Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

professionele camera ook voor een beginner?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: professionele camera ook voor een beginner?

    tja , mijn idee is nogal simpel hoor 8000€ uitgeven voor iets dat ge meschien niet gaat verder doen of interesse in verliest na verloop van tijd
    geef 1500€ uit aan een goed tweedehands setje( op aanvraag van Fibonacci ;-) ) , en na 1 jaar is de interesse en de passie nog steeds heven hevig als de eerste dag , dan kan je overstappen naar wat je wenst

    maar dit is mijn mening he
    ;-p
    Last edited by Bannanne; 25 oktober 2012, 09:53.
    Alex Angellis - Nikon D7000 - AF Nikkor 80-200mm 1:2.8D-ED - AF-S NIKKOR 50mm 1:1.8G - Tamron AF 17-50mm 1:2.8 IF XR DiII - AF-S Micro NIKKOR 85mm 1:3.5/G ED
    www.alex-angellis.com

    Comment


    • #32
      Re: professionele camera ook voor een beginner?

      Oorspronkelijk geplaatst door Bannanne Bekijk bericht
      geef 1500€ uit aan een goed tweedehands kid
      Kinderhandel is bij wet verboden.

      Comment


      • #33
        Re: professionele camera ook voor een beginner?

        Als ik mijn gedacht moet schrijven word ik geband.
        dus niet mijn gedacht maar enkele bedenkingen?
        8000 euro aan materiaal en dan de vraag is het wel goed genoeg?
        3000 euro budget voor een body zal niet genoeg zijn voor een nieuwe D4 ,2dehands is toch geen optie?
        Ben benieuwd wat er gekocht gaat worden?

        Comment


        • #34
          Re: professionele camera ook voor een beginner?

          2-de Hands kopen is geen optie.
          Een D4 trouwens ook niet.
          Het gaat 'm hier niet over budget, want dat is me ruim genoeg. Ook om een D4 te kopen.
          Met opzet vermeed ik hier om er een budget op te plakken. Maar op vraag van sommigen deed ik dat jammer genoeg toch. Heb ik spijt van. Want blijkbaar is het bij heel wat reacties meer te doen om mijn budget, dan om een antwoord op m'n vraag.

          Maar het gaat 'm wel over 'de lijn' trekken. Dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken. Ik trok 'de lijn' voor mezelf op een D800.
          Ik twijfel in geen geval of het materiaal goed genoeg is. Uiteraard zal dat wel. En dat zal bij een D90, een D7000, een D600 of een D700 ook wel zo zijn.

          Wat ik graag wilde weten van mensen met ervaring is,, kan een beginner na pakweg een aantal maanden, na oefenen en na inzet, een fatsoenlijke foto nemen met een D800?
          Bedankt aan de mensen die me op een treffelijke manier een antwoord stuurden.

          Comment


          • #35
            Re: professionele camera ook voor een beginner?

            Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
            Als ik mijn gedacht moet schrijven word ik geband.
            dus niet mijn gedacht maar enkele bedenkingen?
            8000 euro aan materiaal en dan de vraag is het wel goed genoeg?
            3000 euro budget voor een body zal niet genoeg zijn voor een nieuwe D4 ,2dehands is toch geen optie?
            Ben benieuwd wat er gekocht gaat worden?
            Heb jij ergens gelezen dat de OP de vraag stelt, of 8000 Euro aan materiaal goed genoeg is !?
            Zover ik het begreep, opperde hij gewoon zijn bezorgdheid, of een D800 wel goed aan hem besteed zou zijn !

            Comment


            • #36
              Re: professionele camera ook voor een beginner?

              Yep, je was idd beter niet over centen begonnen. Dat stoot sommigen tegen de borst. Zeker als je stelt dat je er ruim genoeg hebt
              De D4 is het beste toestel. Als je een D800 zou willen, dan koop je gewoon die. Je zal er content van zijn En als 't je dan niet direct lukt om er manueel mee het onderste uit de kan te halen, dan schiet dat ding ook gewoon op 'automatiek'. Gun jezelf wat ruimte om het onder de knie te krijgen, want dat lukt uiteindelijk wel.... Om nu te zeggen of dat nu over 2 maanden, 6 maanden of een jaar zou moeten zijn...

              Veel fun met het nieuwe toestel!
              F.
              Last edited by Fibonacci; 25 oktober 2012, 12:04.

              Comment


              • #37
                Re: professionele camera ook voor een beginner?

                Oorspronkelijk geplaatst door justijn Bekijk bericht
                2-de Hands kopen is geen optie.
                Een D4 trouwens ook niet.
                Het gaat 'm hier niet over budget, want dat is me ruim genoeg. Ook om een D4 te kopen.
                Met opzet vermeed ik hier om er een budget op te plakken. Maar op vraag van sommigen deed ik dat jammer genoeg toch. Heb ik spijt van. Want blijkbaar is het bij heel wat reacties meer te doen om mijn budget, dan om een antwoord op m'n vraag.

                Maar het gaat 'm wel over 'de lijn' trekken. Dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken. Ik trok 'de lijn' voor mezelf op een D800.
                Ik twijfel in geen geval of het materiaal goed genoeg is. Uiteraard zal dat wel. En dat zal bij een D90, een D7000, een D600 of een D700 ook wel zo zijn.

                Wat ik graag wilde weten van mensen met ervaring is,, kan een beginner na pakweg een aantal maanden, na oefenen en na inzet, een fatsoenlijke foto nemen met een D800?
                Bedankt aan de mensen die me op een treffelijke manier een antwoord stuurden.
                Zonder twijfel zal je dat zeker lukken, maak je daar maar geen zorgen over.
                En je hebt er trouwens ook geen D800 voor nodig, maar dat laat ik aan jou.
                Paul

                Comment


                • #38
                  Re: professionele camera ook voor een beginner?

                  Ik ben nu bijna een jaar met fotografie bezig (eerst een D3000 en al snel een D90) en vorige maand was ik op een jubileum feest waar een vriend van het koppel gevraagd was om foto's te maken, na wat babbelen met de fotograaf kwam die in de loop van de avond met zijn 2de body (een D700) naar mij met de vraag of ik wat foto's wou maken waar hij bij op stond. Ik heb de foto's zelf niet gezien maar ik heb wel van de fotograaf gehoord dat ze wel in orde waren. Dus ik denk dat je met de basiskennis, die niet veranderd is tov het analoge tijdperk, snel op weg bent met een pro-body en de limieten van je body zullen je niet snel afremmen.

                  Comment


                  • #39
                    Re: professionele camera ook voor een beginner?

                    Oorspronkelijk geplaatst door justijn Bekijk bericht
                    Wat ik graag wilde weten van mensen met ervaring is, kan een beginner na pakweg een aantal maanden, na oefenen en na inzet, een fatsoenlijke foto nemen met een D800?
                    Allez, laten we zeggen dat ik ene fatsoenlijke had onder de eerste 10 000, en dat ik streef naar minstens drie per maand ... maar zeker geen 11 per seconde bij ISO 204 000. Mijn toestel kan er namelijk maar drie aan per seconde ... en vanaf iso 800 ben ik hoe langer hoe minder tevreden. Gooi die eerste dus nu ook maar weg.
                    Met een groot toestel kan je al op afstand het plebs triëren van wie wel waard is erop te staan. Die eersten lopen namelijk een straatje om als ze die van de gazet zien afkomen, of vinden een foto uit zo een toestel sowieso fantastisch omdat ge met veel flou artistiek inzoomt op de groene snotbel van hunne kleine. Met hunne gsm hebben ze namelijk teveel scherptediepte.
                    Last edited by Poza; 25 oktober 2012, 14:10.

                    Comment


                    • #40
                      Re: professionele camera ook voor een beginner?

                      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      Een pro-body is veel makkelijker te gebruiken als de andere bodies: je hebt maar vier standen waaruit je kan kiezen bij de andere een onmogelijk aantal scenestanden en waaruit moet je dan kiezen bij een portret in het donker? Allemaal onmogelijke keuzes en je weet nooit wat een camera dan doet.

                      Je kan je ook afvragen hoe men het vroeger leerde met alleen een een diafraga en sluitertijd om in te stellen en zo'n los doosje waarmee je het licht meette.
                      Ik zou het niet beter kunnen zeggen. Als je nu echt een totale beginner zou zijn zou het gekkenwerk zijn maar aangezien je al een analoge Nikon SLR hebt gehad, dan is ook fullframe je beste keus, moet je om te beginnen al geen brandpuntsafstanden gaan omrekenen.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                      kort antwoord : natuurlijk kan je dat, zuiver een kwestie van er wat tijd in te steken en de basis principes van de fotografie te kennen ( diafragma, sluitertijd, iso enz ... maar als je een herstarter bent zie ik daar geen enkel probleem.)
                      Voilà!

                      Oorspronkelijk geplaatst door Fibonacci Bekijk bericht
                      De D4 is het beste toestel.


                      F.
                      Deze mening lees ik elders ook. Waarom is de D4 de beste? Omdat hij het duurst is? Omdat hij de meeste frames per seconde kan maken? De waarde daarvan is relatief: tenzij je echt sportfotograaf bent zullen 4 opnames per seconde in de meeste gevallen ruim volstaan. Of omdat hij in de hoge ISO's nog net iets beter is?
                      D4 heeft het irrationele prijskaartje dat vroeger de D3X had.
                      Daarentegen kun je met de D800 compacter en comfortabeler op stap wegens de optionele en afneembare grip. De onboard flash heeft mij al meermaals geholpen als invulflits.En de spectaculaire resolutie geeft je telkens weer "eyegasms" bij het bekijken van je foto's.Voor de rest is ook de D800 een stevige pro body, weather sealed.

                      Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
                      Ik ben nu bijna een jaar met fotografie bezig (eerst een D3000 en al snel een D90) en vorige maand was ik op een jubileum feest waar een vriend van het koppel gevraagd was om foto's te maken, na wat babbelen met de fotograaf kwam die in de loop van de avond met zijn 2de body (een D700) naar mij met de vraag of ik wat foto's wou maken waar hij bij op stond. Ik heb de foto's zelf niet gezien maar ik heb wel van de fotograaf gehoord dat ze wel in orde waren. Dus ik denk dat je met de basiskennis, die niet veranderd is tov het analoge tijdperk, snel op weg bent met een pro-body en de limieten van je body zullen je niet snel afremmen.
                      Inderdaad.De basiskennis die je toch al had zul je even moeten opfrissen en dan wordt het tijd om te genieten van al die fraaie extra's: de mogelijkheid om een virtuele horizon op te roepen in je zoekerbeeld, de mogelijkheid om je autofocus helemaal naar je hand te zetten zonder in de menu te hoeven duiken, de mogelijkheid om met verschillende beeldframes te werken ( 24X30;24X16;30X20 ). Je hebt dan ook nog eens de mogelijkheid om met live view te werken en zelfs hoog kwalitatieve filmpjes te maken.( Iets waarvan je nu misschien denkt dat ga ik nooit doen, maar probeer het toch maar eens )
                      Zelf heb ik een D800E en ik heb me de aankoop ervan nog geen seconde betreurd.
                      Succes ermee! ( Dat kan haast niet anders!)

                      Walter
                      D850

                      Comment


                      • #41
                        Re: professionele camera ook voor een beginner?

                        Oorspronkelijk geplaatst door justijn Bekijk bericht
                        Wat ik graag wilde weten van mensen met ervaring is,, kan een beginner na pakweg een aantal maanden, na oefenen en na inzet, een fatsoenlijke foto nemen met een D800?
                        Bedankt aan de mensen die me op een treffelijke manier een antwoord stuurden.
                        natuurlijk kan dat ... als ik het kon leren, dan kan iedereen het leren

                        Mvg,
                        TravelToy
                        www.christian-bailleul.be | Blog

                        Comment


                        • #42
                          Re: professionele camera ook voor een beginner?

                          Oorspronkelijk geplaatst door justijn Bekijk bericht
                          Wat ik graag wilde weten van mensen met ervaring is,, kan een beginner na pakweg een aantal maanden, na oefenen en na inzet, een fatsoenlijke foto nemen met een D800?
                          Technisch goed moet mogelijk zijn, of je ooit een goede foto zal maken kan niemand een uitspraak of hoogstens kun je dat zelf inschatten.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #43
                            Re: professionele camera ook voor een beginner?

                            Ge moet ook al heel wild tekeer gaan om binnen die paar verloren maanden uw prijzig toestel te verslijten. Zeker als daar uren tussen zitten dat ge niks trekt, of zelfs niet zijt waar iets te trekken valt.

                            Comment


                            • #44
                              Re: professionele camera ook voor een beginner?

                              Oorspronkelijk geplaatst door justijn Bekijk bericht
                              2-de Hands kopen is geen optie.

                              Wat ik graag wilde weten van mensen met ervaring is,, kan een beginner na pakweg een aantal maanden, na oefenen en na inzet, een fatsoenlijke foto nemen met een D800?
                              D800 is gemakkelijker in gebruik dan pakweg D300, omdat je enkele zeer handige automatismen kan inbouwen. Je moet dat dan wel instellen in de menu's. Zo kan de D800 rekening houden met de brandpuntsafstand om de optimale sluitertijd/ISO combinatie automatisch in te stellen.
                              Zeer handig voor beginnende fotografen om in alle omstandigheden scherpe foto's te hebben.
                              BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

                              Comment


                              • #45
                                Re: professionele camera ook voor een beginner?

                                2-de Hands kopen is geen optie.
                                Een D4 trouwens ook niet.
                                Het gaat 'm hier niet over budget, want dat is me ruim genoeg. Ook om een D4 te kopen.
                                Met opzet vermeed ik hier om er een budget op te plakken. Maar op vraag van sommigen deed ik dat jammer genoeg toch. Heb ik spijt van. Want blijkbaar is het bij heel wat reacties meer te doen om mijn budget, dan om een antwoord op m'n vraag.

                                Maar het gaat 'm wel over 'de lijn' trekken. Dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken. Ik trok 'de lijn' voor mezelf op een D800.
                                Ik twijfel in geen geval of het materiaal goed genoeg is. Uiteraard zal dat wel. En dat zal bij een D90, een D7000, een D600 of een D700 ook wel zo zijn.

                                Wat ik graag wilde weten van mensen met ervaring is,, kan een beginner na pakweg een aantal maanden, na oefenen en na inzet, een fatsoenlijke foto nemen met een D800?
                                Bedankt aan de mensen die me op een treffelijke manier een antwoord stuurden.

                                Laat je niet ontmoedigen door vervelende reactie's, jaloezie neemt soms rare vormen aan.

                                Een beetje zoals op een feest gaan trekken en dan is er altijd wel een nonkel die, als hij mijn D3 ziet zegt " ah ja met zo'n toestel kan ik het ook.


                                Als je eerst een D3100, dan een D7000 en daarna pas een D800 "mag" kopen omdat je eerst moet leren

                                Om over het verlies dat je dan doet niet te spreken.....

                                Die D800 is zo goed dat hij jaren kan meegaan, (als je niet te nieuwsgezind bent natuurlijk)
                                D800 en een goed glasservies

                                Comment

                                Working...
                                X