Re: professionele camera ook voor een beginner?
Wat ik in het hele verhaal mis... is:
Als je genoeg centen hebt... kopen wat je wil!
Ik denk dat elk fototoestel te begrijpen is, al je er maar tijd in wil steken.
maakt een fototoestel van 4000 euro betere foto's dan één van 2000? Naar mijn idee Ja en Nee.
Als je uit beide toestellen het maximale kan halen, dan Ja. Kan je dat niet, dan Nee.
Moet je als beginner een instap-model kiezen om daarmee te leren, Nee. Maar het doet wat minder zeer in je portemonnee als het toch niet die hobby blijkt te zijn die je voor ogen had.
Ik vergelijk het wel eens met mijn fiets-hobby.
Rijdt een instap model Pinarello minder goed dan een Dogma?
Ja en Nee. Hij rijdt net zo goed, maar de emotie zegt dat de Dogma beter zal rijden.
Zo zal dat ook zijn met een foto-toestel.
2-hands is op zich een alternatief als je niet geheel zeker van je zaak bent of het wel de juiste hobby is.
Kun je een berg geld spenderen? Zeker Doen!!
Wat ik in het hele verhaal mis... is:
Als je genoeg centen hebt... kopen wat je wil!
Ik denk dat elk fototoestel te begrijpen is, al je er maar tijd in wil steken.
maakt een fototoestel van 4000 euro betere foto's dan één van 2000? Naar mijn idee Ja en Nee.
Als je uit beide toestellen het maximale kan halen, dan Ja. Kan je dat niet, dan Nee.
Moet je als beginner een instap-model kiezen om daarmee te leren, Nee. Maar het doet wat minder zeer in je portemonnee als het toch niet die hobby blijkt te zijn die je voor ogen had.
Ik vergelijk het wel eens met mijn fiets-hobby.
Rijdt een instap model Pinarello minder goed dan een Dogma?
Ja en Nee. Hij rijdt net zo goed, maar de emotie zegt dat de Dogma beter zal rijden.
Zo zal dat ook zijn met een foto-toestel.
2-hands is op zich een alternatief als je niet geheel zeker van je zaak bent of het wel de juiste hobby is.
Kun je een berg geld spenderen? Zeker Doen!!
Comment