Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon FX politiek?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon FX politiek?

Oorspronkelijk geplaatst door djunclesam Bekijk bericht
    Al die voor of nadelen van mega pixels interesseren me weinig... Ik heb een hoop DX glas en sta graag langs ijs- en skeelerbanen sport te fotograferen. D300s is niet heel slecht op hoge iso maar is toch al wel achterhaald. Nieuwere DX bodies bieden al een betere sensor maar niet het bedieningsgemak en de AF capaciteiten die ik graag wens.

FX wordt duur omdat ik dan een hoop glas moet vervangen. Los daarvan heeft de D600 om bovenstaande redenen ook mijn interesse niet. En als ik op 36 MP van de D800 ga schieten dan moet ik ook een nieuwe computer want mijn huidige hardware gaat daar niet blij mee zijn. Dat zijn dus mijn PERSOONLIJKE redenen om graag een D400 te zien verschijnen.

Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met dergelijke redenen. Het is allemaal prachtspul wat nu te koop is maar gewoon niet wat IK zoek vanwege bijkomende kosten en bedieningsgemak.
    d600 gaat bij ijshockey best goed hoor Iso6400 is dik ok (kom van D90 is een verademing.)
    high iso is gelijk aan D800 niet beter en niet slechter ook.
    af is ook stuk beter (dan mijn D90), vrij centraal allemaal maar wel heel erg snel.

D400 zal wrs ook wel geen 51 af punten meer hebben en mp tussen 18 en 24.
    als die er al komt. (zal iets alla canon 7D worden of ene die hem moet overtreffen)
    nikon stuff

Comment

still loving my D700 after 3 1/2 years and hoping for a second 'second hand' one
      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Ik lees met veel interesse deze discussies. Sinds kort hebben we ongekende luxe wat betreft FX. Ik ben begonnen (en schiet nog steeds) op DX maar heb altijd rekening gehouden met een overstap naar FX. Ik merk dat ik veel van de Nikon DX body's gewoon niet lekker in de hand vindt liggen. Ook vind ik ze vaak niet zo robuust als een wat duurdere (D700, D800 etc.) aangezien ik lange tijd met een body doe. Ik heb al heel veel reviews gelezen maar ik denk dat de volgende een D800 wordt. Het gaat mij niet om de MP's maar meer om het feit dat het een enorm stevige en grote body is (heb grote handen). Voor mij is dit de beste camera op dit moment omdat een D4. Tweedehands ben ik huiverig voor omdat ik lang met een body doe (meer dan 5 jaar).

Cheers
        www.yannickverhoeven.com
        @RlIxOTA4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dvgadv Bekijk bericht
          Over materialen : sorry maar 2 verschillende materialen 2 verschillende uitzettingen zeker bij hogere en lagere temperaturen vandaar mijn voorkeur naar een volledige magnesium body.
          Vandaar dat ze vliegtuigen samenstellen van kuntstof en metaal, want die gaan verscheidene keren per etmaal door gigantisch temperatuur verschillen.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door djunclesam Bekijk bericht
            Al die voor of nadelen van mega pixels interesseren me weinig... Ik heb een hoop DX glas en sta graag langs ijs- en skeelerbanen sport te fotograferen. D300s is niet heel slecht op hoge iso maar is toch al wel achterhaald. Nieuwere DX bodies bieden al een betere sensor maar niet het bedieningsgemak en de AF capaciteiten die ik graag wens.

FX wordt duur omdat ik dan een hoop glas moet vervangen. Los daarvan heeft de D600 om bovenstaande redenen ook mijn interesse niet. En als ik op 36 MP van de D800 ga schieten dan moet ik ook een nieuwe computer want mijn huidige hardware gaat daar niet blij mee zijn. Dat zijn dus mijn PERSOONLIJKE redenen om graag een D400 te zien verschijnen.

Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met dergelijke redenen. Het is allemaal prachtspul wat nu te koop is maar gewoon niet wat IK zoek vanwege bijkomende kosten en bedieningsgemak.
            D800 in crop mode gebruiken
            www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yvphotography Bekijk bericht
              Ik lees met veel interesse deze discussies. Sinds kort hebben we ongekende luxe wat betreft FX. Ik ben begonnen (en schiet nog steeds) op DX maar heb altijd rekening gehouden met een overstap naar FX. Ik merk dat ik veel van de Nikon DX body's gewoon niet lekker in de hand vindt liggen. Ook vind ik ze vaak niet zo robuust als een wat duurdere (D700, D800 etc.) aangezien ik lange tijd met een body doe. Ik heb al heel veel reviews gelezen maar ik denk dat de volgende een D800 wordt. Het gaat mij niet om de MP's maar meer om het feit dat het een enorm stevige en grote body is (heb grote handen). Voor mij is dit de beste camera op dit moment omdat een D4. Tweedehands ben ik huiverig voor omdat ik lang met een body doe (meer dan 5 jaar).

Cheers
              D300(s) ligt toch zalig in de hand en een D7000 (met grip) is ook niet mis.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dvgadv Bekijk bericht
                Over materialen : sorry maar 2 verschillende materialen 2 verschillende uitzettingen zeker bij hogere en lagere temperaturen vandaar mijn voorkeur naar een volledige magnesium body.
                In wat voor extreme omstandigheden ga je dan wel fotograferen dat je toestel aan snelle enorme temperatuursverschillen onderhavig is zodat de uitzetting enige rol kan spelen ??

Theoretisch gezien zijn 2 verschillende materialen misschien niet ideaal, maar ik kan me echt niet voorstellen dat het in de praktijk een kritiek punt kan worden waarom je de camera niet zou kunnen gebruiken.
                Denk zelfs dat als je dagelijks in een sauna fotos neemt en dan buiten in ermee in de sneeuw gaat rollen, de camera daar absoluut geen probleem mee heeft en het uitzetten niet opeens hem doet openbarsten of minder waterdicht maken (en als dat wel het geval zou zijn dan zou ik verwachten dat het net wel door de garantie gedekt is ?).

Wat trouwens met een metalen lensvatting ? Zowat alle cameras hebben een plastic body en een metalen lensvatting. Die barsten toch ook niet ofzo ?

Dus ja, theoretisch is het misschien niet optimaal. Maar dit als reden aanhalen waarom een D600 niet goed kan zijn en een D800 wel lijkt me nogal bij de haren getrokken..
                Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                  D300(s) ligt toch zalig in de hand en een D7000 (met grip) is ook niet mis.
                  Ja dat weet ik. Maar toch, een FX body voelt gewoon veel degelijker aan. Ligt fijn in de hand, stevig, je hebt echt een body vast.
                  Ik begrijp je wel hoor, het gaat er mij vooral om dat ik weer een tijd vooruit kan met mijn nieuwe camera. En dat deze gewoon een stuk degelijker is dan de camera die ik nu heb (D80). Met DX loop ik tegen de grenzen aan en deze wil ik graag over. Vandaar dat ik sowieso voor een FX body ga. Of dat nou een D800 of heel, heel misschien toch een tweedehands D3(.) of D4 zal zijn.
                  www.yannickverhoeven.com
                  @RlIxOTA4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yvphotography Bekijk bericht
                    Ja dat weet ik. Maar toch, een FX body voelt gewoon veel degelijker aan.
                    Ik eigenlijk weinig tot geen verschil gemerkt tussen een D300 en een D700.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      Ik eigenlijk weinig tot geen verschil gemerkt tussen een D300 en een D700.
                      Idem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                        Sorry, niet akkoord hoor. Ben zelf heel blij met mijn D800E en zou geen pixel willen missen.
                        Heb het vroeger al eens gezegd: http://forum.belgiumdigital.com/f9/v...ml#post1970927

Walter
                        Akkoord.
                        Ik druk voor mezelf max a4 af...Dat ging goed met de d700, beter met de d800. Ik verkoop zo groot mogelijk...d800. En alles voor dezelfde prijs : d700 kostte toen evenveel als de d800 nu. Ga mee met je tijd.
                        Nog even over fx: Iedereen haalt beeldkwaliteit aan....maar betwijfel of die dx toestellen zichtbaar minder zijn. Het zijn andere dingen, die nu eenmaal op een fx body zitten, die bij een eventuele overstap van dx naar fx als revolutionair ervaren worden. De viewfinder bvb is superieur....door die van een dx bekijk je een minuatuurtje.
                        My Website : http://www.ineedair.org
                        Music / Painting / Motion Graphics / Image
                        Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ineedair Bekijk bericht
                          . De viewfinder bvb is superieur....door die van een dx bekijk je een minuatuurtje.
                          Volledig mee eens. De viewfinder is dag en nacht verschil met een hoop DX modellen. Ik kom van een D300 en dit is een van de zaken, samen met iso prestaties en DOF waarom ik nog elke dag met veel plezier mijn D700 gebruik!
                          Nikon D700, wat glas en Sony RX100
                          BD2424BE
                          Klik voor meer!

Comment

WGL op dit moment...

Comment

.....
                              Last edited by pieke; 30 december 2013, 19:43.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pieke Bekijk bericht
                                Duidelijk nooit een D300 in de hand gehad.
                                Welke grenzen loop jij tegenaan met DX? ik ben zeer benieuwd!

Voor mezelf heb ik deze week de beslissing genomen om het Nikon-kamp na 35 jaar te verlaten en de overstap te maken naar aartsrivaal Canon (nooit gedacht)
                                Alles staat dan ook te koop
                                Waarom? Nikon heeft de bird-shooters nu al ruim 3 jaar lang geen echte update meer gebracht en is er geen enkel officieel uitzicht op een opvolger van de D300s.
                                Ten tweede ben ik de arrogante houding van Nikon naar haar klanten toe gewoon beu, ze luisteren niet naar hun klanten en zijn alleen maar uit op snelle verdienste en groot volume.
                                Een D800 een vervanger/opvolger voor een D300? come on! dat ding is zo traag als ..... ook een compleet andere DOF.
                                Natuurlijk zal de IQ het mooiste en het beste zijn van wat er te koop is volgens de marketing zelfs net zo goed zo niet beter dan die van een veelvoud kostende middenformaat maar dat is voor mij niet van belang!

Ik heb je set gezien, absoluut topmateriaal, en vraag me af wat er bij Canon te koop is dat beter is
                                D800 en een goed glasservies

Comment

Working...
                                X