Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie zit in het zelfde Full Frame bootje?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wie zit in het zelfde Full Frame bootje?

Voor het filmen moet ik het niet doen.
    Heb een deftige Canon Full HD Legria HF100.

Comment

Ik lees bij Gezocht dat je op zoek bent naar een D700, dat zal zeker geen probleem zijn, er worden er genoeg aangeboden met regelmaat hier op BD.
      Kan ik besluiten dat je keuze gemaakt is?

Comment

Ja, als ik een mooie vind voor een eerlijke prijs.
        Wil niet blijven wachten.

Comment

Als je zag dat een nikon d300 al 2000 euro koste bij lancering kan ik mij weinig voorstellen dat de d600 1300 euro zou kosten.
          Groeten Remco.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Remco_RC Bekijk bericht
            Als je zag dat een nikon d300 al 2000 euro koste bij lancering kan ik mij weinig voorstellen dat de d600 1300 euro zou kosten.
            Ligt er een beetje aan natuurlijk...(met name wat voor body gebruiken ze)...

Als alle "pro" toestellen FF gaan worden zal het produceren van een FF sensor ook weer goedkoper worden...vooralsnog lijkt het mij ook een nogal lage prijs in vergelijk met overige modellen en het verleden, maar zoals gezegd zitten die nikonrumors meestal vrij goed met de prijs, etc.
            Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
              Een D700 kan makkelijk 150.000 clicks halen, toestellen met minder dan 50.000 clicks (en dat zijn de meeste) hebben dus nog een heel eind te gaan en zijn hun prijs meer dan waard.
              Ik hou alvast nog een heel tijdje mijn D700.
              En daarbij, een shutter vervangen is het meestal wel nog waard. Een vriend van mij heeft zijn D300S toestel laten vallen (had ongeveer 80.000 clicks) en de shutter vervangen kwam neer op zo'n 200€ voor een toestel van + - 1500€ valt dat best mee. Die herstelling laat ik dan ook doen, aangezien je quasi een nieuw toestel hebt. De andere onderdelen bewegen niet en gaan theoretisch bijna niet kapot tenzij je het echt uithangt
              MM|Photo-BlogLines//New Blog, New Site & New Twitter

Comment

Nou ja, de spiegel beweegt ook nog...

Maar voor € 200,- zou ik ook zeker de sluiter van mijn D700 laten maken mocht dat nodig zijn

Comment

Nog een vraagje: speelt de leeftijd een rol als het aantal clicks laag is?

Heb een paar D700's op het oog.
                  Een van 2009 met 5000 clicks en een van 2011 met 25000 clicks.

Groetje

Comment

Nope...de eerste klinkt als "van een enthousiaste amateur die er zorgvuldig mee om is gegaan"...

De tweede als "een (semi) Pro, die tijdelijk een (extra) werkpaard nodig had...

Voor beiden is het een aantal clicks om je geen zorgen om te maken...wel zou ik het aantal clicks checken met Opanda bijvoorbeeld. Hij gaat per 10K "over de kop" namelijk, dus 5000 kunnen er ook 25000 of 45000 zijn

Gewoon algehele staat beoordelen...

Comment

Heel juist J.
                      Eerste heeft wel de doos niet meer.
                      En 2de is van pro die volledig op d800 is overgestapt, d700 was backup.

Comment

Geen doos is op zich niet erg, al zal ik er wel iets mee van dr prijs af zien te krijgen In de tweedehands markt verkopen die dingen toch beter met doos gek genoeg. Ik bewaar ook al mijn dozen, boekjes, etc...

Comment

Sorry, nog een vraagje.
                          Heb nog een gevonden 3 jaar oud, 52000 clicks, met batterygrip:1300€

Comment

Ja zelfde verhaal.....staat controleren...als het de originele Nikon grip is, is dat een mooie prijs..! Wel op letten dat bij de grip dan ook alle accesoires zitten. Batterijdeksel voor D3 batterij, compartiment voor D700 batterij en compartiment voor 8 AA batterijen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                              Nog even dit meegeven. De mensen van Art&Craft wisten me te zeggen dat als ik vandaag een D800 bestel ik deze niet meer in 2012 zal mogen ontvangen .
                              Dat is het bekende Nikon probleem tussen toestellen aankondigen en deze snel genoeg op de markt brengen. Door de overstroming in Thailand en de tsunami in Japan zal het productieproces van de D800 aangepast moeten worden wat mogelijk de lage productie output verklaart en de dure prijs.

Zijn wij, D800 bezitters, nu moreel niet verplicht sit ins te organiseren, waar, onder het genot van een kopje koffie, aspirant D800 bezitters onze toestellen gedurende een bepaalde tijd mogen bekijken?

Oorspronkelijk geplaatst door Remco_RC Bekijk bericht
                              Ook niet overdrijven hoor, heb mijn D300 destijds meteen bij de introductie gekocht en hij kostte mij toen 1750€.

Walter
                              D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                                Zijn wij, D800 bezitters, nu moreel niet verplicht sit ins te organiseren, waar, onder het genot van een kopje koffie, aspirant D800 bezitters onze toestellen gedurende een bepaalde tijd mogen bekijken?
                                Op zijn minst

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                                Ook niet overdrijven hoor, heb mijn D300 destijds meteen bij de introductie gekocht en hij kostte mij toen 1750€.

Walter
                                Lijkt me plausibeler inderdaad, aangezien de D700 bij introductie al verkrijgbaar was voor rond de 2300 euro...

Comment

Working...
                                X