Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon eos 60 D versus Nikon D 7000

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: canon eos 60 D versus Nikon D 7000

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
    Toch al van EXIF gehoord hoop ik.
    Toch iemand die het begrepen heeft.

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
    Lees een paar berichten terug en ik bedoel mensen die het kunnen zien zonder naar de exif kijken
    Heb ik dat ergens vermeld dat ik het exif niet bekijk?
    Je zou toch beter moeten weten?

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Toch iemand die het begrepen heeft.

Grtz, RF
      Oeijoeij, van een flauw excuus gesproken. Om jezelf er op die manier uit praten, echt geloofwaardig....

Comment

Ik twijfelde in begin ook tussen 550D,60D van Canon en D7000 van Nikon. Mij heeft de doorslag gegeven van de bouw van de body. De Nikon D7000 heeft 2 instelwielen, dual SD slot, heeft sterkere body en voelt meer 'Pro' aan. Ook zijn de prestaties beetje beter en dus was ik er vrij snel uit. Heb ook totaal geen spijt. Op beide merken heb je zeer goede lenzen beschikbaar.
        http://xstreamdigital.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht

Grtz, RF
          Ja, dat heb je zeker vermeld.
          Ik citeer:

Ik bekijk dagelijks teintallen foto's op BD, van veel leden weet ik wat ze vroeger hadden en wat ze nu hebben.
          Het verschil is zo te zien, en beter dan op die revieuw sites.

Grtz, RF

En nou beweer je opeens het tegendeel
          D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            En wat zegt dit? Heel weinig denk ik: een verkoper heeft zijn vboorkeuren en dat zal zal doorschemeren in zijn verkooppraatje en het kan ook nog provisie gestuurd zijn.
            Dat zal zeker wel mee een rol spelen maar je kan niet steeds elk verkoperspraatje over die kam scheren. Bovendien loopt Nelissen in Mechelen, en dat onder andere ook op dit forum, mee in het rijtje van doorgaans goede fotozaken waar je een eerlijke uitleg krijgt. Genre Konijnenberg, Art&Craft enz.

Djienbe

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DJ Henrio Bekijk bericht
              Ik twijfelde in begin ook tussen 550D,60D van Canon en D7000 van Nikon. Mij heeft de doorslag gegeven van de bouw van de body. De Nikon D7000 heeft 2 instelwielen, dual SD slot, heeft sterkere body en voelt meer 'Pro' aan. Ook zijn de prestaties beetje beter en dus was ik er vrij snel uit. Heb ook totaal geen spijt. Op beide merken heb je zeer goede lenzen beschikbaar.
              Ik denk dat uww afweging rationeel is en volledig klopt.
              Zelf ben ik (als Nikon adept nog wel!)voor de Canon gegaan vanwege het draaibare scherm, de lagere prijs en de menustructuur
              die voor mij intuïtiever was, bij de Nikon moest ik meer zoeken om te vinden wat ik zocht. Het meer pro aanvoelen lijkt me
              zeer subjectief. Er is indertijd inderdaad nogal denigrerend over de body van de 60D geschreven omdat die van kunststof is,
              maar tot een "echt" verschil in het gebruik leidt dat voor mij niet. De Canon heeft ook 2 instelwielen, het tweede wiel is
              weliswaar op een niet-conventionele manier ingebouwd maar doet functioneel wel waarvoor het behoort te dienen.
              Allemaal persoonlijke argumenten uiteraard.
              Zou de Nikon het scherm en de menu's van de Canon hebben had ik hem mogelijk gekocht

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zahra Bekijk bericht
                Ik denk dat uww afweging rationeel is en volledig klopt.
                Zelf ben ik (als Nikon adept nog wel!)voor de Canon gegaan vanwege het draaibare scherm, de lagere prijs en de menustructuur
                die voor mij intuïtiever was, bij de Nikon moest ik meer zoeken om te vinden wat ik zocht. Het meer pro aanvoelen lijkt me
                zeer subjectief. Er is indertijd inderdaad nogal denigrerend over de body van de 60D geschreven omdat die van kunststof is,
                maar tot een "echt" verschil in het gebruik leidt dat voor mij niet. De Canon heeft ook 2 instelwielen, het tweede wiel is
                weliswaar op een niet-conventionele manier ingebouwd maar doet functioneel wel waarvoor het behoort te dienen.
                Allemaal persoonlijke argumenten uiteraard.
                Zou de Nikon het scherm en de menu's van de Canon hebben had ik hem mogelijk gekocht
                Het ligt idd wat jezelf in handen wil. Sommige willen graag een stevige aanvoeldende body dat gewoon een 'good feeling' geeft. Maar voor andere is dat een nadeel door dat die wat zwaarder zijn. Het hangt echt persoon tot persoon af. Mijn ouders hebben de Canon 50D en vond ik persoonlijk leuker vanwege de bouw van de body. Maar voor andere is de Canon 60D leuker omdat die lichter is door de bouw van kunstof.

Het is echt persoonlijk, daarom ook als men een camera koopt, kijk naar wat jezelf graag wilt. De prestaties van de twee zijn zeer close. De Nikon D7000 mag een tikkel beter prestaties afleveren qua iso en beeldkwaliteit. Uiteindelijk als je de foto's op je beeldscherm gaat zien ga je amper verschillen zien. Buiten de kleuren. Daar verschillen de 2 wat in. Maar dat is ook weer een persoonlijke keuze. En trouwens werk je de foto's toch bij met Lightroom/Photoshop.
                http://xstreamdigital.be

Comment

Zeker de D7000, heb met beide al gewerkt en de bestanden, iso en gevoel van de D7000 zijn veel beter dan die van de 60D.

Comment

Working...
                  X