Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon reageert trager dan Canon? Eerste uitdagende SLR gezocht.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Lees er eens over.

Nikon was iets eerder met AF maar werkt enkel volledig vanaf AF-D in alle modi op de midrange toestellen.

Canon kan alle ef lenzen aan, zelfs de simpelste Dslr eos. Alsook kan je op elke EOS (1100D ook) veel meer manuele lenzen gebruiken, met een gewone goedkope adapter van 20 euro kan je nikon lenzen gebruiken, met lichtmeting.

Focus on infinity met oude MFs is met meer lenzen niet mogelijk op nikon dan canon.

Comment

Re: Nikon reageert trager dan Canon? Eerste uitdagende SLR gezocht.

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
      Het heeft mijn inziens niets te maken met jou overtuigen om voor Canon te kiezen. Het is gewoon de manier waarop henri108 een 1100D afbreekt en van een mug een olifant maakt (zeker als je ziet wat voor prachtige foto's er uit dit toestel komen). Het zijn zulke zaken die wrevel opwekken. En nee ik zeg dit niet omdat ik een Canon DSLR heb, want als ik morgen opnieuw zou moeten beginnen, zou het 99% zeker Nikon worden gewoon omdat Canon op sensorvlak tegenwoordig wat achterop hinkt (Nikon gebruikt tegenwoordig vooral de superieure Sony sensors).
      Op papier heeft Nikon superieure Sony sensors, echter in realiteit is er weinig verschil tussen beide merken.. veel minder verschil dan toen ik destijds naar Canon overgestapt ben vanwege de Nikon Ruis-bakken en loskomend rubber (D70-D200 naar 40D)
      Destijds was Canon heer en meester op S/N verhouding.. eerste betaalbare fulframe enz... Nu is Nikon terug een stapje voor.. zowel in het instapsegment als de excellente Nikon D800 en ook met hetgeen op komst is van nieuwe DSLR's.
      Uiteindelijk maakt het allemaal nog weinig uit.. camera's zijn zo goed dag van vandaag dat er nog weinig reden tot klagen is.
      Zelf heb ik nu geopteerd voor M43 (tja ook Sony sensor) waar compactheid voor mij troef zijn.. nog geen moment beklaagd. Integendeel.. zeker goed genoeg voor mij.
      Dus wat je ook kiest Nikon, Canon, Pentax ... uiteindelijk kom je met een goede camera thuis met mogelijkheden die ver boven de meesten hun hoofd hangen.

Jammer dat het hier weer een Nikon-Canon vete geworden is.. maar is niet uitzonderlijk.. Sony zelf wordt ook op BD dikwijls zwartgeverfd maar dan door Nikon-Canon fanboy's .. terwijl deze laatste toch heel vernieuwend uit de hoek komt.
      Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
        Op papier heeft Nikon superieure Sony sensors, echter in realiteit is er weinig verschil tussen beide merken.. veel minder verschil dan toen ik destijds naar Canon overgestapt ben vanwege de Nikon Ruis-bakken en loskomend rubber (D70-D200 naar 40D)
        Destijds was Canon heer en meester op S/N verhouding.. eerste betaalbare fulframe enz... Nu is Nikon terug een stapje voor.. zowel in het instapsegment als de excellente Nikon D800 en ook met hetgeen op komst is van nieuwe DSLR's.
        Uiteindelijk maakt het allemaal nog weinig uit.. camera's zijn zo goed dag van vandaag dat er nog weinig reden tot klagen is.
        Zelf heb ik nu geopteerd voor M43 (tja ook Sony sensor) waar compactheid voor mij troef zijn.. nog geen moment beklaagd. Integendeel.. zeker goed genoeg voor mij.
        Dus wat je ook kiest Nikon, Canon, Pentax ... uiteindelijk kom je met een goede camera thuis met mogelijkheden die ver boven de meesten hun hoofd hangen.

Jammer dat het hier weer een Nikon-Canon vete geworden is.. maar is niet uitzonderlijk.. Sony zelf wordt ook op BD dikwijls zwartgeverfd maar dan door Nikon-Canon fanboy's .. terwijl deze laatste toch heel vernieuwend uit de hoek komt.
        Ik heb nog een Fuji S2 Pro en die maakt zeer mooie foto's, zelfs op auto-WB.
        Enige nadelen zijn de shutterlag en de (zes) batterijen.

D70 heb ik ook en alle rubber is nog intact
        Heb nog een Canon 550D met excellente lens of de 24-105 USM enz.
        Met middelmatige handen, wat de grootte betreft is die iets te klein voor mij.

Ben nu weer sterk aan 't denken om een nieuwe Nikon te kopen
        Maar geen duur toestel. Je zegt het juist: de censors zijn zeer goed bij Nikon.
        Zo'n duur toestel vergelijk ik met Windows Office...de helft van de mogelijkheden worden nooit gebruikt.
        Zo is de D7000 het uiterste wat ik eraan wil uitgeven
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Ik heb nog een Fuji S2 Pro en die maakt zeer mooie foto's, zelfs op auto-WB.
          Enige nadelen zijn de shutterlag en de (zes) batterijen.

D70 heb ik ook en alle rubber is nog intact
          Heb nog een Canon 550D met excellente lens of de 24-105 USM enz.
          Met middelmatige handen, wat de grootte betreft is die iets te klein voor mij.

Ben nu weer sterk aan 't denken om een nieuwe Nikon te kopen
          Maar geen duur toestel. Je zegt het juist: de censors zijn zeer goed bij Nikon.
          Zo'n duur toestel vergelijk ik met Windows Office...de helft van de mogelijkheden worden nooit gebruikt.
          Zo is de D7000 het uiterste wat ik eraan wil uitgeven
          Loskomend Rubber heeft idd betrekking tot D200 (ook D300,S enz..)
          De D70 heeft volgens mij geen Rubber Grip en lijkt me eerder kunststof zoals een 550D, 5D enz..
          De Nikon's daarentegen (vanaf Semi-pro modellen) bieden wel de beste grip door het zachte rubber.. veel beter dan m'n 40D .. 5DII en ook de excellente D7000.
          De 7D en de 5D3 zijn verbeterd op dat vlak tegenover hun voorgangers. (maar komt meer door de sculptuur dan door het materiaal)
          Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

Wat vaak opvallend is dat die grootste merkenfanboys die "hun" merk met hand en tand verdedigen je maar zelden fotowerk te zien krijgt gemaakt met hun "superieur" materiaal... conclusies uit trekken zeker...
            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
              Wat vaak opvallend is dat die grootste merkenfanboys die "hun" merk met hand en tand verdedigen je maar zelden fotowerk te zien krijgt gemaakt met hun "superieur" materiaal... conclusies uit trekken zeker...
              pff ik probeer me op de vlakte te houden, ierdereen ervaart een camera anders.
              geef zelf meestal raat ivm nikon omdat ik daarmee fotografeer, is't superieur?
              nee hoor, de man/vrouw erachter doet het allemaal niet het doosje
              nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Waar haal je dat vandaan
                Nergens in TS zijn post kan je lezen dat de iso waardes anders stonden ingesteld volgens mij !
                Een veronderstelling van U die kant noch wal raakt.

Aan TS om terug te gaan naar de winkel en daar beide toestellen met dezelfde instellingen te testen en dan zijn oordeel te maken.

grts
                Sieg
                Oorspronkelijk geplaatst door henri108 Bekijk bericht
                Ik wilde hem niet afbreken, maar als ze (alex) afkomen met zo'n dubieuze voorbeelden en als ze met zever afkomen (Sieg 6e post)...
                Wat is er aan mijn post twijfelachtig (zoals U het noemt dubieus) of waar staat er hier zever van mij ???

grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

@Henri, wordt geen Nikon versie van Puerte graag. Er zijn hier genoeg argumenten gegeven om aan te tonen dat alle merken in dezelfde klasse goeie toestellen maken.
                  Accepteer het feit dat Canon ook goeie toestellen kan maken (Pentax, Sony, Olympus, ... allemaal hebben ze hun goeie punten en toestellen).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                    Klopt volledig Ryan....Ik lach mij een kriek wanneer ik ze telkens er een bepaald merk ter discussie is onmiddelijk zie opduiken.
                    Exactemundo!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thefonz Bekijk bericht
                      Klopt volledig Ryan....Ik lach mij een kriek wanneer ik ze telkens er een bepaald merk ter discussie is onmiddelijk zie opduiken.
                      Alleen jammer voor TS die zijn post volledig in rook ziet opgaan

Anyway. Klinkt cliché, maar kijk gewoon binnen je budget wat je het liefst vast hebt Probeer ook al eens te denken in welke richting je zou gaan qua fotografie (bv: extreme macro ==> canon want de MP-65 (voor de fanboys, ik ben niet op de hoogte van NIKON assortiment anders zou ik een tegenvoorbeeld geven). Tegenwoordig is dit laatste (van die richting bedoel ik) echter al deels geneutraliseerd door de zogenaamde "thirt party" fabrikanten (sigma, tamron, carl zeiss) die lenzen met vattingen van de grootste merken aanbieden tegen een meestal lagere prijs met een zeer goede kwaliteit

btw: Ik ben een sigma fanboy ==> take that discussie geilende merkenfanboys
                      Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                      hier vind je mijn foto's en hier ook

Comment

Working...
                      X