Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

keuze maken tussen enkele DSLR's!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: keuze maken tussen enkele DSLR's!

Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
    Dus ben je nog steeds blij met je kitlens anders zou je ze ook niet op 18mm gebruiken en een groothoek aanschaffen , en wat is dan nog als je de kitlens links laat liggen ze heeft toch niets gekost 60a 90 euro zeg je zelf wat maakt dat nu uit op enkel duizenden euro,s materiaal??

Ik blijf erbij voor wat en kitlens kost kan je ze niet laten liggen bij aankoop van body of je moet er moeite mee hebben dat anderen je zien met een kitlens en je dan schaamrood over je wangen krijgt .
    in dat geval kijk naar niets en gooi er alles tegenaan en wees met het duurste niet tevreden.
    graag een deftige reactie, welke camera raden jullie aan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dierckx.tobias Bekijk bericht
      Maakt op zich niet meer uit, de camera is verkocht. Graag dus nu jullie voorstel als nieuwe camera onder 800 voor body + voorkeur lens om terug mee te starten want mijn 18-55 is mee verkocht.
      De reden waarom ik dat vroeg is eigenlijk vrij eenvoudig. Stel dat je foto's zou maken op ISO 3200. Dan gaat zelfs een D7000 je ruis bezorgen. Je hebt dus enkel nog een 55-250 over. M.a.w. minimale kosten indien je overstapt naar Nikon. Ik zou dan voor een D7000 gaan. De body alleen vind je vanaf 769 euro. Maar voeg daar nog een lens aan toe en je zit al snel over je budget. Indien dat te duur is voor je, zou ik voor een D5100 of D3200 gaan. Ga trouwens zeker eens naar een winkel en neem de opgesomde Nikon modellen eens vast. Voor hetzelfde geld vind je ze helemaal niet leuk in de hand liggen en is het toch je ding niet.

Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
      Dus ben je nog steeds blij met je kitlens anders zou je ze ook niet op 18mm gebruiken en een groothoek aanschaffen , en wat is dan nog als je de kitlens links laat liggen ze heeft toch niets gekost 60a 90 euro zeg je zelf wat maakt dat nu uit op enkel duizenden euro,s materiaal??

Ik blijf erbij voor wat en kitlens kost kan je ze niet laten liggen bij aankoop van body of je moet er moeite mee hebben dat anderen je zien met een kitlens en je dan schaamrood over je wangen krijgt .
      in dat geval kijk naar niets en gooi er alles tegenaan en wees met het duurste niet tevreden.
      Ik heb geen 100 foto's genomen met mijn kitlens omdat ik vrij snel over de 50mm F/1.8 beschikte. Als je die scherpte gewend bent, ben je met minder niet meer tevreden. Je zegt dat 60-90 euro niets uitmaakt, maar ik ben het daar niet mee eens. Daar had ik bijna mijn 50mm F/1.8 voor (of een paar filters bvb). Als ik echt regelmatig groothoek zou nodig hebben, dan zou ik mij trouwens iets deftig aanschaffen en niet de kitlens gebruiken. Die kitlens is echt "my last resort" nu. Het heeft ook niets te maken met beschaamd zijn om met een kitlens rond te lopen. Prestaties verwacht ik. En dat "prestaties" en "goedkoop" hand in hand kunnen gaan, bewijst mijn 50mm F/1.8.
      Last edited by jocau; 11 juli 2012, 14:12.
      550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stiffmijster Bekijk bericht
        Thanks gasten!

De keuze ligt zo goed als vast. Twijfel enkel nog tussen de Nikon D90 ofwel de D7000 (momenteel 100 euro cashback).
        Als je budget het toelaat niet twijfelen D7000 !
        Grt, Amaat
        The fun begins where the road ends
        BD Lidnummer : BD2057BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
          De reden waarom ik dat vroeg is eigenlijk vrij eenvoudig. Stel dat je foto's zou maken op ISO 3200. Dan gaat zelfs een D7000 je ruis bezorgen. Je hebt dus enkel nog een 55-250 over. M.a.w. minimale kosten indien je overstapt naar Nikon. Ik zou dan voor een D7000 gaan. De body alleen vind je vanaf 769 euro. Maar voeg daar nog een lens aan toe en je zit al snel over je budget. Indien dat te duur is voor je, zou ik voor een D5100 of D3200 gaan. Ga trouwens zeker eens naar een winkel en neem de opgesomde Nikon modellen eens vast. Voor hetzelfde geld vind je ze helemaal niet leuk in de hand liggen en is het toch je ding niet.
          ik heb ze al vast gehad en vind ze zeker en vast goed in de hand liggen. Ik twijfel momenteel tussen een 600d 650d en de d7000 het lastige is dat ik nog 1 canon lens heb, tenzij ik deze nog kan verkopen voor een redelijke prijs? Wat zou je er nog voor krijgen?

Comment

ik heb ze al vast gehad en vind ze zeker en vast goed in de hand liggen. Ik twijfel momenteel tussen een 600d 650d en de d7000 het lastige is dat ik nog 1 canon lens heb, tenzij ik deze nog kan verkopen voor een redelijke prijs? Wat zou je er nog voor krijgen?
            Moeilijk om te zeggen wat je er nog voor zou krijgen. Nieuw kost ze nog 250 euro zie ik. Prijs die je ervoor krijgt, hangt ook af van de staat waarin de lens verkeert, hoe oud ze is en of er nog garantie op is. Ik denk dat 150 euro toch moet lukken, maar ben geen held in het schatten van zo'n dingen. Het grootste verschil tussen de sensor van een D5100/D7000 en die van een 550D/600D (en waarschijnlijk ook 650D) is voor mij het dynamisch bereik, meerbepaald de mogelijkheid om achteraf in een fotobewerkingsprogramma de schaduwen in een foto op te lichten zonder al teveel ruis te veroorzaken (kijk maar eens beneden op deze pagina, waar links naar foto's staan van een extreem voorbeeld van oplichten van schaduwen, de T2i waar men over spreekt is de 550D van Canon).
            Last edited by jocau; 11 juli 2012, 15:32.
            550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

maar is er veel verschil qua kwaliteit tussen de d7000 en 650d? de d7000 is toch weer 2 jaar oud en de d650 gloednieuw?

Comment

Als het puur op sensorkwaliteit aankomt, is het nog wachten op de resultaten van DXOMark voor de Canon 650D. Maar de geruchten zijn dat de 650D gewoon dezelfde sensor heeft als de 550D/600D aangevuld met het betere focussysteem van de 60D, een touchscreen en autofocus tijdens het filmen. De D7000 is het topmodel van Nikon voor hun niet-fullframe camera's (dus de D700 en D800(E) fullframe camera's buiten beschouwing gelaten). Bij Canon is het topmodel voor de niet-fullframe camera's de 7D (die trouwens ook dezelfde sensor heeft als een 550D/600D en waarschijnlijk ook 650D). Op vlak van ruis zal een D7000 ook (iets) beter presteren dan een 550D/600D/60D/7D en waarschijnlijk ook 650D. Moraal van het verhaal: als het op sensorvlak aankomt, hinkt Canon gewoon al verschillende jaren achterop t.o.v. Nikon omdat Nikon de superieure Sony sensors gebruikt in hun camera's. Of Canon in de toekomst terug "haasje over springt" zal de toekomst uitwijzen.

Comment

Als het puur op sensorkwaliteit aankomt, is het nog wachten op de resultaten van DXOMark voor de Canon 650D. Maar de geruchten zijn dat de 650D gewoon dezelfde sensor heeft als de 550D/600D aangevuld met het betere focussysteem van de 60D, een touchscreen en autofocus tijdens het filmen. De D7000 is het topmodel van Nikon voor hun niet-fullframe camera's (dus de D700 en D800(E) fullframe camera's buiten beschouwing gelaten). Bij Canon is het topmodel voor de niet-fullframe camera's de 7D (die trouwens ook dezelfde sensor heeft als een 550D/600D en waarschijnlijk ook 650D). Op vlak van ruis zal een D7000 ook (iets) beter presteren dan een 550D/600D/60D/7D en waarschijnlijk ook 650D. Moraal van het verhaal: als het op sensorvlak aankomt, hinkt Canon gewoon al verschillende jaren achterop t.o.v. Nikon omdat Nikon de superieure Sony sensors gebruikt in hun camera's. Of Canon in de toekomst terug "haasje over springt" zal de toekomst uitwijzen.
                  maw bij nikon krijg je momenteel voor de d7000 veel meer voor hetzelfde geld dan bij canon 650d? Welke lens raden jullie aan bij de Nikon d7000 om te starten?

Comment

De canons hebben inderdaad allemaal dezelfde censor en daar houd de vergelijking op .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                      De canons hebben inderdaad allemaal dezelfde censor en daar houd de vergelijking op .
                      Kijk ik ben Canon liefhebber en heb hier veel Canon materiaal liggen (ook andere zaken dan camera's), maar de cijfers liegen niet en zijn hard. Canon moet zich dringend herpakken wat betreft sensorkwaliteit want ze hinken gewoon achterop t.o.v. de concurrentie (zeker op vlak van dynamisch bereik is het gat groot). Als je dan nog eens ziet dat de D7000 de strijd met de 7D makkelijk kan aangaan en momenteel nog eens ongeveer 500 euro goedkoper is, dan is de keuze snel gemaakt...

Comment

Kijk ik ben Canon liefhebber en heb hier veel Canon materiaal liggen (ook andere zaken dan camera's), maar de cijfers liegen niet en zijn hard. Canon moet zich dringend herpakken wat betreft sensorkwaliteit want ze hinken gewoon achterop t.o.v. de concurrentie (zeker op vlak van dynamisch bereik is het gat groot). Als je dan nog eens ziet dat de D7000 de strijd met de 7D makkelijk kan aangaan en momenteel nog eens ongeveer 500 euro goedkoper is, dan is de keuze snel gemaakt...
                        op welke vlakken is de d7000 dan beter dan bv de 7d en eos 650d?

Ik vind de d7000 zeer aanlokkelijk maar twijfel omdat deze toch ook alweer 2 jaar oud is.

Comment

twijfel omdat deze toch ook alweer 2 jaar oud is.
                          Dan is er ook een splinternieuwe met diezelfde goeie sensor, enkel nog wat verbeterd... a57.
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                            Dan is er ook een splinternieuwe met diezelfde goeie sensor, enkel nog wat verbeterd... a57.
                            welke draagt dan de voorkeur? a57 of d7000?

Comment

op welke vlakken is de d7000 dan beter dan bv de 7d en eos 650d?

Ik vind de d7000 zeer aanlokkelijk maar twijfel omdat deze toch ook alweer 2 jaar oud is.
                              Zoals ik al eerder vermeld heb, is de D7000 qua dynamisch bereik een stuk beter dan bvb een 7D. Ook qua ruis bij hogere ISO waardes scoort een D7000 beter. Hier zie je een vergelijking tussen de sensors van een D7000, 7D en A57 (lees: zoveel te hoger de waardes op die site, zoveel te beter). Op vlak van flitsfotografie is Nikon ook koning. Het kan wel zijn dat de opvolger van de D7000 binnenkort aangekondigd wordt (Photokina in september misschien).
                              Last edited by jocau; 11 juli 2012, 17:19.

Comment

Zoals ik al eerder vermeld heb, is de D7000 qua dynamisch bereik een stuk beter dan bvb een 7D. Ook qua ruis bij hogere ISO waardes scoort een D7000 beter. Hier zie je een vergelijking tussen de sensors van een D7000, 7D en A57 (lees: zoveel te hoger de waardes op die site, zoveel te beter). Op vlak van flitsfotografie is Nikon ook koning. Het kan wel zijn dat de opvolger van de D7000 binnenkort aangekondigd wordt (Photokina in september misschien).
                                lijkt me dat de d7000 toch nog iets beter scoort in reviews ten opzichte van de d7000 ook al zijn die reviews natuurlijk van 2j terug.

Comment

Working...
                                X