Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon reageert trager dan Canon? Eerste uitdagende SLR gezocht.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon reageert trager dan Canon? Eerste uitdagende SLR gezocht.

't is uj keuze, maar ik zou voor de D3200 gaan.
    het verschil gaat zichtbaar zijn!
    2 stops meer dynamic range alleen al.
    scherm da veel beter is.
    vrij goede video functie
    ...

soit uw keuze
    nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
      't is uj keuze, maar ik zou voor de D3200 gaan.
      het verschil gaat zichtbaar zijn!
      2 stops meer dynamic range alleen al.
      scherm da veel beter is.
      vrij goede video functie
      ...

soit uw keuze
      Of een D90 als hij die mp's niet nodig heeft. De D3200 is natuurlijk beter, maar misschien wil hij er niet het extra geld aan uitgeven hé, het is tenslotte een beginnerscamera. (al zou ik natuurlijk ook voor een D3200 opteren als je hem wil betalen).

Comment

als je ziet tot wat expeed 3 in staat is op een D800 weet je genoeg!
        wacht hier nu ook erg ongeduldig op de D600! sta al op een wachtlijst als 4de (niks aangekondigd gaat een stormloop worden vrees ik)
        nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
          als je ziet tot wat expeed 3 in staat is op een D800 weet je genoeg!
          wacht hier nu ook erg ongeduldig op de D600! sta al op een wachtlijst als 4de (niks aangekondigd gaat een stormloop worden vrees ik)
          Die expeed staat toch voor je processor of hoe snel je beelden verwerkt worden? Tot in hoeverre lijkt me zoiets superbelangrijk voor een beginner? Ik ga het niet eens merken volgens mij. Naja, ik ga deze week alleszins eerst even de 2 camera's nog eens goed vasthouden en de D3200 in men achterhoofd houden. Eerst een goede winkel zoeken waar ze wat over slr's weten eerst dan de komedianten bij media markt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door henri108 Bekijk bericht
            Of een D90 als hij die mp's niet nodig heeft. De D3200 is natuurlijk beter, maar misschien wil hij er niet het extra geld aan uitgeven hé, het is tenslotte een beginnerscamera. (al zou ik natuurlijk ook voor een D3200 opteren als je hem wil betalen).
            Zij Ik ben een absolute gadgetfreak en moet het nieuwste van het nieuwste hebben maar mijn budget beperkt me, de D3200 is €600 met de kitlens alleen en als het geld op men rug groeide had ik hem gelijk gekocht maar jammer genoeg is dat niet zo! Dan moet ik nog gaan investeren in een tas, geheugenkaart extra zoomlens etc. Dan ga ik al gauw aan de 800 zitten vrees ik. Vandaar men twijfel of de D3200 wel de investering waard is omdat ik het resterende geld als ik de D3100 koop in deze dingen kan investeren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fuerza Bekijk bericht
              Zij Ik ben een absolute gadgetfreak en moet het nieuwste van het nieuwste hebben maar mijn budget beperkt me, de D3200 is €600 met de kitlens alleen en als het geld op men rug groeide had ik hem gelijk gekocht maar jammer genoeg is dat niet zo! Dan moet ik nog gaan investeren in een tas, geheugenkaart extra zoomlens etc. Dan ga ik al gauw aan de 800 zitten vrees ik. Vandaar men twijfel of de D3200 wel de investering waard is omdat ik het resterende geld als ik de D3100 koop in deze dingen kan investeren.

Ik probeer ook altijd het beste te kopen en denk dan nu ; beter één goed ding dan vier die maar zozo zijn. (vroeger anders)
              Ik zou dus ook opteren voor een D90 of D3200 met een 18/55 of 18/105, en die extra zoomlens liet ik dan al achterwege. Een goede kost immers al snel wat
              Veel beginners kopen direct een telezoom want dat is dan een musthave, mijn ervaring is echter dat je 90% van je hobby kan beoefenen met de standaardlens en zeker met die 18/105 kan dat. Na een tijd ga je zoals de meesten onder ons ontdekken wat je het liefst fotografeert en dan kan je nog altijd een "goede" lens in die specialiteit kopen (portret, macro, sport enz...)
              Ondertussen is er nog altijd de benenzoom
              En een fotozak? die staan bij bosjes op de tweedehandssite's.

mijn raad ; niet ineens alles willen maar beter gaan voor degelijk basismateriaal, met een D90 met zo'n 18/105 ga je niet snel tegen de beperkingen lopen
              D800 en een goed glasservies

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door henri108 Bekijk bericht
                Dat heeft te maken met dat op de nikon een lagere iso was ingesteld, was diezelfde iso op de canon ingesteld, dan was die ook trager . Hierdoor zullen de foto's van de canon enorm ruizig geweest zijn of enorm soft (door noisereductie).
                Koop een tweedehands nikon D90 met objectief of de D3100 zoals je al aangaf (wat idd een basic toestel is).
                Nikon trager dan canon, lol. Je zal nog veel moeten bijleren .
                De canon D1100 zou ik zeker niet nemen, er wordt veel slecht over gesproken.
                Dit heb ik, bij mijn weten, al meermaals gehoord van jou. En het is ook grote onzin ('t is trouwens 1100D en niet D1100). De 1100D is net zoals de D3100 het absolute instapmodel. Dat brengt beperkingen met zich mee, maar dat maakt het nog geen slecht toestel. Of vind je dat onderstaande foto's allemaal rotslecht zijn?

Foto's Canon EOS 1100D: groep 1 en groep 2

@Fuerza: neem alle toestellen die binnen je budget passen eens vast en speel er even mee. Kijk ook eens naar het lenzenaanbod en neem dan een beslissing. Of dat nu Canon, Nikon, Sony, Pentax of een ander merk is. Maakt niet uit.
                550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

De foto's in de Canon groep zijn echt prachtig, ik vind ze zelfs mooier dan in de Nikon groep maar ik denk dat dat er allemaal weer vanaf hangt welke lens je gebruikt en hoe goed de fotograaf zelf is. Op maar weer naar de winkel en testen geblazen!

Misschien rare vraag trouwens, maar weet er hier iemand een link waar ze valse lookalike slr camera's verkopen?

Comment

Klopt. De lens en de fotograaf zijn de meest bepalende factoren. Bodies kunnen echter ook een verschil maken, maar dan eerder in de zin van minder ruis, betere autofocus (lees: minder missers, al is dit ook gedeeltelijk afhankelijk van de lens) of meer gebruiksgemak.
                    550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                      Dit heb ik, bij mijn weten, al meermaals gehoord van jou. En het is ook grote onzin ('t is trouwens 1100D en niet D1100). De 1100D is net zoals de D3100 het absolute instapmodel. Dat brengt beperkingen met zich mee, maar dat maakt het nog geen slecht toestel. Of vind je dat onderstaande foto's allemaal rotslecht zijn?

Foto's Canon EOS 1100D: groep 1 en groep 2

@Fuerza: neem alle toestellen die binnen je budget passen eens vast en speel er even mee. Kijk ook eens naar het lenzenaanbod en neem dan een beslissing. Of dat nu Canon, Nikon, Sony, Pentax of een ander merk is. Maakt niet uit.
                      Velen vinden de body te onstevig, er komt zelfs zand in na een strandwandeling zonder lenzen te verwisselen... Ik heb er al werkelijk veel gehoord dat de 1100D de slechtste camera ooit vinden en dat je beter een bridge koopt dan dit. (en dit komt overeen op vele verschillende fora) Terwijl ik deze dingen nog niet heb gehoort over de D3100.
                      Met elke camera kan je natuurlijk goede foto's nemen als je het juiste licht en lens hebt.

PS. Dit is de 2e keer dat ik dit vermeld...

Comment

hier op bd heb ik precies toch nog niks gelezen dat de 1100d prul is. tis natuurlijk een instapperke.
                        A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
                          hier op bd heb ik precies toch nog niks gelezen dat de 1100d prul is. tis natuurlijk een instapperke.
                          Ja dus? Omdat het een instapper is, is het dan ook gelijk minder goed van kwaliteit? Kent er hier trouwens iemand goede winkels in de kempen?

Comment

Ik hoor hier veel mensen over de D3200 praten maar wie heeft hem eigenlijk in bezit? Ik dus, als backup voor mijn D3S ( maw, eigenlijk zeer weinig in gebruik omdat de D3S me nog nooit in de steek heeft gelaten maar bij éénmalige gelegenheden MOET je nu eenmaal een backuptoestel hebben, je weet maar nooit ), wie hem graag eens komt uitproberen . . . altijd welkom
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

http://snapsort.com/compare/Nikon-D3200-vs-Nikon_D3100
                              Ook andere modellen te vergelijken op die site natuurlijk , is een pure technische vergelijking.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                                Meen je dat nu ??

grts
                                Sieg
                                het horen van 2 aparte kliks is gewoon 't gevolg van een langere sluitertijd
                                en dat ligt gewoon aan de instellingen, ni meer of minder
                                op statief kan dat geen kwaad, zonder heb je dan veel kans op onscherpte in foto ;-)
                                Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                                Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Working...
                                X