Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera in de Samsung Galaxy SIII

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Camera in de Samsung Galaxy SIII

Vanavond om 22.00 ( vrij duister toch al ) nog eens een foto buiten genomen, automatische instellingen maar achteraf beetje bewerkt en crop gemaakt . . .

There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
      en 't is een echt juweeltje hoor . . .

De prijs ook.

Ik vind de resultaten wel mooi.
      Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
      flickr

Comment

Los van het feit of de foto's uit die andere smartphones beter of slechter zouden zijn, vind ik de foto's die TS hier post van een heel degelijke kwaliteit. Akkoord, geen dure compact-, bridge- of DSLR-kwaliteit, maar we hebben het nog steeds over een extra functie op een GSM (hoe smart dat ding ook moge wezen).
        Gezien deze foto's in de meeste gevallen ook niet gebruikt zullen worden om serieuze afdrukken van te laten maken, en dus op de slimme gsm of op een computerscherm zullen worden bekeken, vind ik de kwaliteit zeker in orde.
        Laat daar dan nog eens bij komen dat de meesten waarschijnlijk niet eens over een scherm beschikken om de foto volledig te bekijken op 100%...
        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Er zijn goede en voornamelijk toffe foto's te maken met een smartphone. Niet zozeer omwille van de kwaliteit maar wel omwille van mogelijkheid van het toevoegen van effecten en/of bewerkingen via apps, de "bruikbaarheid" van de foto's zoals de snelle manier waarop je ze kan delen via apps, mail, mms, upload met vrienden en/of de hele wereld...en voornamelijk omwille van het "capture the moment" principe. Net daar is de grens kleiner aan't worden, je neemt niet altijd een DSLR mee maar toch is de kwaliteit van de smartphone foto's beter aan't worden. Ik ben een fervente fotograaf met smartphone X (zo blijven we onpartijdig :-D) en eveneens ook met het gebruik van de bijhorende applicaties hiervoor. De resultaten van de Galaxy SIII zijn zeker goed te noemen, net zoals de meeste high-end toestellen die op de markt zijn.

Enkele voorbeelden door mezelf gemaakt:

http://users.telenet.be/fserre/jump.jpg

http://users.telenet.be/fserre/Tyre.JPG

Succes ermee @Franciskine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
            Vanavond om 22.00 ( vrij duister toch al ) nog eens een foto buiten genomen, automatische instellingen maar achteraf beetje bewerkt en crop gemaakt . . .

http://www.fotokine.be/Samsung_Galaxy_3/crop.jpg
            lijkt wel serieus veel verscherpt en nr toegevoegd

Comment

Deze is onbewerkt :

http://www.fotokine.be/Samsung_Galaxy_3/luster.jpg
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Niet slecht, zelfs goed voor een GSM.

Comment

U heeft blijkbaar geen probleem van een roze spot. Vrij duidelijk te zien op een witte muur... :-( vind ik echt wel zonde. Gelukkig neem ik niet veel foto's van witte muren :-P

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

Comment

Zal voor een gsm okee zijn, maar vind de kwaliteit gewoon ronduit slecht. Leuk voor postzegelformaat, maar verder moet je niet gaan.

Verschil tussen gsm en compactje vind ik nog HEEL groot!!!
                    D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Het verwondert me steeds hoe sommige mensen hier enorm kunnen overdrijven....
                      Zeer triestig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht

Pardon Ik zal dringend naar de oogarts moeten.
                        Groetjes Steco

Comment

GSM gaan er redelijk hard op vooruit, maar voornamelijk zijn er veel software functies die het mogelijk maken om interesante foto's makkelijker en/of sneller te maken dan met de meeste DSLRs. Heb onlangs een HTC one S gekocht (X was me te groot) en ik heb de HDR preset al veel gebruikt...voor simpele vakantiefoto's echt een super functie, en redelijk natuurlijk ogend.

Voorbeeld

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl
                            Zal voor een gsm okee zijn, maar vind de kwaliteit gewoon ronduit slecht. Leuk voor postzegelformaat, maar verder moet je niet gaan.

Zoals ik dus al eerder zei: bekijk waarvoor het gebruikt wordt. Posterformaat zal je er niet moeten van afdrukken. Foto's van een smartphone worden in 99% van de gevallen gebruikt om op de smartphone te bekijken, en eventueel op tablet en pc-scherm. Ze worden zelfs zelden op 100% bekeken.
                            De meerderheid van de mensen bekijkt zelfs de foto's van hun compactje nog enkel op pc, zonder er ooit maar 1 afdruk van te maken...

Is er nog een groot kwaliteitsverschil bij afdrukken van 40 x 60 cm? Uiteraard.
                            Is er nog een groot kwaliteitsverschil bij gebruik waarvoor de camera in de smartphone bedoeld is? Ik dàcht het niet.
                            Ik zou het zelfs leuk vinden mocht men hier 10 foto's genomen met een compact en 10 foto's genomen met de betere smartphone, willekeurig door elkaar plaatsen en dat jij dan op zicht (dus zonder exif-gegevens) zegt welke foto's met compact en welke met smartphone zijn gemaakt... Als het verschil in kwaliteit zo "HEEL groot" is, zoals je zelf zegt, dan mag je geen enkele fout maken, lijkt me.
                            Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                              Zoals ik dus al eerder zei: bekijk waarvoor het gebruikt wordt. Posterformaat zal je er niet moeten van afdrukken. Foto's van een smartphone worden in 99% van de gevallen gebruikt om op de smartphone te bekijken, en eventueel op tablet en pc-scherm. Ze worden zelfs zelden op 100% bekeken.
                              De meerderheid van de mensen bekijkt zelfs de foto's van hun compactje nog enkel op pc, zonder er ooit maar 1 afdruk van te maken...

Is er nog een groot kwaliteitsverschil bij afdrukken van 40 x 60 cm? Uiteraard.
                              Is er nog een groot kwaliteitsverschil bij gebruik waarvoor de camera in de smartphone bedoeld is? Ik dàcht het niet.
                              Ik zou het zelfs leuk vinden mocht men hier 10 foto's genomen met een compact en 10 foto's genomen met de betere smartphone, willekeurig door elkaar plaatsen en dat jij dan op zicht (dus zonder exif-gegevens) zegt welke foto's met compact en welke met smartphone zijn gemaakt... Als het verschil in kwaliteit zo "HEEL groot" is, zoals je zelf zegt, dan mag je geen enkele fout maken, lijkt me.
                              Als je de foto's op 100% bekijkt, is dat echt niet moeilijk hoor.
                              550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
                                Denk er net zo over
                                dikke ²
                                bd0379be

Comment

Working...
                                X