Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

keuze maken tussen enkele DSLR's!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: keuze maken tussen enkele DSLR's!

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
    Het is overigens niet zo, dat als je de 35mm hebt je je kitlens niet meer gebruikt. Dit zijn totaal verschillende lenzen.
    Inderdaad. Afhankelijk van de omstandigheden zal of de prime of de zoom het meest geschikt zijn.
    Aan potentiële beeldkwaliteit van een prime heb je niet veel als je er niet in slaagt het beeld te maken dat je wou...
    En bovendien zijn kitlenzen tegenwoordig ook vrij goed.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Het grote probleem met de hedendaagse kitlenzen is niet de kwaliteit maar de publieke opinie ,er word vlug minachtend over gedaan want het is maar een kitlensje zo simpel is dat.
      Als je een nieuwe body koopt zou je haast stom zijn om de kitlens er niet bij te nemen aan de prijs die je dan betaald ,prime of zoom lichtsterk kan je nog altijd bijkopen.
      Er heerst een trend bij sommigen van als het niet duur genoeg is kan het niet goed zijn wel onzin gebruik een kitlens waar het voor gemaakt is en de resultaten zullen niet zo slecht zijn.

even terzijde moet ik kiezen tussen de D90 of de 5100 zou ik zonder twijfel voor de 90 gaanalleen al de af motor maakt de 90 een betr toestel dan de 5100 voor mij.

Comment

Thanks gasten!

De keuze ligt zo goed als vast. Twijfel enkel nog tussen de Nikon D90 ofwel de D7000 (momenteel 100 euro cashback).
        Nikon D7000 - Nikkor 18-105mm en 50mm F1.8 glaasje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
          Het grote probleem met de hedendaagse kitlenzen is niet de kwaliteit maar de publieke opinie ,er word vlug minachtend over gedaan want het is maar een kitlensje zo simpel is dat.
          Als je een nieuwe body koopt zou je haast stom zijn om de kitlens er niet bij te nemen aan de prijs die je dan betaald ,prime of zoom lichtsterk kan je nog altijd bijkopen.
          Er heerst een trend bij sommigen van als het niet duur genoeg is kan het niet goed zijn wel onzin gebruik een kitlens waar het voor gemaakt is en de resultaten zullen niet zo slecht zijn.

even terzijde moet ik kiezen tussen de D90 of de 5100 zou ik zonder twijfel voor de 90 gaanalleen al de af motor maakt de 90 een betr toestel dan de 5100 voor mij.
          Moest ik morgen terug van 0 starten, dan zou ik geen kitlens meer aanschaffen en dat heeft niets met stom zijn te maken. Het verschil tussen enkel de body en body + kitlens bedraagt toch al snel 60-90 euro. Dat was bijna de nieuwprijs van mijn 50mm F/1.8 destijds (110 euro). De kitlens is ook vaak de lens die men als eerste links laat liggen indien men nieuw glas koopt in ongeveer dezelfde brandpuntsafstandrange. De enige keer dat ik mijn kitlens nog zou uithalen, is als ik foto's wil maken op 18mm. En wel om de simpele reden dat ik geen enkele andere lens heb die dat kan (vermits ik geen wide angle mens ben zit dat er ook niet meteen aan te komen).

Oorspronkelijk geplaatst door stiffmijster Bekijk bericht
          Thanks gasten!

De keuze ligt zo goed als vast. Twijfel enkel nog tussen de Nikon D90 ofwel de D7000 (momenteel 100 euro cashback).
          Zou een makkelijke keuze zijn voor mij. De D7000 zonder twijfel (tegenwoordig dankzij de cashback actie al te vinden voor 769 euro). De reden ligt voor de hand nl. een betere sensor.
          550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Ik ben momenteel aan het kijken naar de eos 600 en 650d, al lijkt een nikon ook wel interessant welk toestel kunnen jullie aanraden, de d7000 lijkt me ook wel wat.

bedankt voor jullie inbreng!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dierckx.tobias Bekijk bericht
              Ik ben momenteel aan het kijken naar de eos 600 en 650d, al lijkt een nikon ook wel interessant welk toestel kunnen jullie aanraden, de d7000 lijkt me ook wel wat.

De D7000 heeft ongetwijfeld de beste sensor in jouw rijtje in jouw topic en is momenteel erg goedkoop. Ik las echter dat je een 450D hebt. Welke lenzen heb je allemaal? Want indien dat er een aantal zijn, is overstappen naar Nikon een duur grapje. Dat en het feit dat je de Canon interface al gewend bent.
              550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                Zou een makkelijke keuze zijn voor mij. De D7000 zonder twijfel (tegenwoordig dankzij de cashback actie al te vinden voor 769 euro). De reden ligt voor de hand nl. een betere sensor.
                Zou da hier wel gelden want vind daar niks van terug op de website van konijnenberg? Want overal waar die cashbackactie geldt, staat de D7000 rond de 970 zodat hij uiteindelijk op 870 euro komt. Ik zal hen anders eens mailen. Edit: Zie inderdaad dat dit ook bij konijnenberg geldt! Dat is inderdaad wel een zeer scherpe prijs dan voor de D7000.

Dit topic gaat daar gewoon over dus gewoon even de reacties doornemen. Je zal merken dat het wel overwegend over Nikon gaat . Gisteren heb ik in een winkel in de buurt "erdelo" gehoord dat het grote verschil tussen de canon 600D en 650D ligt in de verbeterde videofunctie en het touchscreen. Indien je dus niet van plan bent om heel veel te filmen, kon je volgens hem al even goed gaan voor de 600D.
                Last edited by stiffmijster; 10 juli 2012, 17:30. Reden: konijnenberg nog eens nagekeken
                Nikon D7000 - Nikkor 18-105mm en 50mm F1.8 glaasje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stiffmijster Bekijk bericht
                  Zou da hier wel gelden want vind daar niks van terug op de website van konijnenberg? Want overal waar die cashbackactie geldt, staat de D7000 rond de 970 zodat hij uiteindelijk op 870 euro komt. Ik zal hen anders eens mailen. Edit: Zie inderdaad dat dit ook bij konijnenberg geldt! Dat is inderdaad wel een zeer scherpe prijs dan voor de D7000.
                  Klopt. Daarom heb ik destijds deze topic nog aangemaakt.

Comment

Jammer dat Nikon en Canon de enige twee merken zijn die in België te koop zijn... ;-)

Beide zijn OK, maar het verwondert mij telkens weer hoe vanzelfsprekend het lijkt dat er niets anders is.

Comment

De D7000 heeft ongetwijfeld de beste sensor in jouw rijtje in jouw topic en is momenteel erg goedkoop. Ik las echter dat je een 450D hebt. Welke lenzen heb je allemaal? Want indien dat er een aantal zijn, is overstappen naar Nikon een duur grapje. Dat en het feit dat je de Canon interface al gewend bent.
                      ik heb de 18-55 en de 55-250 van canon. Ik twijfel dus over betere lenzen kopen of in 1 keer een betere camera + lenzen of ga ik veel meer halen uit de lenzen?
                      bv een 50 mm 1.4 usm van canon?

langs de andere kant klinkt de nikon d7000 cashback zeer interessant, maar ja is al dat extra geld de overstap waard?

Comment

ik heb de 18-55 en de 55-250 van canon. Ik twijfel dus over betere lenzen kopen of in 1 keer een betere camera + lenzen of ga ik veel meer halen uit de lenzen?
                        bv een 50 mm 1.4 usm van canon?

langs de andere kant klinkt de nikon d7000 cashback zeer interessant, maar ja is al dat extra geld de overstap waard?
                        De lenzen die jij hebt, vormen een typische starterskit. Er valt zeker nog meer uit jouw toestel te halen met betere lenzen. De vraag is: tegen welke beperkingen loop je volgens jezelf aan met je huidige toestel? Welke zaken storen je aan je huidige toestel? Bekijk deze fototopic maar eens... Gewoon om aan te tonen wat voor knappe foto's er mogelijk zijn met een 450D.

Comment

De lenzen die jij hebt, vormen een typische starterskit. Er valt zeker nog meer uit jouw toestel te halen met betere lenzen. De vraag is: tegen welke beperkingen loop je volgens jezelf aan met je huidige toestel? Welke zaken storen je aan je huidige toestel? Bekijk deze fototopic maar eens... Gewoon om aan te tonen wat voor knappe foto's er mogelijk zijn met een 450D.

Momenteel vind ik het storend om fotos te maken bij weinig licht, indien ik statief gebruik duikt er wel snel wat ruis op.

Groeten

Comment

Momenteel vind ik het storend om fotos te maken bij weinig licht, indien ik statief gebruik duikt er wel snel wat ruis op.

Groeten
                            De foto's bij weinig licht die volgens jou teveel ruis vertonen. Welke ISO waarde werd er gebruikt?

Comment

De foto's bij weinig licht die volgens jou teveel ruis vertonen. Welke ISO waarde werd er gebruikt?
                              Maakt op zich niet meer uit, de camera is verkocht. Graag dus nu jullie voorstel als nieuwe camera onder 800 voor body + voorkeur lens om terug mee te starten want mijn 18-55 is mee verkocht.

Comment

Moest ik morgen terug van 0 starten, dan zou ik geen kitlens meer aanschaffen en dat heeft niets met stom zijn te maken. Het verschil tussen enkel de body en body + kitlens bedraagt toch al snel 60-90 euro. Dat was bijna de nieuwprijs van mijn 50mm F/1.8 destijds (110 euro). De kitlens is ook vaak de lens die men als eerste links laat liggen indien men nieuw glas koopt in ongeveer dezelfde brandpuntsafstandrange. De enige keer dat ik mijn kitlens nog zou uithalen, is als ik foto's wil maken op 18mm. En wel om de simpele reden dat ik geen enkele andere lens heb die dat kan (vermits ik geen wide angle mens ben zit dat er ook niet meteen aan te komen.
                                Dus ben je nog steeds blij met je kitlens anders zou je ze ook niet op 18mm gebruiken en een groothoek aanschaffen , en wat is dan nog als je de kitlens links laat liggen ze heeft toch niets gekost 60a 90 euro zeg je zelf wat maakt dat nu uit op enkel duizenden euro,s materiaal??

Ik blijf erbij voor wat en kitlens kost kan je ze niet laten liggen bij aankoop van body of je moet er moeite mee hebben dat anderen je zien met een kitlens en je dan schaamrood over je wangen krijgt .
                                in dat geval kijk naar niets en gooi er alles tegenaan en wees met het duurste niet tevreden.

Comment

Working...
                                X