Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SLR, ik kan niet kiezen, of toch moeilijk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: SLR, ik kan niet kiezen, of toch moeilijk

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
    Volgens mij zijn er hier al twee mensen die samen ruim 40 verschillende Sigma's gehad/gebruikt hebben...niet alleen ik...ik heb één "slechte" Sigma gehad (24-70 EX DG)...en na controle van een aantal exemplaren bleek dit niet exemplarisch (kan ook zijn dat de hele bulk niet lekker was natuurlijk).

Ook van jouw vrienden kan ik me niet voorstellen dat zij in bulk inkopen en dus kunnen zeggen dat Sigma serieze QC issues heeft...

Je praat gewoon onzin...de Sigma 50 1.4 is beter als de Canon, maar toch niet...want er staat Sigma op...en de 70-200 van 2000 euro is veel beter dan de 70-200 van 600...goh...en dan nog maakt dat de 70-200 van Sigma niet opeens slecht...je zult van de Sigma 70-200 meer tevreden als ontevreden gebruikers vinden...rarara

Wel leuk dat je je ongelijk, onkunde en kuddegedrag toegeeft zonder het zelf door te hebben!

Een fanboy ben je...

PS...Forums zijn helemaal geen goed referentiekader, a: iedereen praat elkaar na b: je hoort vaak alleen de slechte verhalen breed uitgemeten...als ik op fora af moest gaan dan zijn de Canon 60D, 7D en de Nikon D800 ook apparaten die rijp zijn voor de prullenbak
    Kijk... Dat de mensen in mijn vriendenkring allemaal pech gehad hebben, kan natuurlijk toeval geweest zijn en ik had dat gerust nog willen geloven, maar als ik dan hetzelfde lees op meerdere forums/websites met voorbeelden en uitleg, dan geloof ik niet meer zo in het "toeval". Het feit dat er hier 2-3 mensen zijn met ruim 40 Sigma lenzen zonder frontfocus/backfocus problemen wil nog altijd niet zeggen dat ik "onzin" verkoop.

Als Sigma morgen lenzen uitbrengt die én even snel focussen als Canon USM lenzen én optisch even goed/beter zijn dan Canon lenzen én niet zoveel last hebben van frontfocus/backfocus problemen én nog eens ietsje goedkoper zijn dan de Canon varianten, dan gaan al mijn Canon lenzen de deur uit. Ik heb een tijdje terug trouwens hard zitten twijfelen over de Sigma 50mm F/1.4 omdat ik gecharmeerd was door de optische prestaties bij grote diafragma's, maar door de backfocus/frontfocus problemen heb ik dat idee laten varen. Dus hou je mooie woordjes zoals "fanboy" maar voor jezelf.

Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
    Even ter herinnering, want de TS heeft helemaal geen vragen gehad over SIGMA en noem maar op .....
    Het begint me op de zenuwen te werken dat er altijd afgeweken wordt totdat er ambras is ...
    Tja dat komt ervan als iemand zegt dat je onzin verkoopt (nochtans gebaseerd op praktijkervaring van mensen binnen mijn vriendenkring) en je uitmaakt voor "fanboy". Ik ben alleszins blij voor de TS dat hij een toptoestel in huis gehaald heeft en er zeer tevreden over is.
    550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
      oei sorry nikoniens, de d7000 heeft uiteraard geen beperkingen, hoe dom van mij zoiets te schrijven, dat toestel heeft zelfs geen nadelen. Uiteraard het beste dat er is, toch iets anders dan al die speelgoedcamera's niet waar
      Oei, sorry Puertonians, spijtig dat elke Showcase, 500px sites etc vol staan met foto's genomen door camera's met zoveel beperkingen.

Deze beste man neemt zo goed als al zijn foto's met zijn antieke D70 en overwegend D80 camera en zie hier echt geen beperking van zijn creativiteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
        Als Sigma morgen lenzen uitbrengt die én even snel focussen als Canon USM lenzen én optisch even goed/beter zijn dan Canon lenzen én niet zoveel last hebben van frontfocus/backfocus problemen én nog eens ietsje goedkoper zijn dan de Canon varianten, dan gaan al mijn Canon lenzen de deur uit.

Tja dat komt ervan als iemand zegt dat je onzin verkoopt.
        Succes met de verkoop van je Canon lenzen zou ik zeggen...morgen direct de Sigma 70-200 OS gaan halen...alsook de 50mm 1.4 en de 85mm f1.4...voor Canon is de 100-300 f4 ook nog te krijgen bij sommige winkels...

PS...je blijft onzin verkopen...
        Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
          Even ter herinnering, want de TS heeft helemaal geen vragen gehad over SIGMA en noem maar op .....
          Het begint me op de zenuwen te werken dat er altijd afgeweken wordt totdat er ambras is ...
          Eens...maar als mensen onzin gaan verkopen...dan gaan andere mensen die onzin weer overnemen...en gaan die ook onzin verkopen...dus soms moet onzin even rechtgezet worden, zodat goede lezers wat nuance krijgen voorgeschoteld. Daarbij heeft TS zijn keuze al gemaakt

Comment

Succes met de verkoop van je Canon lenzen zou ik zeggen...morgen direct de Sigma 70-200 OS gaan halen...alsook de 50mm 1.4 en de 85mm f1.4...voor Canon is de 100-300 f4 ook nog te krijgen bij sommige winkels...

PS...je blijft onzin verkopen...
            Je hebt gelijk... Het enige wat onzin is, is je gelijk proberen te halen tegen betweter jeroen.k a.d.h.v. praktijkervaring binnen je vriendenkring...
            550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Je hebt gelijk... Het enige wat onzin is, is je gelijk proberen te halen tegen betweter jeroen.k a.d.h.v. praktijkervaring binnen je vriendenkring...
              Onzin is om te beweren dat je enkel bij Canon en Nikon goede toestellen en objectieven kan krijgen...en dat je daarom beter geen Pentax koopt...dáár ging het om...niets meer en niets minder. Dat heeft niets met betweter te maken, dat heeft er mee te maken dat je niet moet praten over zaken waar je niets van weet / nog nooit gebruikt hebt... in "mijn kennissenkring" zijn alle merken vertegenwoordigd (Sony, Pentax, Olympus, Nikon, Canon, Leica, Fuji...zowel met als zonder spiegel...) en ik heb nog niemand horen klagen dat ze met hun camera niet kunnen doen wat ze willen of dat ze geen objectieven kunnen vinden die niet aan hun wensen en eisen voldoen.

Ondanks dat ik zelf geen Pentax gebruik, vind ik het dan inderdaad noodzakelijk om zaken die ten onrechte aangehaald worden om maar niet voor Pentax te kiezen te ontkrachten. Excuus dat ik hiermee op je lange tenen ben gaan staan door jouw niet objectieve "mening" te ontkrachten met "feiten"...en de term onzin hiervoor heb gebruikt

Comment

Onzin is om te beweren dat je enkel bij Canon en Nikon goede toestellen en objectieven kan krijgen...en dat je daarom beter geen Pentax koopt...dáár ging het om...niets meer en niets minder. Dat heeft niets met betweter te maken, dat heeft er mee te maken dat je niet moet praten over zaken waar je niets van weet / nog nooit gebruikt hebt... in "mijn kennissenkring" zijn alle merken vertegenwoordigd (Sony, Pentax, Olympus, Nikon, Canon, Leica, Fuji...zowel met als zonder spiegel...) en ik heb nog niemand horen klagen dat ze met hun camera niet kunnen doen wat ze willen of dat ze geen objectieven kunnen vinden die niet aan hun wensen en eisen voldoen.

Ondanks dat ik zelf geen Pentax gebruik, vind ik het dan inderdaad noodzakelijk om zaken die ten onrechte aangehaald worden om maar niet voor Pentax te kiezen te ontkrachten. Excuus dat ik hiermee op je lange tenen ben gaan staan door jouw niet objectieve "mening" te ontkrachten met "feiten"...en de term onzin hiervoor heb gebruikt
                Ik heb dan ook nergens gezegd dat je geen goede foto's kunt maken met een Pentax, Sony of eender welke DSLR. Dat zuig jij uit je duim. Wat ik o.a. wel gezegd heb, is dat bepaalde objectieven wel bij merk x, maar niet bij merk y te vinden zijn (random vb: Canon MP-E 65mm). Voor persoon a is dat niet erg omdat hij ze toch nooit zal kopen, maar voor persoon b is dat een ramp want hij wil net die objectieven hebben... Verder heb ik in deze thread ook gezegd waarom Pentax minder interessant kan zijn voor bepaalde mensen. Daar is niets mis mee en het is verre van "onzin".

Comment

:g

:d
                  Last edited by jeroen.k; 2 juni 2012, 12:51. Reden: smileys werken niet...

Comment

Wat ik o.a. wel gezegd heb, is dat bepaalde objectieven wel bij merk x, maar niet bij merk y te vinden zijn.
                    Inderdaad, maar zeg er dan ook bij dat dat geldt in verschillende richtingen (bv. een superlichtgewicht 500mm spiegeltele met AF vind je alleen bij Sony, CZ-glas met AF trouwens ook), en dat heel veel lenzen hebben geen synoniem is voor kwaliteit. Een 70-400G bv. is de beste in haar klasse, ook al heeft Sony qua volume minder telegeweld in huis dan sommige anderen.

Gewoon maar om aan te geven dat wat merken betreft de term "beste keuze" heel subjectief/persoonlijk is. Pentax kan dus net zo goed héél interessant zijn.
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

• Re: SLR, ik kan niet kiezen, of toch moeilijk

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                      Inderdaad, maar zeg er dan ook bij dat dat geldt in verschillende richtingen (bv. een superlichtgewicht 500mm spiegeltele met AF vind je alleen bij Sony, CZ-glas met AF trouwens ook), en dat heel veel lenzen hebben geen synoniem is voor kwaliteit. Een 70-400G bv. is de beste in haar klasse, ook al heeft Sony qua volume minder telegeweld in huis dan sommige anderen.

Gewoon maar om aan te geven dat wat merken betreft de term "beste keuze" heel subjectief/persoonlijk is. Pentax kan dus net zo goed héél interessant zijn.
                      Een groter lensaanbod is mijn inziens nooit een nadeel. Er zullen dan zeker heel wat lenzen bij zijn die optisch niet zo goed zijn. Maar er zijn ook mensen die niet zo kieskeurig zijn qua optische prestaties en zulke mensen hebben dan meer keuze. De CZ lenzen met AF zijn wel iets om "jaloers" op te zijn vind ik (bouwkwaliteit en microcontrast bvb).

Natuurlijk kan Pentax interessant zijn voor bepaalde mensen. Dat ontken ik toch nergens? Maar voor hetzelfde geld kan het een minder interessante optie zijn voor andere mensen omwille van reeds opgenoemde factoren.

Comment

Als je maar lang genoeg lult wordt krom vanzelf weer recht...

Mensen die optisch mindere objectieven wilden konden toch prima bij Sigma shoppen?

Comment

Als je maar lang genoeg lult wordt krom vanzelf weer recht...

Mensen die optisch mindere objectieven wilden konden toch prima bij Sigma shoppen?
                          Dan blijven ze best weg van de Sigma 50mm F/1.4 want die is optisch superieur. Hoe dan ook, zoveel te groter de vijver om in te vissen voor deze mensen, zoveel te beter. Wanneer gaan mensen trouwens eens inzien dat mindere punten opnoemen van een bepaald toestel niet gelijk staat aan zeggen dat het toestel brol is en dat er geen goede foto's mee genomen kunnen worden.

Comment

Dan blijven ze best weg van de Sigma 50mm F/1.4 want die is optisch superieur. Hoe dan ook, zoveel te groter de vijver om in te vissen voor deze mensen, zoveel te beter. Wanneer gaan mensen trouwens eens inzien dat mindere punten opnoemen van een bepaald toestel niet gelijk staat aan zeggen dat het toestel brol is en dat er geen goede foto's mee genomen kunnen worden.
                            Wanneer gaan mensen nu eens zien geen mindere punten van zaken te noemen die ze niet gebruikt hebben/kennen, anders dan eventueel mindere punten die een eigenschap van het product zijn (bijvoorbeeld een gebrek aan breedhoek met een 24-70 op crop of het zwaar(der) zijn van een lichtsterke tele)...

Maar goed...punten zijn voldoende gemaakt volgens mij

Comment

Wanneer gaan mensen nu eens zien geen mindere punten van zaken te noemen die ze niet gebruikt hebben/kennen, anders dan eventueel mindere punten die een eigenschap van het product zijn (bijvoorbeeld een gebrek aan breedhoek met een 24-70 op crop of het zwaar(der) zijn van een lichtsterke tele)...

Maar goed...punten zijn voldoende gemaakt volgens mij
                              Mijn excuses jeroen.k. Ik zal morgen een Pentax K-7 bestellen. Eénmaal het toestel binnen is, zal ik je komen vertellen dat er geen Pentax variant te vinden is voor de Canon MP-E 65mm, dat er voor Pentax geen tilt-shift lenzen te vinden zijn en dat Pentax tot op heden geen fullframe DSLR's heeft. Tot nu toe kan ik dat echter allemaal niet bevestigen, want ik heb nog geen ervaring met Pentax...

Comment

Als je maar lang genoeg lult...wordt krom vanzelf recht

je had het over QC issues bij Sigma...waardoor de 50mm f1.4 tóch maar niet zo'n goede keuze zou zijn..over dat de Sigma 70-200 een slecht objectief zou zijn...dat waren jouw argumenten...

Tilt-shift...MP-E...Canon heeft geen pancakes...geen instapbody's waarmee je onder de douche kan gaan staan zonder schade...en dan kan je zeggen dat je dat niet nodig hebt...99,9% van de mensen hebben ook geen MP-E's of tilt-shift nodig.

Een wens om naar fullframe te gaan zou een enige valide zijn...alhoewel Pentax wel de 645 heeft...

PS...ik heb ook geen Pentax...maar ga er dan ook geen nadelen van benoemen

Comment

Working...
                                X