Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

overschakelen van spiegel reflex naar systeem

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: overschakelen van spiegel reflex naar systeem

    Is een Canon Eos M niks? Met adapter is het mogelijk jouw huidige lenzen te gebruiken en op vakantie een pannekoek er op.

    Comment


    • #17
      Re: overschakelen van spiegel reflex naar systeem

      Ik heb wat verder zitten zoeken. Een Sony nex 5 n met enkele lenzen met vast brandpunt en een dan nog een allround zoom lens zie ik eventueel wel zitten. Panasonic zie ik ook wel zitten maar ze hebben veel verschillende types van camera's
      Ga eens in een winkel zien en zo n ding in mijn handen pakken

      Comment


      • #18
        Re: overschakelen van spiegel reflex naar systeem

        OM-D ook zeker proberen!

        Comment


        • #19
          Re: overschakelen van spiegel reflex naar systeem

          Hallo,

          Als je gewend bent om met een DSLR en goed glas te werken, dan heb je een zekere kwaliteit voor ogen.
          Als je dan overschakelt op een andere camera (niet-DSLR), dan vallen de resultatenvaak tegen. Om die DSLR-kwaliteit te handhaven dien je te investeren.
          Ik had eerst de Sony NEX-3 - de "kleinste" NEX. Ik heb er een half jaar mee gewerkt en ben toen overgestapt naar de NEX-7 omdat die nog betere resultaten geeft.
          En geloof me, als het het echt "zware werk" is, dan haal ik nog steeds mijn Canon 5D mark I boven.
          Maar voor al het andere zijn het de Nexen, en die hoeven in kwaliteit (zeker de NEX-7) in niets onder te doen voor de Canon 5D.

          Nu, dit is MIJN situatie.
          Ik verwacht een bepaalde minimumkwaliteit, en met de Sony reeks wordt die zeer sterk overschreden
          Dus, naast een tevreden canon 5D mark I (bijna antiek) gebruiker, hier ook een zeer tevreden Sony NEX-gebruiker ...

          Jaja
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

          Comment


          • #20
            Re: overschakelen van spiegel reflex naar systeem

            Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
            Niet iedereen sleept een toestel,
            of dit nu een paar ons weegt of een kilootje meer, graag met zich mee....
            Het is wat met die meeslepers. Maar het zal wel niet zijn hobby zijn.
            Je bent fotograaf of niet.

            Comment


            • #21
              Re: overschakelen van spiegel reflex naar systeem

              Waarom zou je van n dslr naar n systeemcamera overstappen ?
              Canon-man. Concerten en natuur.
              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

              Comment


              • #22
                Re: overschakelen van spiegel reflex naar systeem

                Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                Waarom zou je van n dslr naar n systeemcamera overstappen ?
                Redenen genoeg, en als je deze Topic deftig gelezen had dan zou je de vraag niet stellen.
                Last edited by LesC; 27 augustus 2012, 08:51. Reden: Quote verbeterd
                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                Comment


                • #23
                  Re: overschakelen van spiegel reflex naar systeem

                  Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                  Hallo,

                  Als je gewend bent om met een DSLR en goed glas te werken, dan heb je een zekere kwaliteit voor ogen.
                  Als je dan overschakelt op een andere camera (niet-DSLR), dan vallen de resultatenvaak tegen. Om die DSLR-kwaliteit te handhaven dien je te investeren.
                  Ik had eerst de Sony NEX-3 - de "kleinste" NEX. Ik heb er een half jaar mee gewerkt en ben toen overgestapt naar de NEX-7 omdat die nog betere resultaten geeft.
                  En geloof me, als het het echt "zware werk" is, dan haal ik nog steeds mijn Canon 5D mark I boven.
                  Maar voor al het andere zijn het de Nexen, en die hoeven in kwaliteit (zeker de NEX-7) in niets onder te doen voor de Canon 5D.

                  Nu, dit is MIJN situatie.
                  Ik verwacht een bepaalde minimumkwaliteit, en met de Sony reeks wordt die zeer sterk overschreden
                  Dus, naast een tevreden canon 5D mark I (bijna antiek) gebruiker, hier ook een zeer tevreden Sony NEX-gebruiker ...

                  Jaja
                  Zo is dat , de Nex 7 is gewoonweg een fantastische Body en in combinatie met goed glas haal je evenredige en zelfs betere resultaten dan met een aps-DSLR.
                  Dat geld ook voor mijn OMD EM5.

                  Voor stadium sport, vogelfotografie, wildlife met lange telelenzen is een DSLR beter geschikt.
                  Maar dat materiaal mag je niet vergelijken met systeem.
                  Mensen die vogelfotografie doen zoals o.a SIEG op dit forum, die werken met snelle 500 /600 mm lenzen waarvan de prijs navenant is.

                  Alhoewel, langs de andere kant weerhoudt er mij niets om een Zuiko 300 2.8 (600 F Frame) op mijn OMD te monteren.

                  Wat jouw 5d1 betreft, die is helemaal niet antiek, deze Camera levert nog altijd de nodige beeldkwaliteit af.
                  Sommigen prefereren zelfs de oude Mark I boven de MII vanwege het AA filter.
                  Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                  Comment


                  • #24
                    Re: overschakelen van spiegel reflex naar systeem

                    Of een overstap al of niet een succes zal worden, hangt in grote mate af van het soort fotografie dat je pleegt, daarom vind ik het steeds aan te raden van een periode met de twee systemen te werken. Het is nooit goed van een verkoop te organiseren om daarmee het andere materiaal te financieren, als die verkoop komt na die periode , dan heb je de kans gehad om voor jezelf degelijk uit te maken of het systeem voor je werkt of niet !

                    Zelf ben ik overgestapt van drie professionele Canon body's naar een complete NEX uitrusting, maar ik ben ook van studiofotograaf overgestapt naar een gelegenheidsfotograaf, en de activiteiten zijn voor het grootste deel stopgezet. Ik ben dus tevreden van mijn overstap, en meer dan tevreden van mijn NEX uitrusting. Qua beeldkwaliteit voor afdrukken tot A3+ is er geen enkel probleem met de NEX. Bij een verplaatsing ben je verbaast hoe weinig gewicht je nog meedraagt. Voor Candid en straatfotografie is het werken met de NEX een verbetering tegen over de DSLR, je valt véél minder op, en je kan makkelijk werken van op buikhoogte. Ik maak ook video met de NEX body's en dat is ook een voordeel qua handeling tegenover de 5DMII, beeldkwaliteit in video is perfect, en een videocamera met wisseloptiek voor amper 500 Euro, is gewoon fantastisch .

                    MVG, Jeff C.
                    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                    Comment


                    • #25
                      Re: overschakelen van spiegel reflex naar systeem

                      @ digipics mag ik vragen wat je nex uitrusting inhoud. Mijn verhaal komt ongeveer overeen met dat van u.

                      Ik ben een gelegenheids fotograaf maar verwacht wel een beetje kwaliteit. Ik heb nog een compact camera maar daar vind ik dan de kwaliteit te slecht.

                      Comment


                      • #26
                        Re: overschakelen van spiegel reflex naar systeem

                        Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                        Redenen genoeg, en als je deze Topic deftig gelezen had dan zou je de vraag niet stellen.
                        Noem er eens één, behoudens gewicht?
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • #27
                          Re: overschakelen van spiegel reflex naar systeem

                          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                          Noem er eens één, behoudens gewicht?
                          - Grootte van body
                          - Grootte van lenzen
                          - Prijs
                          - (Theoretische) langere levensduur (geen sluiter)
                          - Looks (elke DSLR ziet er hetzelfde uit, bij CSC heb je een stuk meer variatie)
                          - Gevoel van veiligheid: ik loop liever met een NEX dan met een D800 door een stad
                          - Last but not least: personal preference. Ik vind het kopen van een DSLR onder D90/60D dom, maar voor velen kan dat een zeer goede keuze zijn.

                          Je kan het ook omdraaien: waarom zou je, tenzij je heel grote handen hebt, professionele fotograaf bent of heel vaak snel bewegende objecten trekt, een DSLR kopen?
                          Last edited by potloodslijper; 27 augustus 2012, 15:55.

                          Comment


                          • #28
                            Re: overschakelen van spiegel reflex naar systeem

                            Koop een moderne "bridge".
                            Deze zal aan veel van je eisen voldoen, en is betaalbaar.
                            Ga maar eens testen.
                            (En dan komen nu zeker weer de reacties van mensen die deze toestellen niet kennen, maar wel afbreken)

                            Comment


                            • #29
                              Re: overschakelen van spiegel reflex naar systeem

                              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                              Noem er eens één, behoudens gewicht?
                              Je leest tussen de lijnen door.
                              Met redenen genoeg bedoel ik de redenen waarom TS zijn DSLR wil verkopen die hij aangaf..
                              TS wil het gewicht ni meer meesleuren en de grootte van de camera vraagt welke Systeemcamera hij kan kopen.. mag dit nog even ?

                              En daar gaat dit topic over.
                              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                              Comment


                              • #30
                                Re: overschakelen van spiegel reflex naar systeem

                                Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                                Of een overstap al of niet een succes zal worden, hangt in grote mate af van het soort fotografie dat je pleegt, daarom vind ik het steeds aan te raden van een periode met de twee systemen te werken. Het is nooit goed van een verkoop te organiseren om daarmee het andere materiaal te financieren, als die verkoop komt na die periode , dan heb je de kans gehad om voor jezelf degelijk uit te maken of het systeem voor je werkt of niet !

                                ...
                                Ik ben dus tevreden van mijn overstap, en meer dan tevreden van mijn NEX uitrusting. Qua beeldkwaliteit voor afdrukken tot A3+ is er geen enkel probleem met de NEX. Bij een verplaatsing ben je verbaast hoe weinig gewicht je nog meedraagt. Voor Candid en straatfotografie is het werken met de NEX een verbetering tegen over de DSLR, je valt véél minder op, en je kan makkelijk werken van op buikhoogte. Ik maak ook video met de NEX body's en dat is ook een voordeel qua handeling tegenover de 5DMII, beeldkwaliteit in video is perfect, en een videocamera met wisseloptiek voor amper 500 Euro, is gewoon fantastisch .

                                MVG, Jeff C.

                                Helemaal mee eens.
                                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                                Comment

                                Working...
                                X