Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[DSLR - Nikkor lenzen] Nikkor AFS 18-70 review

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Da's op de Phille-schaal hee... Tsss... ook nog nooit van Richter gehoord?

    Just kiddin'...

    Comment


    • #17
      Originally posted by Koen_vervoort
      Da's op de Phille-schaal hee... Tsss... ook nog nooit van Richter gehoord?

      Just kiddin'...
      de schaal van Richter is 'n geijkte schaal..

      Comment


      • #18
        @ wooha: volgens de SVP standaard (schaal van phille)
        @ Patrik: de Nikkor AF 70-300 f/4-5.6 ED (niet de G)
        @rosko: www.top-foto.de aan 370 euro
        @machap: sparen jongen

        Comment


        • #19
          Mooi verslag Phille, wat ik vooral apprecieër is dat je het in het Nederlands hebt gemaakt, zo heeft iedereen hier op BD er wat aan, ook zij die niet zo goed Engels begrijpen!
          Fijn!
          eMJeke
          website

          Comment


          • #20
            Bedankt voor het interessant verslag Phille.

            Groetjes,
            Pol.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #21
              Et pour les Francophones chèr MJ ? la meim sjoos

              Originally posted by eMJeke
              Mooi verslag Phille, wat ik vooral apprecieër is dat je het in het Nederlands hebt gemaakt, zo heeft iedereen hier op BD er wat aan, ook zij die niet zo goed Engels begrijpen!
              Fijn!

              Comment


              • #22
                Thanks voor de extra info Phille.
                Nikon D70
                Nikkor AF-S 18-70mm f3.5-4.5G ED DX

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Phille
                  Omdat deze lens zeer populair zal worden (of reeds is) heb ik ze eens aan de tand gevoeld. Deze lens komt als kitlens bij de D70 of kan nu reeds apart worden aangeschaft (prijs om en bij de 375 euro).
                  Heb je de kit met de 28-80 lens reeds getest?








                  D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

                  BD0323BE

                  Comment


                  • #24
                    neen, die lens koop ik niet aan

                    Comment


                    • #25
                      @ martinvideo: Heb je al een lens of zo? Want als enige lens schiet de 28-80 echt wel tekort in groothoek op een D70 (cropfactor 1.5), dus de lens is eigenlijk een 42-120, en ik moet zeggen dat dit je vaak in problemen zal brengen, als je geen andere lens hebt die ook een ruimere beeldhoek aankan.

                      Comment


                      • #26
                        Ik heb de kit met deze lens besteld (maar nog niet binnen), ik was niet op de hoogte van de crop-factor voor de digitale TTL;
                        Ik ben van plan deze lens als standaard te gebruiken, en eventueel een breedhoek achteraf bij te kopen
                        D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

                        BD0323BE

                        Comment


                        • #27
                          De meeste mensen hebben gekozen voor de 18-70 lens, omdat deze een DX-lens is en dus 'beter' afgestemd op de volle functionaliteit van de D70. Voor zover ik me herinner is de 28-80 geen DX.... Of dat in praktijk echt veel nadeel oplevert, weet ik niet goed... Mogelijk heeft het invloed op de bouw en het gewicht van de lens, alsook enkele metingen...

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by Koen_vervoort
                            .../... Voor zover ik me herinner is de 28-80 geen DX.... Of dat in praktijk echt veel nadeel oplevert, weet ik niet goed... Mogelijk heeft het invloed op de bouw en het gewicht van de lens, alsook enkele metingen...
                            Het is inderdaad geen DX. Maar het is de kwaliteit vooral waar ik nog niets over gezien of gehoord heb uit praktijk- of meetervaring....
                            Het is in die mate dringend dat ik eventueel mijn bestelling al dan niet moet annuleren...
                            D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

                            BD0323BE

                            Comment


                            • #29
                              Misschien kan je eens zoeken op DPreview, of er daar al mensen zijn die de lens (getest) hebben... Blijkbaar is ze hier niet populair...

                              Comment

                              Working...
                              X