Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie zit in het zelfde Full Frame bootje?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie zit in het zelfde Full Frame bootje?

    Na de beslissing genomen te hebben om naar FF over te stappen (Nikon).
    En al mijn DX lenzen te verkopen en te vervangen met FX lenzen.

    Dus het enigste wat nu nog rest is gewoon de camera.

    Wou eerst voor een tweedehands D700 gaan, maar nu met de D600 in het verschiet, komen twijfels weer naar boven. Voor een 1300-1500€ voor een tweedehands toestel gaan of eventjes wachten op een heel nieuw.
    De D700 heeft zich al bewezen, de D600... kunnen we alleen speculeren.

    Wie heeft het hetzelfde probleem?
    En wat zegt de rest.

    Alle reacties welkom.

    Grz

  • #2
    Re: Wie zit in het zelfde Full Frame bootje?

    Oorspronkelijk geplaatst door biggdiesel Bekijk bericht
    Na de beslissing genomen te hebben om naar FF over te stappen (Nikon).
    En al mijn DX lenzen te verkopen en te vervangen met FX lenzen.

    Dus het enigste wat nu nog rest is gewoon de camera.

    Wou eerst voor een tweedehands D700 gaan, maar nu met de D600 in het verschiet, komen twijfels weer naar boven. Voor een 1300-1500€ voor een tweedehands toestel gaan of eventjes wachten op een heel nieuw.
    De D700 heeft zich al bewezen, de D600... kunnen we alleen speculeren.

    Wie heeft het hetzelfde probleem?
    En wat zegt de rest.

    Alle reacties welkom.

    Grz
    De 2 nieuwe FF toestellen zijn beiden afgaande op gebruikersreacties schitterende toe'stellen, ik heb echter in december nog een nieuwe D700 gekocht tot grote tevredenheid. Het is en blijft een meer dan prima toestel waar je geen slechte koop mee kan doen. Er zal mogelijks een D600 komen en Nikon kennende zal deze niet teleurstellen, echter, de 2dehands prijzen voor de D700 zijn zeer aanlokkelijk (en ook de nieuwprijzen zijn dit).
    Wat je moet kiezen is totaal aan jou, budget is 1 zaak, hoelang je wil wachten ook.

    Comment


    • #3
      Re: Wie zit in het zelfde Full Frame bootje?

      Het probleem heb ik niet....maar kan me de vraag wel goed voorstellen, gezien de waarschijnlijke lanceerprijs van de D600.

      Ik werk met de D700....dijk van een toestel...en zou voor die 1300 zo een tweede kopen...


      Maar ja, een D600....hogere resolutie, nieuwere techniek, wellicht dual card slot (enige dat ik echt mis op de D700)...nadeel is dat het allemaal nog iets teveel gespeculeer is. Waarbij voor mij belangrijk is, in wat voor body stoppen ze die D600.

      Zo is op specs de D7000 nu beter als de D300(s)...en toch zal ik omwille van de body, eerder een D300(s) kopen...stoppen ze de D600 in een "D7000 like" body, dan is hij voor mij niet eens een optie naast de D700....maar het is allemaal nog niet bekend, laat staan een lanceerdatum.


      Ofwel...voor 1300 - 1500 euro op dit moment fullframe...of misschien voor 1500 euro misschien aan het einde van het jaar fullframe...that's the question



      PS...ondanks dat ik het zelf ook liever niet hoor, vind ik met een huidige nieuwprijs van rond de 1750 euro een 1300 voor een tweedehands toestel eigenlijk al wel de max...met 1500 kan je beter een nieuwe kopen met garantie, etc.
      Mijn objectieven zijn all round...

      Comment


      • #4
        Re: Wie zit in het zelfde Full Frame bootje?

        Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
        De 2 nieuwe FF toestellen zijn beiden afgaande op gebruikersreacties schitterende toe'stellen, ik heb echter in december nog een nieuwe D700 gekocht tot grote tevredenheid. Het is en blijft een meer dan prima toestel waar je geen slechte koop mee kan doen. Er zal mogelijks een D600 komen en Nikon kennende zal deze niet teleurstellen, echter, de 2dehands prijzen voor de D700 zijn zeer aanlokkelijk (en ook de nieuwprijzen zijn dit).
        Wat je moet kiezen is totaal aan jou, budget is 1 zaak, hoelang je wil wachten ook.
        Als de D600 een autofocusmotor in de body heeft zou ik eerder daarvoor uitkijken.
        En normaal zouden we er niet te lang meer op mogen wachten (aankondiging dit jaar nog verwacht)
        Enkel de beschikbaarheid kan een probleem zijn.(2 à 3 maanden wachten?)
        De specificaties zien er veelbelovend uit.
        24mp tov 12mp is toch wel een groot verschil en ook al is dat niet het belangrijkste, het is en blijft leuk.
        ISO-waarden zien er ook goed uit en als die nog eens bruikbaar zijn is het plaatje helemaal af.

        Met ongeveer dezelfde prijs nieuw (D600) tov tweedehands (D700) zou ik het wel weten, ook al moet die D600 zich nog bewijzen.
        De D800 heeft ook zijn (kleine) kinderziektes, maar die worden er softwarematig weer uitgehaald.
        De tweedehandsprijs van de D700 zal nog wel ietsje zakken bij aankondiging van de D600, dan blijft de keuze nog moeilijk.

        zelfde verhaal met de D7000 tov de D300s. De meeste gaan uiteindelijk toch voor de megapixels (D7000)

        Last edited by jumpforjoy; 1 juni 2012, 13:29.
        Nikon D7000 en wat lenzen.
        http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

        Comment


        • #5
          Re: Wie zit in het zelfde Full Frame bootje?

          Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
          Het probleem heb ik niet....maar kan me de vraag wel goed voorstellen, gezien de waarschijnlijke lanceerprijs van de D600.

          Zo is op specs de D7000 nu beter als de D300(s)...en toch zal ik omwille van de body, eerder een D300(s) kopen...stoppen ze de D600 in een "D7000 like" body, dan is hij voor mij niet eens een optie naast de D700....maar het is allemaal nog niet bekend, laat staan een lanceerdatum.
          De lanceerprijs zal wel ongeveer kloppen, tenzij er weer een natuurramp gebeurd.
          Die prijzen waren in het verleden ook vrij correct.

          En de lanceerdatum zal ook wel min of meer kloppen.
          Nikon heet niet Sigma en zal niet gauw een aankondiging uitstellen tot een half jaar na eerste aankondiging.

          natuurlijk is er nog niks officieel, maar ik vind de info een beetje te concreet om niet waar te zijn.
          Nikon D7000 en wat lenzen.
          http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

          Comment


          • #6
            Re: Wie zit in het zelfde Full Frame bootje?

            Nog even dit meegeven. De mensen van Art&Craft wisten me te zeggen dat als ik vandaag een D800 bestel ik deze niet meer in 2012 zal mogen ontvangen .
            Dat is het bekende Nikon probleem tussen toestellen aankondigen en deze snel genoeg op de markt brengen. Door de overstroming in Thailand en de tsunami in Japan zal het productieproces van de D800 aangepast moeten worden wat mogelijk de lage productie output verklaart en de dure prijs.

            O ja, ik volg de stelling van hierboven mbt het kiezen van een body. Ook ik zou blind voor een D300s kiezen ipv de D7000.

            Comment


            • #7
              Re: Wie zit in het zelfde Full Frame bootje?

              Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
              Nog even dit meegeven. De mensen van Art&Craft wisten me te zeggen dat als ik vandaag een D800 bestel ik deze niet meer in 2012 zal mogen ontvangen .
              .


              Das een pakkie minder.
              Of nu een D700 en binnen 4-5 jaar tweedehands D800

              Maar max 1300€ is de richtprijs voor een D700? Max hoeveel clicks?

              Comment


              • #8
                Re: Wie zit in het zelfde Full Frame bootje?

                Oorspronkelijk geplaatst door biggdiesel Bekijk bericht
                Of nu een D700 en binnen 4-5 jaar tweedehands D800
                +1 eigenlijk zie pm trouwens

                Comment


                • #9
                  Re: Wie zit in het zelfde Full Frame bootje?

                  Oorspronkelijk geplaatst door biggdiesel Bekijk bericht


                  Das een pakkie minder.
                  Of nu een D700 en binnen 4-5 jaar tweedehands D800

                  Maar max 1300€ is de richtprijs voor een D700? Max hoeveel clicks?
                  Een D700 kan makkelijk 150.000 clicks halen, toestellen met minder dan 50.000 clicks (en dat zijn de meeste) hebben dus nog een heel eind te gaan en zijn hun prijs meer dan waard.
                  Ik hou alvast nog een heel tijdje mijn D700.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wie zit in het zelfde Full Frame bootje?

                    Oorspronkelijk geplaatst door biggdiesel Bekijk bericht


                    Das een pakkie minder.
                    Of nu een D700 en binnen 4-5 jaar tweedehands D800

                    Maar max 1300€ is de richtprijs voor een D700? Max hoeveel clicks?
                    Nu ja, het is "mijn" ubermaximale richtprijs

                    In de eerste plaats kan ik BTW aftrekken. Een nieuwe D700 kost mij nu, ex. BTW daardoor 1550 euro...ik zou dus wel gek zijn om 1500 voor een tweedehands te betalen...Met die wetenschap zou ik voor een tweedehands zelfs niet meer als 1200 betalen...en ook dan nog twijfelen, want 300 euro is me wellicht best 2 jaar garantie waard.

                    Dan nog, de D700 heeft eigenlijk al heel lang deze prijs...het is even duurder geweest, maar ik betaalde in 2009 voor mijn D700 inclusief PDK-1 powerdrive kit zo'n 2300 euro. De powerdrive kit kostte los 400 euro (nu nog). Ofwel de camera kostte mij 1900 euro, 50 euro meer als dat hij nu kost. De lanceerprijs zat ook ergens tussen de 2.300 en 2.600 euro. Nadeel is dat men denkt bijna niet af te schrijven op zijn camera, wat dus wel het geval is. Wat men er ooit voor heeft gegeven doet niet (meer) ter zake. Wat hij nu nieuw kost wel, en dan is een tweedehandsprijs van 1200 voor mij eigenlijk toch wel de max (30% afschrijving).

                    Hij is me persoonlijk wel meer waard overigens...maar ik wil hem dan ook niet verkopen
                    Mijn objectieven zijn all round...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wie zit in het zelfde Full Frame bootje?

                      Als je nog niet alles verkocht hebt, dan zou ik een body en de lenzen die je het liefste gebruikt toch nog even houden, kwestie van niet twee keer in de kosten te vallen, mocht het FF-verhaal je naderhand wat tegenvallen .
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wie zit in het zelfde Full Frame bootje?

                        Had een paar weken geleden net hetzelfde luxeprobleem. Wachten op de D600 of een tweedehandse D700 kopen. Ik heb gekozen voor de D700 en ben tevreden. Toestel had iets meer dan 6000 clicks en ik heb het kunnen kopen voor een correcte prijs (minder dan 1300 euro).

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wie zit in het zelfde Full Frame bootje?

                          Ik zou niet wachten en ineens de D700 tweedehands kopen Van de D600 is immers nog niks echt bevestigd.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wie zit in het zelfde Full Frame bootje?

                            Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                            Ik zou niet wachten en ineens de D700 tweedehands kopen Van de D600 is immers nog niks echt bevestigd.
                            Dat zou ik ook doen, ik heb enkele maanden geleden een D3 gekocht (I.Q gelijk aan D700)
                            en ben hier echt wel tevreden van.
                            Maar ik zou nu geen 1350€ geven aan een tweedehandse D700.
                            Misschien als hij heel recent was (garantie) en weinig kliks had....maar anders is het prijsverschil te klein.
                            Ik heb eens een ontregelde AF gehad op mijn D300 en dan ben je je winst al bijna kwijt
                            D800 en een goed glasservies

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wie zit in het zelfde Full Frame bootje?

                              Ik heb een kleine 3 maand geleden toch een D700 gekocht en ik heb daar nog geen moment spijt van. Het is gewoon een schitterend toestel en het "beperkte" aantal megapixels is tot dusver nog geen probleem gebleken.

                              Ik denk dat de mogelijke videofunctie van de D600 misschien wel eens doorslaggevend kan zijn. Ik denk niet dat je een slechte keuze maakt met 1 van de 2 toestellen, maar de mogelijkheid tot filmen moet je ook in het achterhoofd houden.

                              Comment

                              Working...
                              X