Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon reageert trager dan Canon? Eerste uitdagende SLR gezocht.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Nikon reageert trager dan Canon? Eerste uitdagende SLR gezocht.

    Oorspronkelijk geplaatst door henri108 Bekijk bericht
    Link aub, want ik vond de af van de D3100 niet traag hoor.

    Schreeuw dus zeker geen onzin uit op vlak van beeldkwaliteit!
    De resultaten van DxOMark hebben geen waarde voor mij, uit eigen ervaring ondervonden dat hun cijfers niet altijd kloppen.

    Ikzelf heb geen ervaring met deze toestellen, haal alles uit reviews op het net.

    D3100 review

    Beeldkwaliteit baseer ik me op 2 sites, dpreview en imaging-resource, als daar gelijkenissen optreden dan mag je dat toch als vrij zeker beschouwen. Bij dpreview gebruiken ze op alle merken (ten minste Canon/Nikon/Sony) een 50mm prime op F8 of F9, bij imaging-resource een Sigma 70mm macro geloof ik. Dus zo kan je de sensor vergelijken en de beeldverwerkingssoftware van iedere camera.

    studio shot comparison tool , de Nikon wordt soft naarmate de ISO omhoog gaat, en de D3200 ziet er helemaal niet goed uit ... de Canon blijft scherper. Op imaging-resource zie ik vergelijkbare resultaten. Ik heb zelf de moeite genomen om enkele crops te maken,

    Nikon D3100

    Canon 1100D
    Last edited by alex606; 8 september 2012, 23:24.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #47
      Re: Nikon reageert trager dan Canon? Eerste uitdagende SLR gezocht.

      Ze vergelijken niet met een 1100D, die zal 100% dezelfde af speed geven als een D3100 (met de D3200 dat nog sneller is)
      En die softness weten we dat er is bij jpegs, als je de raw's neemt zijn ze echt super scherp!
      Kijk ook eens naar de laatste pagina van je review, daar zie je overal very high als beeldkwaliteit
      En clarity toevoegen bij je voorbeelden, duidelijker kan niet hoor. (De 1100D zit vol met clarity dat in post is bijgevoegd!)

      Je moet ons hier niet proberen overtuigen van zever door zelf de resultaten te beïnvloeden...
      Last edited by henri108; 9 september 2012, 08:57.

      Comment


      • #48
        Re: Nikon reageert trager dan Canon? Eerste uitdagende SLR gezocht.

        Oorspronkelijk geplaatst door henri108 Bekijk bericht
        Ze vergelijken niet met een 1100D, die zal 100% dezelfde af speed geven als een D3100 (met de D3200 dat nog sneller is)
        En die softness weten we dat er is bij jpegs, als je de raw's neemt zijn ze echt super scherp!
        Kijk ook eens naar de laatste pagina van je review, daar zie je overal very high als beeldkwaliteit
        En clarity toevoegen bij je voorbeelden, duidelijker kan niet hoor. (De 1100D zit vol met clarity dat in post is bijgevoegd!)

        Je moet ons hier niet proberen overtuigen van zever door zelf de resultaten te beïnvloeden...
        Veronderstellingen gebaseerd op lucht (of fanboyisme) als je ze niet kan staven met harde cijfers.
        550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

        Comment


        • #49
          Re: Nikon reageert trager dan Canon? Eerste uitdagende SLR gezocht.

          Oorspronkelijk geplaatst door henri108 Bekijk bericht

          Je moet ons hier niet proberen overtuigen van zever ...
          Daar ben je zelf ook wel sterk in anders

          Comment


          • #50
            Re: Nikon reageert trager dan Canon? Eerste uitdagende SLR gezocht.

            Bekijk de voorbeelden van alex en zie het met je eigen ogen dat er bij de 1100D enorm veel clarity is bijgevoegd waardoor hij scherper lijkt!
            En in de praktijk zie ik niet dat een 1100D sneller een foto zal nemen dan een D3100... En dan nog hangt het enorm af van lens tot lens.
            Een eerlijke af comparisson bestaat bijna niet. (zelfs met 3rd party lenzen verschilt dit)

            EDIT:
            The AF system has 11 points to the Canon's nine, but again this rarely gave it a real advantage in general-use, although the subject tracking options were a little more sophisticated. The metering system has 420 segments compared to 63 zones on the Canon, but both seemed to cope with the situations I threw at them.

            Bron: http://www.cameralabs.com/

            @stefan: heb je de voorbeelden bekeken, je zou het ook zever vinden hoor.
            Last edited by henri108; 9 september 2012, 18:37.

            Comment


            • #51
              Re: Nikon reageert trager dan Canon? Eerste uitdagende SLR gezocht.

              1) Dit is hier weer een merkenoorlog van jewelste aan het worden (is het al)
              2) TS, kijk online welke toestellen van alle merken binnen je budget passen (sony, pentax, canon, nikon), Ga naar een mediamarkt, foefel een beetje met die toestellen en wat het best in de hand ligt koop je dan in een zaak zoals art en craft, konijnenberg, studio 73. Kijk ook eens naar welke merken er al in de familie zitten (heeft nonkel jos al een pentax, dan is het misschien handig om ook voor pentax te gaan op gebied van acc. en objectieven.)

              3) Wanneer gaan mensen nu eens inzien dat al die toestellen gelijkwaardig zijn als je binnen de zelfde klasse en GENERATIE kijkt. Je moet natuurlijk geen 1100d gaan vergelijken met een 3200D want die laatste is recenter. Canon of Nikon kan het zich echt niet veroorloven om achter te lopen op de concurrentie, moest 1 van de twee werkelijk (puur op technologie en prestaties, niet op gevoel) beter zijn dan zou de ander al lang niet meer bestaan

              4) soms heb ik echt het gevoel dat BD één grote canon nikon clash is.


              MVG
              Jeroen Demaeght

              (ja ik heb canon maar mijn pa heeft nikon en enkele van mijn beste vrienden ook, so what!!!)
              Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
              hier vind je mijn foto's en hier ook

              Comment


              • #52
                Re: Nikon reageert trager dan Canon? Eerste uitdagende SLR gezocht.

                Voila bovenstaande is een van de verstandigste reply,s die dit topic rijk zijn.
                Het een is niet beter dan het andere merk .
                Je moet kopen wat het best past bij jouw nikon ,canon ,sony ,pentax .
                Ik ben zelf met nikon bezig maar ben overtuigd dat je met een ander merk even goede foto.s gaat maken .
                En eigenlijk kan niemand je helpen bij een keuze van merk jij moet het toestel bedienen in je handen houden .
                reviews lezen kan handig zijn doch moet je soms wel met een korrel zout nemen een revieuwer die pro merk A is zal merk B nooit even hoog inschatten.

                Comment


                • #53
                  Re: Nikon reageert trager dan Canon? Eerste uitdagende SLR gezocht.

                  Ik had al eerder hier gereageerd met dat mijn voorkeur uitgaat naar een Nikon toestel, maar toch zijn er mensen die me blijven overtuigen van de Canon wat dus ruzies als deze oplevert. De Canon was veel te glad en dus ook niet handig om vast te nemen.

                  Verder, men vader heeft een Canon SLR, analoog echter. Iemand een idee of het objectief van een analoog op een digitaal past?

                  Comment


                  • #54
                    Re: Nikon reageert trager dan Canon? Eerste uitdagende SLR gezocht.

                    Hangt af van wanneer het is want canon heeft van mount veranderd dacht ik. Bij nikon kan je alle analoge lenzen gebruiken na 1960 of zo (zeeeeeeer veel lenzen).

                    Comment


                    • #55
                      Re: Nikon reageert trager dan Canon? Eerste uitdagende SLR gezocht.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Fuerza Bekijk bericht
                      Ik had al eerder hier gereageerd met dat mijn voorkeur uitgaat naar een Nikon toestel, maar toch zijn er mensen die me blijven overtuigen van de Canon wat dus ruzies als deze oplevert. De Canon was veel te glad en dus ook niet handig om vast te nemen.

                      Verder, men vader heeft een Canon SLR, analoog echter. Iemand een idee of het objectief van een analoog op een digitaal past?
                      Het heeft mijn inziens niets te maken met jou overtuigen om voor Canon te kiezen. Het is gewoon de manier waarop henri108 een 1100D afbreekt en van een mug een olifant maakt (zeker als je ziet wat voor prachtige foto's er uit dit toestel komen). Het zijn zulke zaken die wrevel opwekken. En nee ik zeg dit niet omdat ik een Canon DSLR heb, want als ik morgen opnieuw zou moeten beginnen, zou het 99% zeker Nikon worden gewoon omdat Canon op sensorvlak tegenwoordig wat achterop hinkt (Nikon gebruikt tegenwoordig vooral de superieure Sony sensors).

                      Welke camera is het trouwens juist?
                      550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                      Comment


                      • #56
                        Re: Nikon reageert trager dan Canon? Eerste uitdagende SLR gezocht.

                        Ik wilde hem niet afbreken, maar als ze (alex) afkomen met zo'n dubieuze voorbeelden en als ze met zever afkomen (Sieg 6e post).... Ik weet het ook dat je perfecte foto's kan maken met een 1100D, dat kan je met elke camera.

                        Comment


                        • #57
                          Oorspronkelijk geplaatst door henri108 Bekijk bericht
                          Hangt af van wanneer het is want canon heeft van mount veranderd dacht ik. Bij nikon kan je alle analoge lenzen gebruiken na 1960 of zo (zeeeeeeer veel lenzen).
                          Tis te zeggen, nikon F mount na 1977, oudere lenzen moeten eind jaren 70 aangepast zijn anders kunnen ze de body beschadigen. Vanaf D7000 heb je lichtmeting... Met af lenzen uit de jaren 80 en later af-d heb je dus de oude af motor nodig in je body. Canon alles na 1987, maar dan wel volledig functioneel op alle bodies.

                          Comment


                          • #58
                            Re: Nikon reageert trager dan Canon? Eerste uitdagende SLR gezocht.

                            Sommige MF lenzen zijn gewoon fenomenaal! Er zit ergens een pancake 50mm tussen dat je niet kan vergelijken met die van vandaag (zo groot als een focusring op een normale prime). En die hebben volgens mij nog geen body's beschadigd... Ik dacht dat het een 45 2.8 was.

                            Comment


                            • #59


                              Lees maar eens de eerste zin... Ik weet het omdat ik ze gebruik en heb, jij hebt duidelijk niet de volledige kennis anders zou je het vermelden

                              Comment


                              • #60
                                Re: Nikon reageert trager dan Canon? Eerste uitdagende SLR gezocht.

                                Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht
                                http://www.kenrockwell.com/nikon/45.htm

                                Lees maar eens de eerste zin... Ik weet het omdat ik ze gebruik en heb, jij hebt duidelijk niet de volledige kennis anders zou je het vermelden
                                Natuurlijk weet er in de verste verte niet alles van , heb ze nog nooit gebruikt (maar MF staat toch voor manual focus).

                                Comment

                                Working...
                                X