Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat kost het allemaal??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    LOL... en nu de cirkel rond is, kan hij misschien best weer naar het begin van z'n topic: wat gaat hem dat kosten... want intussen is daar heeeeeeeel wat ander leesvoer tussengekomen...

    een circulair topic

    Comment


    • #77
      Originally posted by Koen_vervoort
      LOL... en nu de cirkel rond is, kan hij misschien best weer naar het begin van z'n topic: wat gaat hem dat kosten... want intussen is daar heeeeeeeel wat ander leesvoer tussengekomen...

      een circulair topic
      Inderdaad Koen.
      Ik weet niet of de eerste dslr-en ook al goed waren, dan kan ik misschien iets zoeken op de 2e hands markt.
      Welke waren de eerste eigenlijk? D30 of D60 van Canon of zo?
      Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

      Comment


      • #78
        De eerste was (denk ik) de Canon EOS DCS3. Een 1.3 MP camera die in samenwerking met Kodak ontwikkeld werd. Kostte in 1995 hele hopen geld.



        Een D30 of D60 is een goed toestel dat je op de tweedehandsmarkt wel ergens op de kop kan tikken. Beiden hebben alleen wat problemen om te focussen in low light omstandigheden, maar ik denk niet dat dat zo'n grote problemen zal opleveren.

        Ik wens je in elk geval succes met de overstap, maar denk eraan dat je met een SLR/DSLR moet leren werken. Je wordt gedwongen om bij te leren ten minste als je je toestel niet in AUTO mode wil laten staan.
        Canon EOS 5D, Canon EOS 30V Date, Chinon CE4, wat flitslicht en wat buizen met glas

        Comment


        • #79
          Originally posted by Cnature000

          Ik wens je in elk geval succes met de overstap, maar denk eraan dat je met een SLR/DSLR moet leren werken.
          Begin nu weer niet hé Seffens zijn we weer 70 replies verder eer de cirkel rond is.
          Danny's Photosite

          Comment


          • #80
            Originally posted by roadrunner
            Begin nu weer niet hé Seffens zijn we weer 70 replies verder eer de cirkel rond is.
            RR heeft de tweede ronde alvast ingezet.
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

            Comment


            • #81
              Ik heb ongeveer het volgende neergeteld (ik kan er hier en daar enkele euros naast zitten):

              D70 + kitlens 18-70 : 1299€
              Sigma 70-300 : 220€
              Nikon 50/1.8 : 120€
              Kenko 1.4 teleconvertor: 200€
              ...en dan nog wat euro's aan batterij, 'sacoche', en andere toebehoren.

              Nu, als je een behoorlijke range wil om mee te beginnen dan zijn de eerste twee ruim voldoende en bieden die behoorlijk wat kwaliteit, voor iets meer dan 1500 €. Dat is dan wel zonder sommige noodzakelijke toebehoren gerekend zoals geheugenkaarten e.d. Als je niet direct zo'n groot budget hebt denk ik dat je voor rond de 1000 € wel een tweedehands basiskit bijeen kunt sprokkelen.

              Misschien kan het ook geen kwaad dat je eerst een aantal fora (zoals dat van dpreview: meestal nen hoop ruziemakende kinders daar, maar massa's bruikbare info) bezoekt om een goede keuze te maken met welk systeem je verder wil. Nikon of Canon bijvoorbeeld. Kijk vooral naar de lenzen die deze beide merken in huis hebben, en kies dan welke het beste zouden passen bij jouw stijl en behoeften.

              En misschien wel het allerbelangrijkste advies: Neem uw tijd!!! Je gaat een hele hoop moeilijke keuzes moeten maken bij het samenstellen van een systeem. Informeer je dus goed, en als je uiteindelijk een beslissing hebt gemaakt, slaap er dan nog eens over . Ik ben nog maar pas de dslr wereld ingestapt en heb er nog geen seconde spijt van gehad.

              Veel succes verder met je zoektocht!
              “Creativity is allowing yourself to make mistakes. Art is knowing which ones to keep.”
              Scott Adams

              Comment


              • #82
                Originally posted by Pieter G.
                RR heeft de tweede ronde alvast ingezet.

                Neen hoor Pieter,heb maar gene schrik ,maar al eens ne keer lachen tussen de replies in is gezond.
                Danny's Photosite

                Comment


                • #83
                  Originally posted by roadrunner
                  Originally posted by Pieter G.
                  RR heeft de tweede ronde alvast ingezet.

                  Neen hoor Pieter,heb maar gene schrik ,maar al eens ne keer lachen tussen de replies in is gezond.

                  Zekerzzzzzzzz.
                  Een dag niet gelachen,is een dag niet geleefd!!
                  Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                  Comment


                  • #84
                    Originally posted by jijsambalbij
                    Zekerzzzzzzzz.
                    Een dag niet gelachen,is een dag niet geleefd!!
                    Thatzzzzzzzzz the spirit
                    Danny's Photosite

                    Comment


                    • #85
                      Originally posted by markali
                      Ik heb ongeveer het volgende neergeteld (ik kan er hier en daar enkele euros naast zitten):

                      D70 + kitlens 18-70 : 1299€
                      Sigma 70-300 : 220€
                      Nikon 50/1.8 : 120€
                      Kenko 1.4 teleconvertor: 200€
                      Ik kan het niet laten, het is sterker dan mezelf. Maar toch nog dit:
                      Jij bent er in geslaagd om het echte voorbeeld te geven, hoe de kracht van de DSLR te VERkrachten.

                      Dit geeft dan ook aan dat bij sommige de "look" meer doet dan hetgeen je ermee kan. Als ze aan zee op de dijk maar met een kanon aan hun nek lopen - wat voor één speelt geen rol, als ze maar GROOOOOOOOOOOOOT is.

                      Het "moet" geen L-lens of duizenden euro's te kosten om goed te zijn maar jouw arsenaal twv 340 euro???? Waarom dan niet nog een extra jaartje sparen en die lenzen op een 1Ds zetten - het idee is al even belachelijk!

                      Peace!
                      Oli.

                      ........

                      Comment


                      • #86
                        Originally posted by Oliver
                        Ik kan het niet laten, het is sterker dan mezelf. Maar toch nog dit:
                        Jij bent er in geslaagd om het echte voorbeeld te geven, hoe de kracht van de DSLR te VERkrachten.

                        Ik heb je reply nu al 3x gelezen en ik snap hem eigenlijk nog altijd niet helemaal.Zal wel aan mij liggen zeker.
                        Danny's Photosite

                        Comment


                        • #87
                          Originally posted by Oliver
                          Originally posted by markali
                          Ik heb ongeveer het volgende neergeteld (ik kan er hier en daar enkele euros naast zitten):

                          D70 + kitlens 18-70 : 1299€
                          Sigma 70-300 : 220€
                          Nikon 50/1.8 : 120€
                          Kenko 1.4 teleconvertor: 200€
                          Ik kan het niet laten, het is sterker dan mezelf. Maar toch nog dit:
                          Jij bent er in geslaagd om het echte voorbeeld te geven, hoe de kracht van de DSLR te VERkrachten.

                          Dit geeft dan ook aan dat bij sommige de "look" meer doet dan hetgeen je ermee kan. Als ze aan zee op de dijk maar met een kanon aan hun nek lopen - wat voor één speelt geen rol, als ze maar GROOOOOOOOOOOOOT is.

                          Het "moet" geen L-lens of duizenden euro's te kosten om goed te zijn maar jouw arsenaal twv 340 euro???? Waarom dan niet nog een extra jaartje sparen en die lenzen op een 1Ds zetten - het idee is al even belachelijk!

                          Peace!
                          Oli.

                          ........
                          Ne mens moet toch met wat beginnen zeker, allee was da nu ne mens zo aanvallen,
                          .....Dyslexie.......

                          Comment


                          • #88
                            Originally posted by roadrunner
                            Originally posted by Oliver
                            Ik kan het niet laten, het is sterker dan mezelf. Maar toch nog dit:
                            Jij bent er in geslaagd om het echte voorbeeld te geven, hoe de kracht van de DSLR te VERkrachten.

                            Ik heb je reply nu al 3x gelezen en ik snap hem eigenlijk nog altijd niet helemaal.Zal wel aan mij liggen zeker.
                            blijven lezen, je kan het

                            Comment


                            • #89
                              Originally posted by roadrunner
                              Originally posted by Oliver
                              Ik kan het niet laten, het is sterker dan mezelf. Maar toch nog dit:
                              Jij bent er in geslaagd om het echte voorbeeld te geven, hoe de kracht van de DSLR te VERkrachten.

                              Ik heb je reply nu al 3x gelezen en ik snap hem eigenlijk nog altijd niet helemaal.Zal wel aan mij liggen zeker.
                              Tja, ik vind het ook maar een duister verhaal
                              Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                              Comment


                              • #90
                                Originally posted by Oliver
                                blijven lezen, je kan het
                                Misschien wel,Oli,maar 't zal voor morgen zijn vrees ik want ik kruip in mijnen tram.

                                Ik ga de hele nacht dromen van de Jochen met allerlei soorten pluimen in z'n achterste.Als ik eraan denk schiet ik nog altijd in de lach. OK Jochen,ik doe mijne pyama aan (ne pluimvrije ),m'n ogen dicht en ik kom eraan....
                                Danny's Photosite

                                Comment

                                Working...
                                X