Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

overschakelen van spiegel reflex naar systeem

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: overschakelen van spiegel reflex naar systeem

Oorspronkelijk geplaatst door stevy Bekijk bericht
    Kogel is door de kerk. Al mijn canon materiaal is de deur uit. Nu een deftig pakketje samen stellen voor 1500 euro
    Sony Nex 5n
    Sony 18/200 of tamron 18/200 of Sony 18/55 en 55/210
    Sony 16 2,8
    Sony 50 1,8
    De 1500 euro gaat krap zijn.
    Echter is bijna overal enkel een kit met de 18/55 te vinden
    Mooi pakket.

Als je die 16mm echter op f/2.8 wil gaan gebruiken, dan zou ik toch eerder de Sigma 19/2.8 nemen als ik jou was ;-).
    Van die laatste ben ik toch wel heel tevreden. Iets minder compact dan de 16mm, maar gewoon super qua beeldkwaliteit.
    De 16mm gebruik ik enkel vanaf f/6.3 of zo, en meestal met 0.75x.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Vandaag even bij bartok geweest om eventueel te bestellen.
      De aanbieding vond ik niet echt super eigenlijk. Zij zeggen wel van de tamron 18/200 te verkiezen boven de Sony 18/200 deze was kwalitatief even goed en heeft 5 jaar garantie.
      Ik denk dat ik nov even ga wachten en toch voor de nieuwere nemen ga gaan. Ik had gehoopt dat bij het bestellen van zulke hoeveelheid dat er toch nog een geheugen kaartje of dergelijk afkon maar dat kon niet.

- Sony NEX5N + 16mm € 689
      - NEX 50mm € 299
      - Tanron 18-200 voor nex € 599
      - 16 Gb SD-HC € 22.89

Comment

Bij Konijn staat de 5N met een 18-55 lens 100 euro minder dus 589 Euro, dan heb je al 100 euro verdiend, bij de transcend onlineshop staan de kaartjes van 16 GB Class 10 slechts 13.20 euro http://shop.transcend.nl/product/Ite...ID=TS16GSDHC10

Je hoeft niet alles te nemen wat ze je voorstellen hé ! Je kan ook is uitkijken naar tweedehandse aanbiedingen !
        Met de 18-55 kitlens kan je nooit misdoen, ze is het meest flexibel in gebruik met de NEX, je kan later nog andere lenzen bijkopen.
        De 18-200 is een lens voor op reis, ik heb de eerste versie van Sony, ik ben niet zo gek op Tamron.

Met andere woorden ben je vertrokken voor 589 Euro plus de kosten van een of meer kaartjes.

Vandaag gelezen op dpreview der komt waarschijnlijk een nieuwe 16 mm van Sony, dat kan verklaren waarom de lens momenteel moeilijk te vinden is, een reden te meer om te wachten op de opvolger, of te kiezen voor de Sigma 19mm, maar die is wel 3mm langer en dat heb je dus in de 18-55 ook.

MVG, Jeff C.
        Last edited by Digipics357; 1 september 2012, 12:45. Reden: Meer recente informatie toegevoegd .
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

ik ben ergens op de site van sony een advies prijs tegengekomen voor de 5R zou rond de 750 euro liggen. Ik wacht nog enkele dagen af. ik heb een vermoeden dat de prijzen van de 5n nog gaan zakken. ik heb het niet dringend nodig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
            Grotere Sensor: Mijn 5DII had een sensor die vier keer groter was dan men OMD EM5. De 5D2 was dus heel goed maar de OMD is vergelijkbaar dus goed genoeg.
            Hoe ga je met die goede kleinere sensor toch dezelfde scherptediepte halen, als bij die veel grotere, vergelijkbare goede, sensor als je ook nog de beschikking hebt over de lichsterke lenzen van Canon?
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Hoe ga je met die goede kleinere sensor toch dezelfde scherptediepte halen, als bij die veel grotere, vergelijkbare goede, sensor als je ook nog de beschikking hebt over de lichsterke lenzen van Canon?
              Heb ik ook nooit beweert, integendeel. Jij leest dus duidelijk tussen de lijnen door. JE MOET ALLES LEZEN. Heb ook ergens hier geschreven dat zoals mijn 50 1.2 op mijn 5D2.. ja dat je dat mag vergeten op de OMD wat beperkte DOF betreft .. maar dat sla je natuurlijk even over ?? niet ?
              Ik heb ook de Nokton's 0.95 daarom aangehaald (al geprobeerd) en heb er duidelijk bij vermeld dat deze geen match zijn voor een Canon 50mm 1.2

De beeldkwaliteit is vergelijkbaar of beter dan mijn 550D en dan heb ik het over de zichtbaar betere dynamiek en scherpere beelden .. scherptediepte rekening houdend bij vergelijkbare diafragma's.. dus in APS geval b.v. F4 vs f5.6 (M43) enz... draai mijn woorden niet om aub ..puur voor je eigen belang.
              Leiqa Q3 43, Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ief Bekijk bericht
                Dit is volgens mij ook het beste.

Panasonic gaat trouwens met een 35-100 f2.8 lens komen voor het m4/3 dus een (70-200 in FF)
                Ik was eigenlijk ook al een tijdje op zoek naar iets compacter en voor mij is het naast m'n D300s een Olympus Om-D E-M5 geworden.
                Ik wilde zeker dezelfde fotokwaliteit als m'n D300s hebben, kwestie om niet thuis te komen en te zien dat de foto's met m'n D300s beter zouden geweest zijn. Dat was ook m'n vraag aan de verkoper. En ik moet zeggen nog geen seconde spijt van gehad. De Oly is trouwens beter zeker wat betreft hogere ISO's. Echt een knap toestel. De vroegere tekortkomingen van het m4/3 zijn hiermee toch echt wel verleden tijd. Ik vind het toestel ook best wel goed in de hand liggen. Voelt aangenaam aan en het is echt fun om ermee op pad te gaan. Alleen de batterij is wel snel op vergeleken met m'n D300s.

Ook al heb je verschillende primes of lenzen van het m4/3. Ze zijn een pak smaller en kleiner, minder gewicht en volgens mij ook makkelijker te handelen en te wisselen dan zwaardere en grotere lenzen.
                Dus de kwaliteit valt dus goed mee, maar hoe goed is de snelheid van de autofocus tov de nikon d300s (zowel bij licht als bij minder licht)? Diezelfde vraag stel ik me ook bij de NEX. Ben dan ook aan het twijfelen tussen deze twee toestellen.
                Olympus OM-D EM-5 + wat glas

Comment

Ik lees juist dat de nieuwe nex 5 gebruik maakt van een speciaal af. Blijkbaar moet de lens dit ondersteunen. Ik heb een vermoeden dat de 18/200 van tampon dit niet doet. Dus zal waarschijnlijk de Sony worden.

Comment

Nog een alternatief: probeer eens een lichte rebel zoals Canon 100D, 1300D, 760D met een prime lens zoals EF 50 1.8. Dat maakt je combo al way way lichter en verliest niet op beeldkwaliteit.

Ik heb ook een 30D met 2.8 lenzen en ik heb die al jaren in de kast staan voor een canon rebel (400d ofzo) met een EF 50mm lens, net omdat die zoveel lichter is en prachtige foto's trekt. En bovendien pakken goedkoper ook.
                    Canon 30D | rugzak met een range van 10 tot 300mm | Speedlite 430EX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geert.verachtert Bekijk bericht
                      Nog een alternatief: probeer eens een lichte rebel zoals Canon 100D, 1300D, 760D met een prime lens zoals EF 50 1.8. Dat maakt je combo al way way lichter en verliest niet op beeldkwaliteit.

Ik heb ook een 30D met 2.8 lenzen en ik heb die al jaren in de kast staan voor een canon rebel (400d ofzo) met een EF 50mm lens, net omdat die zoveel lichter is en prachtige foto's trekt. En bovendien pakken goedkoper ook.
                      4 jaar te laat

Comment

Het verbaast mij steeds hoe sommigen die jaren oude topics weer weten te vinden: kunnen die niet beter helemaal gewist worden.

Comment

Moderator Note: Of gewoon afgesloten (indien zonder toegevoegde waarde weer tot leven gewekt).
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.3.1)

Comment

Working...
                          X