Omdat deze lens zeer populair zal worden (of reeds is) heb ik ze eens aan de tand gevoeld. Deze lens komt als kitlens bij de D70 of kan nu reeds apart worden aangeschaft (prijs om en bij de 375 euro).
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
[DSLR - Nikkor lenzen] Nikkor AFS 18-70 review
Collapse
X
-
-
Knap verslag Phille 'k zou ze zo gaan kopen als ik de centen had
-
Dag Phille
zo net een berichtje gekregen van De Beukelaer : kitlens 18-70 zal niet afzonderlijk te krijgen zijn in België tot minstens in de maand augustus. Prijs wisten ze ook niet.
Ik zou deze lens graag aanschaffen voor mijn D100 doch vrees het ergste. Je zegt echter dat ze nu al leverbaar is ? Waar dan wel ?
thanks
Comment
-
Hallo,
Ik kan enkel maar beamen dat die 18-70mm kitlens een prima lens is - en ik heb toch ook al heel wat glasservies (Canon welliswaar).
Voor een tele-freak als ik is 70mm natuurlijk een beetje krap, maar wat niet is kan nog komen.
BTW, al de modellenshootings die met de D70 gedaan zijn waren met de kitlens (ik heb wel geen andere, maar soit ...). Kortom, ik ben er zeer tevreden over ...
En als er bij Dpreview geen L achter een lens staat is ze niet goed (oeps, 't gaat over Nikon).
JajaVoorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com
Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!
Comment
-
-
Originally posted by jaja
Hallo,
Ik kan enkel maar beamen dat die 18-70mm kitlens een prima lens is - en ik heb toch ook al heel wat glasservies (Canon welliswaar).
Voor een tele-freak als ik is 70mm natuurlijk een beetje krap, maar wat niet is kan nog komen.
BTW, al de modellenshootings die met de D70 gedaan zijn waren met de kitlens (ik heb wel geen andere, maar soit ...). Kortom, ik ben er zeer tevreden over ...
En als er bij Dpreview geen L achter een lens staat is ze niet goed (oeps, 't gaat over Nikon).
Jaja
mvg
JorisTo make your dreams come true, wake up
Comment
-
Ik heb ook de d70 met 18-70 kitlens alleen niet de ervaring van Phille.
De ideale instaplens met een mooi bereik in de ogen van een beginneling.
Soms wel al eens voorgehad van oeps kon ik maar wat meer aan tele doen.
Ik heb eigenlijk drie lenzen voor ogen om te gebruiken.
Deze 18-70 voor allround gebruik. Zal het meest gebruikt worden.
Een tele lens en een macro lens.
Ik ken eigenlijk nog niks af van lenzen hoor. Daarom dat ik de laatste tijd veel op dit forum lees.
Phille sprak in zijn testverslag van "Neem hierbij een 70-300 f/4-5.6 ED lens en
je bent voorzien van 18 tot 300 mm met slechts twee lichtgewicht en compacte objectieven"
Is dat een Nikkon lens Phille? Sigma of Tamron?Nikon D70
Nikkor AF-S 18-70mm f3.5-4.5G ED DX
Comment
-
Bedankt voor de mooie uitleg!
Comment
-
-
-
Pfffff... en dan weten dat ik misschien nog een maand moet wachten om de schutting van de buren aan dezelfde test te onderwerpen
Comment
Comment