Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sensor cleaning.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by demarren
    Echter ik ben op zoek naar die pec-pads

    Als er iemand is die mij een adres kan geven waar ik die pec.pads of iets vervangend kan kopen zou ik al zeer blij zijn.

    Ik heb vorige week de mijne besteld via:
    The page you requested can't be found, please visit www.micro-tools.com instead

    Ik heb ze al ontvangen, maar nog nie geprobeerd.

    Comment


    • #32
      Originally posted by roadrunner
      Originally posted by Koen_vervoort

      Als je het al lang hebt laten zitten, dan kleeft het waarschijnlijk vast en kom je er niet meer met een blaaspeertje. Je hoeft dus niet onmiddellijk in te grijpen: vaster dan vast komt het toch niet te zitten...
      Hier zit je fout hoor;des te langer die verharde stofjes erop zitten des te moeilijker te verwijderen achteraf.Ze komen wel degelijk "vaster dan vast" met de tijd.
      Het zou me sterk verbazen als een stofje dat al drie maanden op je ccd zou zitten, er twee maanden later plots niet meer zou afgaan met pecpads en reinigingsvloeistof... Maar 'k heb het niet getest...

      Comment


      • #33
        Originally posted by lievenb
        Ik heb vorige week de mijne besteld via:
        The page you requested can't be found, please visit www.micro-tools.com instead

        Ik heb ze al ontvangen, maar nog nie geprobeerd.
        Deftige prijs.
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #34
          Het zou me sterk verbazen als een stofje dat al drie maanden op je ccd zou zitten, er twee maanden later plots niet meer zou afgaan met pecpads en reinigingsvloeistof... Maar 'k heb het niet getest...
          Ik zeg niet dat het er niet meer zal afgaan,het gaat er moeilijker afgaan.De vlekjes worden als het ware hardnekkiger en zetten zich blijkbaar beter vast met het verloop van de tijd.Ze staan steeds op de sensor onder spanning en verharden verder!Je gaat meer druk moeten uitoefenen om ze eraf te krijgen des te langer ze erop zitten en met die druk op je sensor moet je juist oppassen.

          Daarom beter regelmatig checken en cleanen.Eerst blazen en hetgeen er zo niet afgaat swipe ik weg.Ik doe dit elke maand en zelfs op F29 heb ik (momenteel)geen enkel stofke. Ik swipe gewoon twee keer en de sensor is proper.Wacht je erg lang gaat je dat met met twee swipes niet lukken.

          Danny's Photosite

          Comment


          • #35
            Originally posted by markali
            @Roadrunner: ze hebben mij hier eens wijsgemaakt dat gij er misschien nog nen hoop in voorraad hebt?? (hoorde mij al afkomen )
            Ik heb er toen twee besteld,eentje voor mezelf en eentje voor Sonyke.Gewoon bestellen Marco en betalen via paypal en binnen de week zit de swipe in je brievenbus met handleiding en gevouwen doekje op je swipe erbij zodat je duidelijk kan zien hoe het moet.
            Danny's Photosite

            Comment


            • #36
              Via die site, kun je daar ook de eclipse vloeistof bestellen?
              Want daar staat een soort van verbodsteken met een vliegtuig, en een streep erdoor.

              Ik moet er ook aan geloven met dat schoonmaken, ik heb een hardnekkig stofje wat met de blaaspeer er niet af gaat
              Is er ook een spateltje er bij, om die pads op te bevestigen?

              Comment


              • #37
                OK, thx RR. Ik ga er gewoon één bestellen dan. Ik had al eens een oproep gedaan voor een gezamenlijke aankoop. Dus:

                LAST CALL: als er geïnteresseerden zijn om samen een aankoop te doen van sensorswipes: laat iets weten, ik plaats morgen een bestelling.
                Originally posted by roadrunner
                Originally posted by markali
                @Roadrunner: ze hebben mij hier eens wijsgemaakt dat gij er misschien nog nen hoop in voorraad hebt?? (hoorde mij al afkomen )
                Ik heb er toen twee besteld,eentje voor mezelf en eentje voor Sonyke.Gewoon bestellen Marco en betalen via paypal en binnen de week zit de swipe in je brievenbus met handleiding en gevouwen doekje op je swipe erbij zodat je duidelijk kan zien hoe het moet.
                “Creativity is allowing yourself to make mistakes. Art is knowing which ones to keep.”
                Scott Adams

                Comment


                • #38
                  Wel iedereen heeft gelijk roadrunner ook natuurlijk
                  Het stof ga er minder gemakelijk af na een lange tijd en de reden is deze.
                  Telkens je een foto wilt nemen komt er een magnetic field op de sensor die wordt als het ware electronish geladen en dat trekt stof aan.
                  na een tijd zal dat stof deeltje er minder gemakelijk afgaan omdat het ook electronish geladen is ,dus wanneer je het stof er probeert af te krijgen wordt het onmiddelijk terug door de sensor aangetrokken.
                  This daarom dat deze pec pads het beste zijn.
                  Ze nutraliseren de electrish geladen deeltjes.
                  indien he samen werkt met Eclips
                  zonder Eclips zullen de stofdeeltjes terug naar de sensor getrokken worden.

                  Met een stofzuiger kan dat wel werken maar klein stof blijft er toch met hopen ophangen.
                  Het is ook niet zo dat de sensor zo zwak is wees gerust die kan nog tegen een duwke.
                  en voor de 1D of 300-D vrijf je eigenlijk op de AA filter niet op de sensor.
                  Hier wat info en prijzen.

                  C&R Bvba
                  Hannekenshoek 39
                  2200 Herentals.
                  Kunt ook bestellen via website en kunt ook storten op hun rekening nr

                  http://www.cnr.be/

                  Prijzen.

                  Eclips optic cleaner 13.56 € + 21 % btw
                  Sensor Nikon Zwab 60 € + 21% btw
                  Pecpad per 100 8€
                  Sensor Canon Zwab 61€ +21 % btw

                  Verzendkosten in belgie ongeveer 2€

                  Telefoon 014-849290

                  Wel ik hoop juilie geholpen te hebben.
                  Claus.m

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by demarren
                    Kunt ook bestellen via website en kunt ook storten op hun rekening nr

                    http://www.cnr.be/

                    Wel ik hoop juilie geholpen te hebben.
                    Claus.m

                    Bedankt voor de info,Claus.Ik wou de site hier daarstraks te posten voor The Kid maar kreeg em verdikke niet meer gevonden.Nu zie ik waarom.Hij is gans vernieuwd.Ik heb bij die mannen ne keer of twee besteld.Erg vlotte levering!

                    Dus regelmatig poetsen is de boodschap wil je voorkomen dat je echt hardnekkig vuil krijgt.
                    Danny's Photosite

                    Comment


                    • #40
                      Veusy
                      heeft gelijk als he lensen verwisselt hebt he der zeker van.
                      maar wa moet he met een camera als he geen lensen kunt verwisselen.
                      dus ja pec pads e duur maar goed.
                      In ieder geval goedkoper dan dat je telkens naar canon moet opstuuren.
                      als he 1000 2000 € kan geven voor een camera kunt he ook 100 € geven om deze 100% optimaal te houden.
                      he moet trouwens maar 1 keer pec pads kopen de volgende keer als he de sensor kuist gebruik je gewoon een ander zitten met 100 in een doos.
                      als he nu elke 2 weken uwe sensor kuist dan kunt he voor jaren voort.
                      Ik heb al 1200 foto's in nog geen maand.

                      hier een site waar he eens alles kunt lezen om je sensor optimaal te houden.

                      http://www.pbase.com/copperhill/ccd_cleaning
                      Veel plezier.
                      claus.m

                      Comment


                      • #41
                        Dank u roadrunner

                        Die site heb ik gisteren gekregen van iemand van deze forum.
                        hmm ben alleen zijn naam kwijt.
                        Idd ze zijn snel heb gemailt 4 uur later kreeg ik al antwoord.
                        Ze doen ook gouden zaken met die pec pads
                        this al rap 60 € verdient.
                        Maar ja ik heb den helft van belgie afgelopen,nergens te vinden.
                        Nu krijg ik een mail van http://www.pbase.com/copperhill/ccd_cleaning
                        site ik kan toch bestellen.
                        damm ik zal dan maar die CMOS Swab bestellen e.
                        Alle veel plezier met uwe foto's.
                        Claus.m

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by markali
                          :

                          LAST CALL: als er geïnteresseerden zijn om samen een aankoop te doen van sensorswipes: laat iets weten, ik plaats morgen een bestelling.
                          Ik wil wel mee instappen in de samenaankoop, Marco.
                          Check your mail.
                          Als ik te laat ben, geen probleem, dan doe ik zo wel even verder.

                          Hombre

                          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                          Comment


                          • #43
                            here read it.
                            "SENSOR SWAB is recommended by LEICA CAMERA AG for cleaning the LEICA S1 CCD chip.



                            "I have been and still am a Certified Photo Equipment Technician since 1975 and a paid Professional Photographer since 1970. I was also an aerospace engineer for 14 of those years. I am extremely picky, and very impressed with the outstanding quality and ease of use of your Eclipse cleaning solution and Sensor Swabs. I have been using them on Fuji and Nikon professional Digital SLR’s for over 18 months with outstanding results each time. I have personally cleaned over 200 CCD’s during this time with extreme gratitude from my customers. I use these products on my own personal Nikon gear, as I have not seen any damage done to any of the CCD’s or their filters or the electronics when used properly, as instructed. I applaud companies that get it right the first time. There are only a handful of those out there and you are one of them."

                            Comment


                            • #44
                              Ik moet toch nog eens vragen voor de zekerheid, op deze site
                              http://www.micro-tools.com/Merchant2/e_psi.htm ; is daar een spateltje bij als je van die pec-pads koopt, of is dat een apart aan te schaffen product?

                              Op die andere site , cnr.be, zie ik trouwens niet direct de mogelijkheid om een online bestelling te doen, geen prijzen ook niet, klopt dat?

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by The Kid
                                Ik moet toch nog eens vragen voor de zekerheid, op deze site
                                http://www.micro-tools.com/Merchant2/e_psi.htm ; is daar een spateltje bij als je van die pec-pads koopt, of is dat een apart aan te schaffen product?

                                Op die andere site , cnr.be, zie ik trouwens niet direct de mogelijkheid om een online bestelling te doen, geen prijzen ook niet, klopt dat?

                                ik heb m'n sensor swipe hier gekocht: http://www.pbase.com/image/23431905 en wat betreft cnr.be :je moet hen gewoon mailen en je krijgt vrij vlot antwoord.
                                Danny's Photosite

                                Comment

                                Working...
                                X