Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat kost het allemaal??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61

    toevallig:

    http://www.kenrockwell.com/tech/2dig.htm
    ______________________________________
    Johan Leuyckx
    Nikon D70 + 50mm 1.8D + 18-70mm AF-S DX
    www.leuyckx.be

    Comment


    • #62
      LOL, RR
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

      Comment


      • #63
        Originally posted by jleuyckx

        toevallig:

        http://www.kenrockwell.com/tech/2dig.htm
        Zeer interessante en leerrijke samenvatting en een duidelijk pleidooi voor DSLR's!!

        Ik kreeg eerst wel wat schrik daar ik dacht dat het een link was naar foto's van "Jochen,the man who flashes faster than the shadow of his feathers" Maar ik verwar met Lucky Luke vrees ik.
        Danny's Photosite

        Comment


        • #64
          Originally posted by roadrunner
          Originally posted by jleuyckx

          toevallig:

          http://www.kenrockwell.com/tech/2dig.htm
          Zeer interessante en leerrijke samenvatting en een duidelijk pleidooi voor DSLR's!!

          Ik kreeg eerst wel wat schrik daar ik dacht dat het een link was naar foto's van "Jochen,the man who flashes faster than the shadow of his feathers" Maar ik verwar met Lucky Luke vrees ik.
          Die pics staan op een betaalsite, RR. Jammergenoeg blijken de meeste klanten overjaarse homo's te zijn .

          ...
          http://www.theafricabug.com

          Comment


          • #65
            Originally posted by Jochen

            Die pics staan op een betaalsite, RR. Jammergenoeg blijken de meeste klanten overjaarse homo's te zijn .

            ...
            Ah,te weinig vrouwelijke interesse voor je pics Wat niet is kan nog komen hé.Niet opgeven!

            En misschien kan je van die overjaarse homo's nog wat leren.In 't leven moet ge voor alles "openstaan" (maar liever gij dan ik )
            Danny's Photosite

            Comment


            • #66
              Joehoe Jocheeeuuuuun
              Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
              Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

              Comment


              • #67
                Originally posted by Dirtyharry71
                Joehoe Jocheeeuuuuun
                Sorry hé Harry,maar ik heb je altijd al ne rare gevonden maar nu kom je er nog voor uit ook

                @Sambal,uwen topic is naar de kl.te vrees ik.Maar ik ga nu m'n gazon afdoen dus er is hoop dat ie ondertussen terug deftig,fatsoenlijk,interessant en leerrijk wordt.
                Danny's Photosite

                Comment


                • #68
                  Originally posted by roadrunner
                  @Sambal,uwen topic is naar de kl.te vrees ik.Maar ik ga nu m'n gazon afdoen dus er is hoop dat ie ondertussen terug deftig,fatsoenlijk,interessant en leerrijk wordt.
                  ??? Ge zegt dat ik moet "openstaan voor alles", en ge geeft in één trek toe dat ge uw "gazon gaat afdoen". Maakt gij hier zélf nu geen reclame voor www.loverboys.com?
                  http://www.theafricabug.com

                  Comment


                  • #69
                    Originally posted by Jochen
                    ??? Ge zegt dat ik moet "openstaan voor alles", en ge geeft in één trek toe dat ge uw "gazon gaat afdoen". Maakt gij hier zélf nu geen reclame voor www.loverboys.com?

                    'k Zal den uwe seffens eens komen ontmossen zalle
                    Danny's Photosite

                    Comment


                    • #70
                      Originally posted by Jochen

                      ........................................
                      .........................................(anders was het te lang )
                      - Een foto van een artiest on stage, bij laag licht (zo nam ik onlangs nog een plaatje van 1/25s, ISO 800, op 170mm UIT DE HAND ...haarscherp. Zal hem binnenkort eens posten. De dag dat je zo'n shot evenaart met een 717 loop ik met pluimen in mijn gat over de Grote Markt in Brussel (zoals Peter Van de Veire van StuBru).
                      ..................................

                      @Jochen : ge moet dat eens goed lezen. Ik zet tegen elk "voordeel" een nadeel en eventueel vice versa ! Het is niet vergelijkbaar er is voor beide toestellen iets te zeggen. Ik probeer NIETS vooruit te schuiven ! Ik ben het moe dat alleen de voordelen van een DSLR aan bod komen, daar reageerde ik op. Totaal foutieve informatie is dat.
                      Als je me een lesje scherptediepte wil geven doe maar.....ik heb het daar niet over ik haalde gewoon een verschil aan. Maar kom gedaan met zeveren.

                      Steek uw pluimen maar in uw gat. Heb een hele album van de 717 in "low light" omstandigheden, trouwens er zijn hier indertijd foto's van gepost. Het album noemde "Open Tropen". Ik heb nooit beweerd dat het met een niet SLR gemakkelijker is !!

                      Allé ik doe er een schep bovenop "Een foto van een artiest on stage, bij laag licht en in de rook". Ken je moeilijker omstandigheden ?. Ik had eigenlijk nog een langere sluitertijd moeten kiezen, een beetje beweging in de handen had beter geweest namelijk nu heb ik hem "bevrozen". Met mijn Iso kon ik nog moeilijker lager, ja inderdaad ik had ook een kleinere opening kunnen kiezen
                      Exif ? : 1/80 Iso 100 F 2,0. Ja die prosumertjes hebben echt wel lichtsterke lenzen en wel zodanig dat je uw geroemde hoge Iso's eigenlijk niet zo nodig hebt
                      Ach ja het was ook uit de hand hé, hou er dus rekening mee




                      Jullie doen net alsof enkel een DSLR telt, en dat je daar alleen die fotos mee kan maken. Dikke zever !! Nogmaals tegen elk "voordeel" zet ik verschillende "nadelen". Vraag is wat is voordeel/nadeel ???? Als er iemand enkel de voordelen van een DSLR als informatie geeft vul die ik die graag aan.

                      Tot vervelens toe het is niet vergelijkbaar en een niet-dslr kan dikwijls beter geschikt zijn voor een fotoamateur die van toeten of blazen weet.

                      Maar allé ga maar door.......er zullen er wel zijn die snappen wat ik bedoel en dat is het voornaamste.

                      En ja ik aanvaard met alle plezier die uitdaging en we blijven met twee voeten op de grond daarvoor, ik zal je niet mee nemen op een klimpartijtje tegen de rotsen of een tochtje onder grond. Breng héél, uwen bezaar aan lenzen toch maar best mee.
                      En vergeet niet de beste "zoom" zijn nog steeds je voeten !!

                      Comment


                      • #71
                        Originally posted by roadrunner

                        @ Sonyke:Zeg Willy,ik weet dat de 717 je nauw aan je hart ligt maar de D100 geeft je toch grote voldoening en welk toestel komt er de laatste tijd steeds uit je kabaske en welk toestel blijft er thuis???
                        Maar ik begrijp je best,schrijf die prosumers zomaar niet af.Je kan er heel mooie dingen mee doen.
                        Is een DSRL z'n meerinvestering dan niet waard?Volgens mij wel maar dit is een puur persoonlijke mening en die moet ieder voor zich uitmaken.Ik beleef er in elk geval heel veel plezier aan.Maar wie weet koop ik me ooit terug een prosumer al zei ik hier eerder dat het altijd een spiegelreflex zou zijn.
                        Toch ene die me begrijpt dan Het gaat daar inderdaad niet over. Maar doen tegenover iemand die hier raad komt vragen en zich nog afvraagt wat die cijfers beduiden daar moet je niet tegen doen alsof een DSLR enkel maar voordelen heeft. En daar heb ik op gereageerd. Al die voordelen daar ging het om. Alsof een prosumer en een compact dan geen voordelen heeft.
                        Jongens toch ! Ik heb er verschillende zien rondlopen met een DSLR en "kanonnen" van lenzen en een kabas die niet te dragen was. Maar als je dan vroeg zet uw camera het beste op ISO 100 1/125ste en f8 dan wisten ze niet hoe daar aan te beginnen. En ik ben lang niet de enige die daar zéér verbaasd over was ! Waar gaat het dan over ??

                        Comment


                        • #72
                          Tja je kan je natuurlijk ook afvragen waarom je over een prosumer komt leuteren wanneer iemand komt vragen wat een goede DSLR met bijbehorende lenzen hem zou kosten he.

                          Hij heeft immers al een prosumer zijnde een G3. En als hij vraagt tja met zo een Pro1 maak ik buiten pixels en zoom daarmee een echte stap vooruit. Wel het antwoord is nee. Die echte stap vooruit kan hij met een DSLR wel maken. Hij heeft nog veel te leren want hij weet nog niet waar de mm op de lens nu eigenlijk voor staan. En tja met een prosumer moet je zoiets niet weten maar dat is nu toch geen reden om te zeggen een DSLR is niets voor jou als je al over een prosumer beschikt en dus al goed weet wat dat is.

                          En als je dan de voordelen van de DSLR's gaat weerleggen met nepargumenten tja...... En de echte argumenten van de prosumers tov de DSLR's waren hier ook al aan bod gekomen.

                          @Sonyke: Ik zie dat je later een foto toegevoegd hebt om te bewijzen dat het met een prosumer ook kan. Mooie foto hoor maar je bewijst er niks mee. Kijk gewoon naar de gegevens: Je lens is ong 2 stops sneller, je sluitertijd compenseert dat verschil bijna volledig, en je Iso waarden lopen 3 stop achter. Anders gezegd je beschikte over bijna 3 stops meer licht. Of om dezelfde foto te trekken in de omstandigheden waarin Jochen zat had je camera op ISO 400 moeten zetten en dan was je sluitertijd nog trager geweest dan wat je hier had. Maar dan had je je iets meer beweging gehad wat je zei ook te willen. Maar gezien het feit dat je hier in dit beeld (en das geen 100% crop veronderstel ik ook niet) al tamelijk veel ruis hebt zitten (niet storend hoor gezien de rook) zou dat toch een zwaar tegenvallende foto geweest zijn op ISO 400.

                          Comment


                          • #73
                            .

                            Comment


                            • #74
                              Originally posted by Kevlar
                              Tja je kan je natuurlijk ook afvragen waarom je over een prosumer komt leuteren wanneer iemand komt vragen wat een goede DSLR met bijbehorende lenzen hem zou kosten he.

                              Hij heeft immers al een prosumer zijnde een G3. En als hij vraagt tja met zo een Pro1 maak ik buiten pixels en zoom daarmee een echte stap vooruit. Wel het antwoord is nee. Die echte stap vooruit kan hij met een DSLR wel maken. Hij heeft nog veel te leren want hij weet nog niet waar de mm op de lens nu eigenlijk voor staan. En tja met een prosumer moet je zoiets niet weten maar dat is nu toch geen reden om te zeggen een DSLR is niets voor jou als je al over een prosumer beschikt en dus al goed weet wat dat is.

                              En als je dan de voordelen van de DSLR's gaat weerleggen met nepargumenten tja...... En de echte argumenten van de prosumers tov de DSLR's waren hier ook al aan bod gekomen.
                              Ik denk dat Kevlar hier wel een beetje gelijk heeft, ik begon al een beetje te twijfelen of een dslr te hoog gegrepen is voor mij.
                              Ik denk zelf van niet omdat ik in de toekomst toch door wil gaan met fotografie.
                              Ook al sta ik nog maar op de bodem pootje te baden, zwemmen kan ik leren.
                              Groeten Sambal.
                              Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                              Comment


                              • #75
                                Originally posted by jijsambalbij
                                Ik denk dat Kevlar hier wel een beetje gelijk heeft, ik begon al een beetje te twijfelen of een dslr te hoog gegrepen is voor mij.
                                Ik denk zelf van niet omdat ik in de toekomst toch door wil gaan met fotografie.
                                Ook al sta ik nog maar op de bodem pootje te baden, zwemmen kan ik leren.
                                Groeten Sambal.
                                Dat is prima.Nu rondkijken wat voor lenzen je wil en je camerabody bepalen.En 't voordeel van digitaal is ondermeer dat je veel kan zitten oefenen met fotookes.De filmrolletjes zijn oneindig.
                                Danny's Photosite

                                Comment

                                Working...
                                X