Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goeie raad 350D aub?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goeie raad 350D aub?

    Hallo,

    Ik worstel een beetje met hetzelfde probleem als iedere beginner denk ik: hoe het budget optimaal besteden:
    -Is het beter om gewoon de kitlens te nemen op het toestel en af te wachten om beter glas te kopen als het budget toelaat
    - Is het beter om ineens een betere lens te kopen en welke? Ik weet dat dit een zeer delicaat punt is waar ik niet nog eens een discussie wil over uitlokken, maar wat is een waardig alternatief voor de kitlens die niet gigantisch veel duurder is?
    - Is de deal bij Dixons een goeie deal met kitlens en 75-300 lens voor 1099?
    - Is de kit beter met batterygrip en 2 lenzen?
    Er is nu trouwens ook die promotie met mastercard waarmee je 100€ terugkrijgt als je je toestel in België koopt, wat de aankoop in het buitenland minder interessant maakt.
    Want waar koop je je camera dan best?
    Graag wat goede raad, want hoe meer ik erover lees hoe meer ik twijfel.

    Alvast bedankt voor jullie raad
    Canon 350D met BG-3 - Canon 18-55 - Sigma 18-200

  • #2
    Re: Goeie raad 350D aub?

    zou gewoon beginnen met de kit hoor, heb ik ook gedaan, tis een redelijke lens om te beginnen.
    als je meteen over gaat naar een 75, mis je veel breedte.
    gewoon lekker beginnen met de kit en dan kijken of je een andere lens nodig hebt.
    scheelt natuurlijk ook wat wil je gaan fotograferen.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Goeie raad 350D aub?

      Een andere optie die ik ook aan het overwegen was, was met een sigma 18-200 ipv de kitlens of is dit geen goeie optie?
      Canon 350D met BG-3 - Canon 18-55 - Sigma 18-200

      Comment


      • #4
        Re: Goeie raad 350D aub?

        Oorspronkelijk geplaatst door Frederick
        Een andere optie die ik ook aan het overwegen was, was met een sigma 18-200 ipv de kitlens of is dit geen goeie optie?

        Frederik, ik zou daar resoluut voor gaan, als je ziet hoeveel kitlenzen er te koop staan op verschillende fora...... de 18-200 ( Tamron en Sigma ) zie je amper of niet in occasie, zo slecht zullen ze wel niet zijn. En je hebt ineens toch wat breedhoek en redelijk al wat tele bereik, de prijs komt ongeveer overeen met de kitlens.

        Het is inderdaad een superzoom en vele meer gevorderde gebruikers hier gaan ze je afraden en zeggen dat je ineens zogezegd "goed" ( lees duur ) glas moet aankopen.

        Ik heb die raad opgevolgd met als gevolg dat ik met een reeks dure lenzen zit die ik eigenlijk niet 100% nodig heb, tenminste nu nog niet, het zijn geen verloren aankopen geweest, dat niet, later zullen ze zeker nog dienst doen. Maar ik was wel ineens veel geld kwijt.

        Leer eerst werken met de 18-200, leuk wandellensje, inderdaad geen topkwaliteit maar je gaat er nooit spijt van hebben dat je ze gekocht hebt.
        Oefen daar enkele maanden mee en je gaat zien, stilaan word je meer ervaren en begin je ook te leren welke " betere " lenzen voor jou eventueel in aanmerking zouden kunnen komen.

        Pas na enkele maanden weet je eigenlijk waar je naar toe wil en begin je ook meer te kennen van fotografie en de terminologie die hier gebruikt wordt en leer je ( zeer belangrijk ) bepaalde dingen in de juiste comtekst zien.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: Goeie raad 350D aub?

          Oorspronkelijk geplaatst door Frederick
          Er is nu trouwens ook die promotie met mastercard waarmee je 100€ terugkrijgt als je je toestel in België koopt, wat de aankoop in het buitenland minder interessant maakt.
          Want waar koop je je camera dan best?
          Graag wat goede raad, want hoe meer ik erover lees hoe meer ik twijfel.

          Alvast bedankt voor jullie raad
          Volgens mij geldt die cash-back ook in het buitenland alleen moet het toestel in de EU gekocht zijn en met mastercard betaald zijn en jij moet in België wonen zo simpel is het. (wat dus vb. niet bij Top-foto kan)
          een plaatje zegt meer dan 1000 woorden

          Comment


          • #6
            Re: Goeie raad 350D aub?

            ja de 18-200 is natuurlijk een leuke optie hoor, heb hem zelf sinds kort en bevalt mij prima, meer tele en toch de breedte van de kit.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Goeie raad 350D aub?

              Wel ik heb zelf de 350D gekocht met kitlens, en wat mij direct tegensloeg hoe weinig bereik 55mm wel is. Portretten, close-ups, beestjes, kindjes, het gaat allemaal niet zo denderend met slechts 55mm.

              Pas op, geen klagen over die lens op zich hoor. Of misschien wel: het voorste element staat nogal los en dat doet nogal raar aan wanneer je verticaal trekt.

              Nu heb ik daar ook een SIGMA 70-300 bijgekocht. Spotgoedkoop, toch nog voldoende waarde om er iets mee aan te vangen, maar ik kan tenminste voort tot ik geld heb voor een L ofzo.

              Nu wat me wel tegensteekt is dat wisselen, zeker als je niet veel tijd hebt, en dan heb je soms gemiste kansen. Mocht ik helemaal opnieuw beginnen, ik zou ook een 350D nemen, maar alleen de body en daarbij een goeie 18-200. Maar welke is nu een goeie? Want ik hoor links en rechts toch negatieve dingen over bv. de SIGMA 18-200...

              Dave
              pixelpusher

              Comment


              • #8
                Re: Goeie raad 350D aub?

                Volgens mij ben je ook best van enkel canon body te kopen en de sigma (of tamron) 18-200 lens. Prima beginnerslens. 10xzoom is leuk! Deze lens heb ik vaak op mijn 20d staan (en ik heb genoeg andere lenzen ook L's). Een tweede accu is geen must! Met een accuvulling kan je veel fotos maken, je koopt best een accu bij als de eerste een beetje versleten is.

                Comment


                • #9
                  Re: Goeie raad 350D aub?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Michael_VB
                  Een tweede accu is geen must! Met een accuvulling kan je veel fotos maken, je koopt best een accu bij als de eerste een beetje versleten is.
                  Dat moet ik beamen. Ik dacht in het begin dat de batterij snel op zou raken, onder meer omdat ik links en rechts zulke dingen hoorde, en ik was al een battery grip aan het plannen. Met de kitlens kun je gemakkelijk 600 foto's nemen en dan is de batterij nog niet leeg (mijn CF kaartje is slechts 2GB ).

                  Nu weet ik niet of hetzelfde nog waar is met de 70-300, omdat die toch regelmatig eens van achter naar voor over en weer schuift bij het autofocussen, en dat duurt toch wat langer dan bij de kitlens en 't is volgens mij ook een zwaardere motor.

                  Dave
                  pixelpusher

                  Comment


                  • #10
                    Re: Goeie raad 350D aub?

                    Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird
                    Dat moet ik beamen. Ik dacht in het begin dat de batterij snel op zou raken, onder meer omdat ik links en rechts zulke dingen hoorde, en ik was al een battery grip aan het plannen. Met de kitlens kun je gemakkelijk 600 foto's nemen en dan is de batterij nog niet leeg (mijn CF kaartje is slechts 2GB ).

                    Nu weet ik niet of hetzelfde nog waar is met de 70-300, omdat die toch regelmatig eens van achter naar voor over en weer schuift bij het autofocussen, en dat duurt toch wat langer dan bij de kitlens en 't is volgens mij ook een zwaardere motor.

                    Dave
                    Hier ga ik eens tegenspruttelen. Ik heb er direct een 2de bijgekocht en nog geen moment spijt van gehad.

                    Waarom?--> Als je een dagje(7-21uur) intensief gaat plaatjes schieten dan kom ik niet toe met 1 accu....zo simpel is het
                    En ook, als je serieus wat fotos hebt staan dan kan het zijn dat hij niet wil uploaden naar PC omdat je batterij te zwak is. Dus dan moet je ze eerst gaan opladen voor je je CF kan vrijmaken. En soms heb je daar gewoon geen tijd meer voor.

                    Deze dingen zijn voor sommige mensen misschien niet zo erg, maar als je net een opdracht binnenkrijg of iets anders interessants dan staan je daar wel mooi te blinken

                    Tja, begin met 1 en dan zie je wel. Als je er niet echt zo mee bezig bent dan zal het wel volstaan.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Goeie raad 350D aub?

                      Mja, misschien kan het geen kwaad zo'n tweede batterijtje. Vermits er standaard een losse lader bij de kit zit kan je hem laten opladen terwijl je met je ene batterij foto's neemt, en dan snel ff wisselen.

                      Nu moet ik zeggen dat ik nog nooit het toestel heb gebruikt om de foto's op te laden. Ik heb zo'n kaartlezertje dat ik beroepsmatig gebruik, en 't is die gewoonte die afgegeven heeft op mijn hobby, denk ik.
                      pixelpusher

                      Comment


                      • #12
                        Re: Goeie raad 350D aub?

                        Ik zou voor de kit met 2 lenzen (18-55 | 55-200) en de grip gaan. In vele winkels krijg je er dan nog een geheugenkaart bij, soms tot 1GB, als je een kit koopt. De grip is handig omdat de 350D nogal aan de kleine kant is... 't is een prutske! Met de grip heb je veel meer stabiliteit + een verticale ontspanknop (zou ik niet meer kunnen missen op mijn toestel). Hierbij komt nog dat de grip op AA batterijen werkt en dat er in de doos v.d 350D ook nog een NB 2LH lithium batt. bijzit.
                        Als je alleen de body zou kopen zit er een verschil op van om en bij de €300... Een tamron 18-200 kost hoeveel, pakweg iets rond de €400? 1GB kost ook €100 en de batterijgrip kost ook nog eens een €150 a €200. De rekensom gemaakt en ik wissel liever een keer van lens... 't is maar hoeveel dat ge er aan wilt uit geven.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Goeie raad 350D aub?

                          Bedankt voor de goeie raad allemaal.

                          Ik heb vandaag een 350D gekocht in de kit met de batterygrip (inderdaad: zonder is hij te klein, met vind ik hem perfect). Het was een kit waarvan ze de 55-200 lens apart verkocht hadden. Daarom heb ik nu dus een kit gekocht met de kitlens en de batterygrip voor 990€, betaald met mastercard in België is dus -100€, dus 890€voor body, grip, en 18-55 lens. Ik vond dat een goeie deal omdat dat bijna de prijs is van de kit zonder grip bij konijnenberg (884€) zonder transportkosten.
                          Voor degenen die meer info willen over de mastercardactie: http://www.canonmastercardpromotion.com/
                          Nu ga ik rustig uitkijken voor een goede lens, alvast bedankt iedereen
                          Canon 350D met BG-3 - Canon 18-55 - Sigma 18-200

                          Comment


                          • #14
                            Re: Goeie raad 350D aub?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Frederick
                            Bedankt voor de goeie raad allemaal.

                            Ik heb vandaag een 350D gekocht in de kit met de batterygrip (inderdaad: zonder is hij te klein, met vind ik hem perfect). Het was een kit waarvan ze de 55-200 lens apart verkocht hadden. Daarom heb ik nu dus een kit gekocht met de kitlens en de batterygrip voor 990€, betaald met mastercard in België is dus -100€, dus 890€voor body, grip, en 18-55 lens. Ik vond dat een goeie deal omdat dat bijna de prijs is van de kit zonder grip bij konijnenberg (884€) zonder transportkosten.
                            Voor degenen die meer info willen over de mastercardactie: http://www.canonmastercardpromotion.com/
                            Nu ga ik rustig uitkijken voor een goede lens, alvast bedankt iedereen
                            Waar heb je 'm gehaald?
                            450D en wat prullen

                            Comment


                            • #15
                              Re: Goeie raad 350D aub?

                              Tuyttens Brugge
                              Canon 350D met BG-3 - Canon 18-55 - Sigma 18-200

                              Comment

                              Working...
                              X