Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[DSLR - Nikkor lenzen] Nikkor AFS 18-70 review

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [DSLR - Nikkor lenzen] Nikkor AFS 18-70 review

    Omdat deze lens zeer populair zal worden (of reeds is) heb ik ze eens aan de tand gevoeld. Deze lens komt als kitlens bij de D70 of kan nu reeds apart worden aangeschaft (prijs om en bij de 375 euro).






  • #2
    Knap verslag Phille 'k zou ze zo gaan kopen als ik de centen had
    BD0235BE

    http://www.pbase.com/macchap

    We do what we can with what we have and where we are

    Comment


    • #3
      Phille, bedankt.


      (nu zit ik wel nog meer naar die camera uit te kijken maja soit nog 4 wachtenden voor mij )
      To make your dreams come true, wake up

      Comment


      • #4
        is wel leuk, dat vertrouwen in Phille
        Op dpreview wordt die lens regematig de grond ingeboord

        Comment


        • #5
          Dag Phille
          zo net een berichtje gekregen van De Beukelaer : kitlens 18-70 zal niet afzonderlijk te krijgen zijn in België tot minstens in de maand augustus. Prijs wisten ze ook niet.
          Ik zou deze lens graag aanschaffen voor mijn D100 doch vrees het ergste. Je zegt echter dat ze nu al leverbaar is ? Waar dan wel ?
          thanks

          Comment


          • #6
            Hallo,

            Ik kan enkel maar beamen dat die 18-70mm kitlens een prima lens is - en ik heb toch ook al heel wat glasservies (Canon welliswaar).
            Voor een tele-freak als ik is 70mm natuurlijk een beetje krap, maar wat niet is kan nog komen.
            BTW, al de modellenshootings die met de D70 gedaan zijn waren met de kitlens (ik heb wel geen andere, maar soit ...). Kortom, ik ben er zeer tevreden over ...
            En als er bij Dpreview geen L achter een lens staat is ze niet goed (oeps, 't gaat over Nikon).

            Jaja
            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

            Comment


            • #7
              Phille, zou je de exif eens kunnen posten van de "1870bokey.jpg"?
              Merci...

              Comment


              • #8
                Originally posted by jaja
                Hallo,

                Ik kan enkel maar beamen dat die 18-70mm kitlens een prima lens is - en ik heb toch ook al heel wat glasservies (Canon welliswaar).
                Voor een tele-freak als ik is 70mm natuurlijk een beetje krap, maar wat niet is kan nog komen.
                BTW, al de modellenshootings die met de D70 gedaan zijn waren met de kitlens (ik heb wel geen andere, maar soit ...). Kortom, ik ben er zeer tevreden over ...
                En als er bij Dpreview geen L achter een lens staat is ze niet goed (oeps, 't gaat over Nikon).

                Jaja
                Stom vraagske misschien, maar die model shootings van u zijn echt af, is daar nog veel bewerking op gebeurt ? Is dat foto per foto dat daar een bewerking op gebeurt, of is dat iets standaard. Ik veronderstel dat de foto's die hier gepost worden wel niet zo uit de kamera komen

                mvg
                Joris
                To make your dreams come true, wake up

                Comment


                • #9
                  Ik heb ook de d70 met 18-70 kitlens alleen niet de ervaring van Phille.
                  De ideale instaplens met een mooi bereik in de ogen van een beginneling.
                  Soms wel al eens voorgehad van oeps kon ik maar wat meer aan tele doen.

                  Ik heb eigenlijk drie lenzen voor ogen om te gebruiken.
                  Deze 18-70 voor allround gebruik. Zal het meest gebruikt worden.
                  Een tele lens en een macro lens.

                  Ik ken eigenlijk nog niks af van lenzen hoor. Daarom dat ik de laatste tijd veel op dit forum lees.

                  Phille sprak in zijn testverslag van "Neem hierbij een 70-300 f/4-5.6 ED lens en
                  je bent voorzien van 18 tot 300 mm met slechts twee lichtgewicht en compacte objectieven"

                  Is dat een Nikkon lens Phille? Sigma of Tamron?
                  Nikon D70
                  Nikkor AF-S 18-70mm f3.5-4.5G ED DX

                  Comment


                  • #10
                    Bedankt voor de mooie uitleg!
                    http://www.deinzeonline.be/ - http://www.poeke.net/ - https://www.instagram.com/dverleysen/

                    Comment


                    • #11
                      Phille dat heb je weer eens fijn uitgelegd en beschreven
                      bedankt hier voor ,en dank zij jou heb ik mij deze D70 aangeschaft en gewoon whaaw ik ben er 100% tevreden mee
                      doe zéker zo voort
                      NIKON D70 + Nikon 18-200mm VR + NIKON SB-800

                      Comment


                      • #12
                        bedankt voor de review Phille
                        je kan altijd iets opsteken van een kenner
                        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                        Comment


                        • #13
                          bedankt voor de revieuw Phille,is zoals we van u gewoon zijn
                          weer perfect gedaan
                          alfons

                          Comment


                          • #14
                            Pfffff... en dan weten dat ik misschien nog een maand moet wachten om de schutting van de buren aan dezelfde test te onderwerpen

                            Comment


                            • #15
                              Scores.

                              Prijs / kwaliteit : 85 %
                              bouw / constructie : 80%
                              AF : 90%
                              Vervorming : 70%
                              Scherpte : 90 %
                              C.A. : 90 %
                              Totale score : 85 %
                              en met welke maatstaf is dat gemeten...?

                              Comment

                              Working...
                              X