Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuweling

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuweling

De D90 is technisch vergelijkbaar met de D3100, heeft geen videomogelijkheden, maar !!! (net als de D7000) wel een ingebouwde autofocus motor. Hierdoor kan je naast AF-S ook AF-D lenzen gebruiken met autofocus. AF-D lenzen zijn goedkoper t.o.v. AF-S lenzen juist omdat ze geen motor hebben. M.a.w. hoe meer lenzen je koopt hoe voordeliger dit wordt.
    D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
      Morgen heb ik die waarschijnlijk in huis, dan kan ik er misschien wat meer over vertellen, anders is het maandag volgende week ( feestdag tussen )
      Er wordt niks anders verwacht Francis

Comment

Bedankt voor de info! Ga het morgen eens op mijn gemakje allemaal nog eens doorlezen.

Ik heb aan tweedehands gedacht, maar vind het eng om zo'n smak geld uit te geven en dan geen garantie te hebben. Je weet niet van wie je iets koopt natuurlijk.

Comment

Wat is volgens jullie een redelijke prijs voor een 2ehands D90 met Nikkor 18-105mm VR lens, Nikkor 50mm en flitser van 1-1,5 jaar oud?

Het is me aangeboden voor €750,-, weet alleen niet waarvoor ik een 50mm lens zou gebruiken en wanneer je een flitser precies gebruikt.
          Last edited by Kapeya; 20 mei 2012, 22:06.

Comment

die 50mm ga je gebruiken als portretlens en als er te weinig licht is om nog met de zoom voort te doen of als je minder dieptescherpte wil (een waziger achtergrond).

De flits gebruik je voor invullicht, het vermijden van rode oogjes die je met de ingebouwde flits zeker hebt en binnen meestal reflecterend via plafond of wand.

Op het net is heel veel info over deze zaken te vinden maar stap anders eens naar de bib en leen er een basiswerk over fotografie.
            Albums
            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kapeya Bekijk bericht
              Wat is volgens jullie een redelijke prijs voor een 2ehands D90 met Nikkor 18-105mm VR lens, Nikkor 50mm en flitser van 1-1,5 jaar oud?

Het is me aangeboden voor €750,-, weet alleen niet waarvoor ik een 50mm lens zou gebruiken en wanneer je een flitser precies gebruikt.
              Over welke flitser spreken we?
              Nikon of ander merk + type?
              Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
              Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Het gaat om een Nikon SB 700 flitser.

Comment

ik werk al een tijdje met de d90 en bevalt me prima, ook de kitlens die ik in het begin altijd gebruikt heb. heb ondertussen wel een uitbreiding gedaan van mijn lenzen maar ik denk dat je heel goed uit de voeten kunt met die set. wat betreft 2e hands, ik heb alles via deze site 2ehands aangekocht en geen enkel probleem gehad. gewoon eventjes kijken wie hoe of wat en je gezond verstand laten gaan.

Gr. en veel plezier met je nieuwe hobby.
                  Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Het gaat om een Nikon SB 700 flitser.
                    Nieuwprijs van de set:
                    D90 + 18/105 : 750 euro
                    50 F1.8 : 120 euro
                    SB700 : 250 euro

Totaalprijs set: 1120 euro

2dehandsprijs ongeveer 2/3 van nieuwprijs, dus 746 euro

Ik zou een bod van 700 euro doen op de set indien het in goede staat is.
                    En zeker en vast goed uittesten!

Succes!
                    Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20

Comment

En probeer een kenner mee te pakken als je gaat testen.

Comment

Ik heb gereageerd en ga vanavond kijken. De minimumprijs was €750,- daar kan ik mee leven, mits alles in goede staat is. Aankoopbonnen zitten er ook nog bij.

De huidige eigenaresse is een fotografe in opleiding die overstapt naar een andere camera. Heb haar ook even gegoogled en dergelijke, ziet er betrouwbaar uit. Neem vanavond ook een vriendin met wat meer camera ervaring mee.

Comment

Heb de camera met lenzen en flitser gekocht

En heb er al wat mee gespeeld en de handleiding door gelezen. Zal nog heel veel moeten leren/oefenen De 50mm 1,8 vond ik veel leuker/fijner dan gedacht!
                          Raden jullie een cursus aan? Zo ja, wat is een goede? Heb er 1 gezien bij de fotovakschool in Eindhoven, dit was echter maar 1 dagdeel.

Comment

Wijze raad.

Oorspronkelijk geplaatst door timefreezer Bekijk bericht
                            Laat je zeker niet ontmoedigen door zij die beweren dat je grote sommen moeten bovenhalen om iets deftig te kopen.

Het spreekt vanzelf dat duurdere camera's en lenzen de grenzen verleggen, soms dingen mogelijk maken die anders niet te realiseren zijn en vaak zaken gemakkelijker maken.

Maar ook met een instapcamera (of een trapje hoger) en een goeie "kitlens" kan je zeer mooie resultaten bereiken. Je kan natuurlijk blijven doorsparen voor die dure lens maar ondertussen maak je geen foto's en misschien belangrijker: je doet geen ervaring op. Al doende leert men en je zal ook na een tijdje zelf doorhebben wat je nodig hebt of niet nodig hebt. Eenvoudig beginnen is dikwijls de beste formule om resultaat te boeken.

Met een kitlens kan je ook portretten maken met een onscherpe achtergrond. Met een dure lichtsterke lens heb je meer speelruimte en kan je verder gaan.

In het verlengde van wat je zelf hier neerschreef denk ik dat deze combinaties interessant zijn en mogelijkheden bieden:

- Nikon D3100 + 18/105 VR lens
                            - Nikon D3100 + 18/55 VR + 55/200 VR lens

Je kan een stapje hoger gaan en in deze combinaties de D3100 vervangen door de D90 of een D5100 maar dan zal uw budget van 800 euro op zijn of licht overschreden zijn.

De D90 vind ik een goed voorstel. Het is uiteraaard persoonlijk maar ik heb liever een iets grotere camera waar er meer knopjes op staan zodat je minder in de menu's moet duiken om instellingen aan te passen.
                            Anderzijds is de D5100 recenter dan de D90 en heeft een betere sensor (een zeer goeie).

Duur materiaal is absoluut geen garantie dat je mooie foto's zal maken. Uw eigen aanleg en ervaring is dat wel!
                            Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                            flickr

Comment

Heb de camera met lenzen en flitser gekocht

En heb er al wat mee gespeeld en de handleiding door gelezen. Zal nog heel veel moeten leren/oefenen De 50mm 1,8 vond ik veel leuker/fijner dan gedacht!
                              Raden jullie een cursus aan? Zo ja, wat is een goede? Heb er 1 gezien bij de fotovakschool in Eindhoven, dit was echter maar 1 dagdeel.
                              Proficiat met je aankoop!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timefreezer Bekijk bericht
                                Laat je zeker niet ontmoedigen door zij die beweren dat je grote sommen moeten bovenhalen om iets deftig te kopen.

Het spreekt vanzelf dat duurdere camera's en lenzen de grenzen verleggen, soms dingen mogelijk maken die anders niet te realiseren zijn en vaak zaken gemakkelijker maken.

Maar ook met een instapcamera (of een trapje hoger) en een goeie "kitlens" kan je zeer mooie resultaten bereiken. Je kan natuurlijk blijven doorsparen voor die dure lens maar ondertussen maak je geen foto's en misschien belangrijker: je doet geen ervaring op. Al doende leert men en je zal ook na een tijdje zelf doorhebben wat je nodig hebt of niet nodig hebt. Eenvoudig beginnen is dikwijls de beste formule om resultaat te boeken.

Met een kitlens kan je ook portretten maken met een onscherpe achtergrond. Met een dure lichtsterke lens heb je meer speelruimte en kan je verder gaan.

In het verlengde van wat je zelf hier neerschreef denk ik dat deze combinaties interessant zijn en mogelijkheden bieden:

- Nikon D3100 + 18/105 VR lens
                                - Nikon D3100 + 18/55 VR + 55/200 VR lens

Je kan een stapje hoger gaan en in deze combinaties de D3100 vervangen door de D90 of een D5100 maar dan zal uw budget van 800 euro op zijn of licht overschreden zijn.

De D90 vind ik een goed voorstel. Het is uiteraaard persoonlijk maar ik heb liever een iets grotere camera waar er meer knopjes op staan zodat je minder in de menu's moet duiken om instellingen aan te passen.
                                Anderzijds is de D5100 recenter dan de D90 en heeft een betere sensor (een zeer goeie).

Duur materiaal is absoluut geen garantie dat je mooie foto's zal maken. Uw eigen aanleg en ervaring is dat wel!

dat vind ik nu eens een goed uitlegje si
                                facebook
                                Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

Working...
                                X