshop.
            Dus heb ik na het lezen van alle voorgaande discussies hier een paar weken terug de pecpads, swipe en eclips besteld en ben aan de slag gegaan. Er zitten een paar hardnekkige plekken op die ik er na 10 keer nog niet uit kreeg. Ik heb het misschien wel 20 x gedaan die dag, en toen vond ik eht welletjes.
            Helaas is het nu al weer tijd. Maar het is zo gebeurd (als je het gewend bent).
            ALs je gewoon even oefent en goed uitkijkt gebeurt er echt niks hoor!
            En je hebt lans dat je camera nog niet goed schoon is als je hem opstuurt.
            Zelf doen dus, met een beetje voorbereiding.

            Succes!
            Olympus Om-d e-M1 Mark II, M.Zuiko Pro 12-40 F/2.8, M.Zuiko Pro 40-150 F/2.8, 1.4 converter, M.Zuiko 60mm F/2.8 macro

            Comment


            • #51
              jofeltje.

              Het zou leuk zijn als he eens een foto van voor de clean en na de clean zou kunnen posten.
              Dan kunnen we het eens zien.
              zal de mijne posten wanneer ik volgende week mijn pec pads heb.
              Ik heb morgen een plechtege comunie,en zal dan maar de E-10 gebruiken in de plaats.
              wil niet dat de mensen zwarte plekken op hun foto's hebben.

              Btw: hoe post ik hier ne foto.

              Alle daag marnix.

              Comment


              • #52
                Originally posted by demarren

                Btw: hoe post ik hier ne foto.

                Alle daag marnix.
                Je klikt de foto die je hier wil zien ( en die op het internet op een site staat)gewoon rechts aan en je klikt op "eigenschappen"onderaan,dan ga je in dat vensterke naar adres (URL) en je kopieert dat (zie dat je de JPEG op het einde van het adres zeker mee kopieert!).

                Vervolgens klik je hier op BD op dat symbooltje "insert image" (als je een message ingeeft staat die boven "COLOR" tussen al die knopkes naast "FORMAT") en je kopieert gewoon je foto-URL tussen [IMG] en [img/] in en voila,daar staat ie.
                Danny's Photosite

                Comment


                • #53
                  Originally posted by lievenb
                  Originally posted by demarren
                  Echter ik ben op zoek naar die pec-pads

                  Als er iemand is die mij een adres kan geven waar ik die pec.pads of iets vervangend kan kopen zou ik al zeer blij zijn.

                  Ik heb vorige week de mijne besteld via:
                  The page you requested can't be found, please visit www.micro-tools.com instead

                  Ik heb ze al ontvangen, maar nog nie geprobeerd.
                  Denk toch dat de blaasmethode van jaja zeker zo goed en stukken goedkoper is als ik die prijzen bekijk voor die swabkes ...amaai hoor

                  Comment


                  • #54
                    Originally posted by awacs457
                    Denk toch dat de blaasmethode van jaja zeker zo goed en stukken goedkoper is als ik die prijzen bekijk voor die swabkes ...amaai hoor

                    Ik heb die blaaspeer van Giotto ook en echt hardnekkig vuil gaat er daar niet mee af.

                    En wat betreft die dure swaps,lees de topic eens fatsoenlijk en dan zie je dat er alternatieven zijn.
                    Danny's Photosite

                    Comment


                    • #55
                      Originally posted by roadrunner
                      Originally posted by awacs457
                      Denk toch dat de blaasmethode van jaja zeker zo goed en stukken goedkoper is als ik die prijzen bekijk voor die swabkes ...amaai hoor

                      Ik heb die blaaspeer van Giotto ook en echt hardnekkig vuil gaat er daar niet mee af.

                      En wat betreft die dure swaps,lees de topic eens fatsoenlijk en dan zie je dat er alternatieven zijn.
                      Je moet dat niet hardnekkig vuil laten worden he RR. Wie wisselt er nu zijn lens in het midden van een stofwolk RR toch

                      Comment


                      • #56
                        Originally posted by Kevlar
                        Je moet dat niet hardnekkig vuil laten worden he RR. Wie wisselt er nu zijn lens in het midden van een stofwolk RR toch
                        Gij gaat me niet in TWEE topics opjagen zalle En nu ben ik echt naar mijne zetel.
                        Danny's Photosite

                        Comment


                        • #57
                          Originally posted by roadrunner
                          Originally posted by Kevlar
                          En wat betreft die dure swaps,lees de topic eens fatsoenlijk en dan zie je dat er alternatieven zijn.
                          Je moet dat niet hardnekkig vuil laten worden he RR. Wie wisselt er nu zijn lens in het midden van een stofwolk RR toch
                          Gij gaat me niet in TWEE topics opjagen zalle En nu ben ik echt naar mijne zetel.
                          [/quote]

                          Sorry ik kon het echt niet laten. Ge doet het er ook voor he

                          Comment


                          • #58
                            Originally posted by Kevlar
                            Sorry ik kon het echt niet laten. Ge doet het er ook voor he
                            Moet ge geen sorry voor zeggen.Lachen en relativeren is een schone kunst
                            Danny's Photosite

                            Comment


                            • #59
                              Oef, heb net voor de eerste keer m'n 10D geswiped... M'n knieën trillen nog na.

                              Op het eerste gezicht is het goed gelukt, de grote stofvlekjes zijn weg.

                              Ik heb gebruik gemaakt van de sensorswipe, pecpads en eclipse...

                              Comment


                              • #60
                                Originally posted by lievenb
                                Oef, heb net voor de eerste keer m'n 10D geswiped... M'n knieën trillen nog na.

                                Op het eerste gezicht is het goed gelukt, de grote stofvlekjes zijn weg.

                                Ik heb gebruik gemaakt van de sensorswipe, pecpads en eclipse...
                                De eerste keer dat ik het deed was m'n volledig pakske sensor swaps er bijna volledig door (duur grapke voor 1 poetsbeurt dus ).Ik zat wel met echt moeilijk te verwijderen vlekjes alhoewel ik de blaaspeer regelmatig gebruik en de swaps zijn zoals gezegd niet het ideale om hardnekkig vuil weg te krijgen.

                                Sinds ik poets om de maand heb ik twee pecpads nodig en het is zo gebeurd.
                                Danny's Photosite

                                Comment

                                Working...
                                X