Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon reageert trager dan Canon? Eerste uitdagende SLR gezocht.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Nikon reageert trager dan Canon? Eerste uitdagende SLR gezocht.

    Oorspronkelijk geplaatst door Crispyn Bekijk bericht
    http://snapsort.com/compare/Nikon-D3200-vs-Nikon_D3100
    Ook andere modellen te vergelijken op die site natuurlijk , is een pure technische vergelijking.
    Als ik de vergelijking zie, zijn het in mijn ogen kleine dingen die niet SUPER belangrijk zijn en niet het waard zijn om zoveel extra geld te gaan betalen. Ik als beginner zal het niet eens merken gok ik. @Franciskine: Ik wil hem gerust eens komen testen haha! Heb je de voorganger ook gehad of niet?

    Comment


    • #32
      Re: Nikon reageert trager dan Canon? Eerste uitdagende SLR gezocht.

      Oorspronkelijk geplaatst door henri108 Bekijk bericht
      Velen vinden de body te onstevig, er komt zelfs zand in na een strandwandeling zonder lenzen te verwisselen... Ik heb er al werkelijk veel gehoord dat de 1100D de slechtste camera ooit vinden en dat je beter een bridge koopt dan dit. (en dit komt overeen op vele verschillende fora) Terwijl ik deze dingen nog niet heb gehoort over de D3100.
      Met elke camera kan je natuurlijk goede foto's nemen als je het juiste licht en lens hebt.

      PS. Dit is de 2e keer dat ik dit vermeld...
      Tja mensen die alles afbreken of mensen die van een mug een olifant maken, vind je overal. Van de 550D hoor ik overal dat hij veel te plastiekerig aanvoelt en daardoor minder stevig lijkt. Ja hij voelt wat plastiekerig aan, maar ik heb het gevoel dat hij een kogel kan tegenhouden bij wijze van spreken. M.a.w. erg stevige plastiek. Geef een absolute beginneling met weinig geduld en interesse voor fotografie een D3100 (of eender welke spiegelreflex) en hij gaat dat waarschijnlijk de grootste brolcamera ooit vinden omdat zijn eerste foto's (verschrikkelijk) slecht zijn en hij niet bereid is om bij te leren.

      Los daarvan zou ik ook nooit voor het absolute instapmodel gaan. Eerder voor het model net erboven (Nikon D5100 of Canon 550D/600D/650D, van de andere merken ben ik niet zo goed op de hoogte). Maar dit neemt niet weg dat er een markt is voor de absolute instapmodellen en dat er ook mooie foto's gemaakt kunnen worden met deze toestellen.
      550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

      Comment


      • #33
        Re: Nikon reageert trager dan Canon? Eerste uitdagende SLR gezocht.

        Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
        Tja mensen die alles afbreken of mensen die van een mug een olifant maken, vind je overal. Van de 550D hoor ik overal dat hij veel te plastiekerig aanvoelt en daardoor minder stevig lijkt. Ja hij voelt wat plastiekerig aan, maar ik heb het gevoel dat hij een kogel kan tegenhouden bij wijze van spreken. M.a.w. erg stevige plastiek. Geef een absolute beginneling met weinig geduld en interesse voor fotografie een D3100 (of eender welke spiegelreflex) en hij gaat dat waarschijnlijk de grootste brolcamera ooit vinden omdat zijn eerste foto's (verschrikkelijk) slecht zijn en hij niet bereid is om bij te leren.

        Los daarvan zou ik ook nooit voor het absolute instapmodel gaan. Eerder voor het model net erboven (Nikon D5100 of Canon 550D/600D/650D, van de andere merken ben ik niet zo goed op de hoogte). Maar dit neemt niet weg dat er een markt is voor de absolute instapmodellen en dat er ook mooie foto's gemaakt kunnen worden met deze toestellen.
        Dit waren niet mijn bevindingen, heb geen ervaring met een 1100D (heb ik ook nooit gezegd), ik zeg gewoon wat ik heb gelezen van zeer veel mensen. Mensen die hun bridge van 2 jaar ouder veel beter vonden qua prestaties en pro's dat een 1100D niet dslr waardig vinden. Terwijl ik wel wat pro's hoor die zo'n D3100 als backup hebben en er content mee zijn en ook anderen die een D3100 hebben als stadscamera, om weinig gewicht te moeten meesleuren tov hun pro dslr.

        Comment


        • #34
          Re: Nikon reageert trager dan Canon? Eerste uitdagende SLR gezocht.

          Oorspronkelijk geplaatst door henri108 Bekijk bericht
          Dit waren niet mijn bevindingen, heb geen ervaring met een 1100D (heb ik ook nooit gezegd), ik zeg gewoon wat ik heb gelezen van zeer veel mensen. Mensen die hun bridge van 2 jaar ouder veel beter vonden qua prestaties en pro's dat een 1100D niet dslr waardig vinden. Terwijl ik wel wat pro's hoor die zo'n D3100 als backup hebben en er content mee zijn en ook anderen die een D3100 hebben als stadscamera, om weinig gewicht te moeten meesleuren tov hun pro dslr.
          dus eigenlijk komt het erop neer, dat je eea 'gehoord' hebt, dit klakkeloos overgenomen hebt, en dit als zijnde 'waarheid' aan TS verteld hebt... komt niet echt over als zijnde een geloofwaardig oordeel, vind je zelf ook niet??
          EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

          Comment


          • #35
            Re: Nikon reageert trager dan Canon? Eerste uitdagende SLR gezocht.

            Oorspronkelijk geplaatst door henri108 Bekijk bericht
            Dit waren niet mijn bevindingen, heb geen ervaring met een 1100D (heb ik ook nooit gezegd), ik zeg gewoon wat ik heb gelezen van zeer veel mensen. Mensen die hun bridge van 2 jaar ouder veel beter vonden qua prestaties en pro's dat een 1100D niet dslr waardig vinden. Terwijl ik wel wat pro's hoor die zo'n D3100 als backup hebben en er content mee zijn en ook anderen die een D3100 hebben als stadscamera, om weinig gewicht te moeten meesleuren tov hun pro dslr.
            Weet je nog dat ik zei dat bepaalde gebruikers geen interesse hebben in fotografie, niet willen bijleren en dan gaan klagen dat hun foto's met een DSLR slecht zijn? Wel, volgens mij heb jij uitsluitend reacties gelezen van zulke mensen (die zich dan voordoen als pro's) en van mensen die Canon haten. Er is niks mis met de prestaties van een 1100D, dat bevestigen de vele foto's online. Het is een instapper, dus je weet dat je geen resultaten moet verwachten van een 5D Mark III. Maar met het juiste glas, komen daar gewoonweg prachtige foto's uit (dit geldt trouwens ook voor de D3100). Trouwens als je (hard) genoeg zoekt, vind je van elke DSLR negatieve commentaren, zelfs van een D800 of een 5D Mark III.
            550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

            Comment


            • #36
              Re: Nikon reageert trager dan Canon? Eerste uitdagende SLR gezocht.

              Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
              dus eigenlijk komt het erop neer, dat je eea 'gehoord' hebt, dit klakkeloos overgenomen hebt, en dit als zijnde 'waarheid' aan TS verteld hebt... komt niet echt over als zijnde een geloofwaardig oordeel, vind je zelf ook niet??
              Mijn woorden: De 1100D zou ik niet nemen, daar wordt veel slecht over gesproken.

              DAT heb ik gezegd, heb ik gezegd dat IK (door ervaringen bv) een slecht toestel vind?
              Dat is niet klakkeloos overnemen en het als waarheid vertellen hé.
              En ja, sommige pro's (met een prachtig portfolio, dus niet fake of zo) vinden de 1100D niet dlsr waardig (en dit zijn Canon mensen dus het heeft niets te maken met merken).
              Ik vond gewoon zeer veel negatieve commentaren op deze camera tov positieve en ander camera's.
              Weet TS nu al wat hij wil?

              Comment


              • #37
                Re: Nikon reageert trager dan Canon? Eerste uitdagende SLR gezocht.

                Rustig aan mensen! Ik ga echter wel akkoord met Henri, er wordt veel slecht gesproken over de Canon. Op Youtube kan je veel reviews zien en er zijn er maar weinig die positief naar de Canon toe zijn. Logisch ergens, omdat de Nikon iets duurder is en je waar voor je geld krijgt vind ik.

                Waarschijnlijk de Nikon D3100 of de D3200. Moet eerst even kijken naar het gewicht van deze 2 omdat ik een spierziekte heb en dus moet rekening houden daarmee wegens spierzwakte in men rechterarm.

                Edit: De D5100 lijkt me ook wat vooral om het LCD scherm dat kantelbaar is. Dilemma's hier!
                Last edited by Fuerza; 8 september 2012, 14:38.

                Comment


                • #38
                  @Fuerza: ik raad je ook aan om reviews te lezen op dpreview. Deze zijn iets geloofwaardiger.

                  Tussen de D5100 en de D3200 zou ik snel gekozen hebben. Zonder twijfel zou ik voor de D5100 gaan. Deze is het kleine broertje van de D7000. Volgens dxomark heeft de D5100 iets minder ruis en iets meer dynamisch bereik dan de D3200.
                  550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                  Comment


                  • #39
                    Re: Nikon reageert trager dan Canon? Eerste uitdagende SLR gezocht.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Fuerza Bekijk bericht

                    Waarschijnlijk de Nikon D3100 of de D3200. Moet eerst even kijken naar het gewicht van deze 2 omdat ik een spierziekte heb en dus moet rekening houden daarmee wegens spierzwakte in men rechterarm.
                    Mijn bescheiden mening als Sony gebruiker, ik zou voor de Canon gaan.

                    Maar als gewicht een probleem is, dan moet je ook eens naar een systeemcamera kijken. Body is toch een stuk kleiner en de lenzen meestal ook, maar in mindere mate.

                    Olympus OMD-EM5 schijnt heel goed te zijn, maar voor sport/actie fotografie denk ik dat het nog niet is wat het zijn moet.
                    Nikon 1 series hebben wel snelle continuous AF maar vanwege de kleine sensor is de beeldkwaliteit iets minder.
                    Volgende week woensdag wordt de NEX-5R en Nex-6 aangekondigd, met PDAF gelijk de Nikon 1 maar met een veel grotere APS-C sensor. Ook wordt een compacte 16-50 pancake voorgesteld.
                    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                    Mijn bird foto's en urbex foto's

                    Comment


                    • #40
                      Re: Nikon reageert trager dan Canon? Eerste uitdagende SLR gezocht.

                      Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                      Mijn bescheiden mening als Sony gebruiker, ik zou voor de Canon gaan.

                      Maar als gewicht een probleem is, dan moet je ook eens naar een systeemcamera kijken. Body is toch een stuk kleiner en de lenzen meestal ook, maar in mindere mate.

                      Olympus OMD-EM5 schijnt heel goed te zijn, maar voor sport/actie fotografie denk ik dat het nog niet is wat het zijn moet.
                      Nikon 1 series hebben wel snelle continuous AF maar vanwege de kleine sensor is de beeldkwaliteit iets minder.
                      Volgende week woensdag wordt de NEX-5R en Nex-6 aangekondigd, met PDAF gelijk de Nikon 1 maar met een veel grotere APS-C sensor. Ook wordt een compacte 16-50 pancake voorgesteld.
                      Waarom zou jij voor de Canon gaan? Systeemcamera's zijn ook erg zwaar heb ik opgemerkt, vriendin van me heeft de Nikon Coolpix L120 en dat ding is zwaarder dan D3100. Maar logisch, aangezien het omhulsel puur metaal is en bij de DSLR plastiek. Maar als ik investeer in een nieuw toestel, sowieso een DSLR ik kan nog steeds gebruik maken van een statief als het te zwaar wordt en met een nekstrap zal het gewicht voor mijn arm niet zo'n probleem worden hoop ik.

                      Van je laatste zin heb ik niet veel verstaan, Nikon gaat een nieuw toestel op de markt zetten?

                      Comment


                      • #41
                        Re: Nikon reageert trager dan Canon? Eerste uitdagende SLR gezocht.

                        Nee, niet nikon, maar sony gaat enkele nieuwe systeemcamera's uitbrengen (in de genre dat ze nu al hebben). Als je wat gewicht wil verdelen over je lichaam, is een blackrapid zeer goed. (hier heb ik wel veel ervaring mee) Ik heb de sport 2 en echt fantastisch, geen pijnlijke nek meer na 10 uren rondlopen met camera en zware lens!

                        Comment


                        • #42
                          Re: Nikon reageert trager dan Canon? Eerste uitdagende SLR gezocht.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Fuerza Bekijk bericht
                          Waarom zou jij voor de Canon gaan?
                          Van de Nikon D3100 had ik eens gelezen dat de autofocus er traag is. En je hebt sites waar je foto's kan vergelijken, en daar komt de Canon beter uit de bus. Ook tov de D3200.
                          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                          Mijn bird foto's en urbex foto's

                          Comment


                          • #43
                            Re: Nikon reageert trager dan Canon? Eerste uitdagende SLR gezocht.

                            Hi,

                            ik weet niet wat je spierziekte je oplegt.
                            Maar als je het gewicht van je camera niet om je nek wilt hebben,
                            is een BR-achtige strap inderdaad een erg fijne oplossing.
                            Ook met een behoorlijk gewicht (D7000+grip+70-300=bijna 2 kilo).
                            Enneh, ik vind zo'n soort strap voor iedereen wel een aanrader.

                            Greetz, Peter
                            Nikon D7000+MB-D11|Nikon SB900|Nikkor 16-85 f/3.5-5.6|Nikkor 24-70 f/2.8|Nikkor 35 f/1.8|Nikkor 70-300 f/4.5-5.6|Nikkor 105 f/2.8

                            Comment


                            • #44
                              Re: Nikon reageert trager dan Canon? Eerste uitdagende SLR gezocht.

                              Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                              Van de Nikon D3100 had ik eens gelezen dat de autofocus er traag is. En je hebt sites waar je foto's kan vergelijken, en daar komt de Canon beter uit de bus. Ook tov de D3200.
                              Link aub, want ik vond de af van de D3100 niet traag hoor. (sneller dan mijn D80, maar net niet zo snel als mijn D7000)
                              En de beelden uit de D3100 zijn in het algemeen beter van kwaliteit dan die van de 1100D, al is dit altijd slechts bij pixelpeeping.
                              De D3200 is een heuse verbetering tov beide, meer dynamisch bereik, betere iso (waar de 1100D zeer slecht in is) en veel betere kleurdiepte:
                              klik
                              Schreeuw dus zeker geen onzin uit op vlak van beeldkwaliteit!

                              Comment


                              • #45
                                henri108 als de 1100D "zeer slecht" is op hoge ISO waarden, wat is een D3100 dan? Gewoon "slecht"? Het verschil tussen de 1100D en de D3100 is "ocharme" net geen 1/4de stop (755 vs 919). Zelfs tussen de 1100D en de D3200 zit maar een halve stop verschil op dat vlak. Geen van deze camera's scoort echt slecht hierop. Een "zeer slechte" score zou 1xx of 2xx zijn. Ik vind jou naar Canon toe altijd heel denigrerend en van een mug een olifant maken.
                                550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                                Comment

                                Working...
                                X