Re: SLR, ik kan niet kiezen, of toch moeilijk
Kijk... Dat de mensen in mijn vriendenkring allemaal pech gehad hebben, kan natuurlijk toeval geweest zijn en ik had dat gerust nog willen geloven, maar als ik dan hetzelfde lees op meerdere forums/websites met voorbeelden en uitleg, dan geloof ik niet meer zo in het "toeval". Het feit dat er hier 2-3 mensen zijn met ruim 40 Sigma lenzen zonder frontfocus/backfocus problemen wil nog altijd niet zeggen dat ik "onzin" verkoop.
Als Sigma morgen lenzen uitbrengt die én even snel focussen als Canon USM lenzen én optisch even goed/beter zijn dan Canon lenzen én niet zoveel last hebben van frontfocus/backfocus problemen én nog eens ietsje goedkoper zijn dan de Canon varianten, dan gaan al mijn Canon lenzen de deur uit. Ik heb een tijdje terug trouwens hard zitten twijfelen over de Sigma 50mm F/1.4 omdat ik gecharmeerd was door de optische prestaties bij grote diafragma's, maar door de backfocus/frontfocus problemen heb ik dat idee laten varen. Dus hou je mooie woordjes zoals "fanboy" maar voor jezelf.
Tja dat komt ervan als iemand zegt dat je onzin verkoopt (nochtans gebaseerd op praktijkervaring van mensen binnen mijn vriendenkring) en je uitmaakt voor "fanboy". Ik ben alleszins blij voor de TS dat hij een toptoestel in huis gehaald heeft en er zeer tevreden over is.
Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k
Bekijk bericht
Als Sigma morgen lenzen uitbrengt die én even snel focussen als Canon USM lenzen én optisch even goed/beter zijn dan Canon lenzen én niet zoveel last hebben van frontfocus/backfocus problemen én nog eens ietsje goedkoper zijn dan de Canon varianten, dan gaan al mijn Canon lenzen de deur uit. Ik heb een tijdje terug trouwens hard zitten twijfelen over de Sigma 50mm F/1.4 omdat ik gecharmeerd was door de optische prestaties bij grote diafragma's, maar door de backfocus/frontfocus problemen heb ik dat idee laten varen. Dus hou je mooie woordjes zoals "fanboy" maar voor jezelf.
Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D
Bekijk bericht
Comment