Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D3200 of D7000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D3200 of D7000

    hoi,

    Ik zou graag een spiegelreflex willen kopen maar ik twijfel tussen de Nikon D3200 of de D7000. Ik ben een leek wat digitale camera's betreft. Ik heb van beide camera's de specificaties bekeken maar weet niet welke van deze twee het betere toestel voor mij is.
    De D7000 valt wel nog net binnen het budget. Ik heb nu nog een Nikon F70 en daar heb ik altijd goeie foto's mee genomen maar die is ondertussen defect en ik heb geen zin om die nog te laten herstellen. De bedoeling is om vooral gemakkelijk mooie vakantiefoto's te nemen, maar fotografie interesseert me wel en daarom wil ik een toestel waarmee ik ook wat kan experimenteren. Indien ik voor één van beide zou kiezen welke lens zou ik daar dan bij gebruiken? Kan ik de lenzen van mijn F70 op deze beide toestellen nog gebruiken? Ik hoor sommigen zeggen dat dit geen full frame toestellen zijn is dat echt zo'n nadeel?
    Zijn er eventueel nog andere Nikons die interessant zijn voor een beginneling?

  • #2
    Re: Nikon D3200 of D7000

    Een "lastige" vraag.

    De D3200 is het absolute "instapmodel". De D7000 is het beste "consumenten model".

    Met beide kan je experimenteren...al zal de D3200 hier eerder beperkingen tonen.

    Voor het maken van "makkelijke kiekjes" is de D3200 ruim voldoende! Verschillen zitten hem meer in snelheid (AF), grootte body, aantal knoppen op de body, etc. In beeldkwaliteit moet je het verschil niet gaan zoeken.

    Fullframe zegt enkel iets over de grootte van de sensor. Beide toestellen hebben inderdaad een sensor welke iets kleiner is als fullframe (fullframe formaat is gelijk aan 35mm film). Dit is op geen enkel vlak een nadeel...sterker, voor iemand die makkelijke kiekjes wil maken is fullframe eerder een nadeel (grotere duurdere objectieven nodig, krappere DOF, etc.)