Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon eos 60 D versus Nikon D 7000

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: canon eos 60 D versus Nikon D 7000

Oorspronkelijk geplaatst door Zahra Bekijk bericht
    Ik zou toch graag weten hoe dat gaat, zo op 't zicht weten met welke camera een foto gemaakt werd.....
    Dergelijke kennis moet je toch delen, niet?
    En als het uiteindelijk blijkt toch niet te kunnen, trek dan tenminste het advies in dat gegeven werd aan iemand die om raad vroeg!
    Het kan toch niet de bedoeling zijn om mensen die info zoeken op 't verkeerde been te zetten nietwaar?
    Als je de foto opslaat dan kun je met de rechtermuisknop de eigenschappen bekijken. Daar vind je deze informatie.
    Maar mensen die beweren die aan een foto van 900px te kunnen zien met welke camera hij is gemaakt, die kletsen echt uit hun nek
    Last edited by danielsl; 8 mei 2012, 11:42. Reden: typo
    D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
      ...mensen die beweren die aan een foto van 900px kunnen zien met welke camera hij is gemaakt, die kletsen echt uit hun nek
      Ook als dat moderators op een fotografie-site zijn?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zahra Bekijk bericht
        Ook als dat moderators op een fotografie-site zijn?
        Denk dat je mijn antwoord wel kan raden

Comment

Ik kan niet spreken voor die 900 px maar bij Foto Nelissen in Mechelen vertelde een verkoper me vorig jaar nog dat als mensen de moeite doen om naar hun uitleg (over DSLR) te luisteren dan gaan ze gewoonlijk eerder met een Nikon buiten dan met een Canon. Hij vertelde erbij dat Nikon en Canon in deze regelmatig haasje over doen met elkaar. Maar de recente geschiedenis (ergens begin lente vorig jaar) was dat Nikon het pleit won en dat dat was omdat ze in hun kleuren iets levendiger zijn. Kan het zijn dat het geoefende oog dat ziet aan 900px?

Ik heb een Nikon D80 en een Canon 40D maar moet toegeven dat ik nog nooit de moeite gedaan heb om eens op statief hetzelfde onderwerp vlak na elkaar de fotograferen.

Intussen zitten we hier met enkelen een zware discussie te voeren terwijl de gebruikelijke vraag aan de TS toch steeds is "wat wil je fotograferen?" En terwijl ik het in een eerdere reactie al eens gevraagd had, is TS er nog niet op ingegaan. Dus, TS, nog eens een oproep aan jou, geef ons eens wat meer feedback over je interesse.

Djienbe

Comment

Maar mensen die beweren die aan een foto van 900px te kunnen zien met welke camera hij is gemaakt, die kletsen echt uit hun nek
            Toch al van EXIF gehoord hoop ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
              Toch al van EXIF gehoord hoop ik.
              Lees een paar berichten terug en ik bedoel mensen die het kunnen zien zonder naar de exif kijken

Comment

Lees een paar berichten terug en ik bedoel mensen die het kunnen zien zonder naar de exif kijken
                soms kan ik wel zien met welke camera een foto NIET is gemaakt.
                The Knight That Says Ni...kon

Comment

Er staat op het internet al veel geschreven over het verschil in kleuren tussen Canon en Nikon.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                    soms kan ik wel zien met welke camera een foto niet is gemaakt.
                    Haha

Comment

Er zijn zelfs mensen die kunnen zien als er met een Nikon lens op een Canon is getrokken en visa versa !!! Gewoon op het net !
                      ( ze zijn zelfs aan't oefenen om te zien welke adapter is gebruikt !)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thierry ysebaert Bekijk bericht
                        er zijn zelfs mensen die kunnen zien als er met een nikon lens op een canon is getrokken en visa versa !!!:d gewoon op het net !
                        lmfao
                        Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thierry ysebaert Bekijk bericht
                          Er zijn zelfs mensen die kunnen zien als er met een Nikon lens op een Canon is getrokken en visa versa !!! Gewoon op het net !
                          pfff, ik zie direct of iemand de originele draagriem, sun sniper, of nog iets anders gebruikt.

maar OT: neem gewoon de D7000
                          The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door djienbe Bekijk bericht
                            Ik kan niet spreken voor die 900 px maar bij Foto Nelissen in Mechelen vertelde een verkoper me vorig jaar nog dat als mensen de moeite doen om naar hun uitleg (over DSLR) te luisteren dan gaan ze gewoonlijk eerder met een Nikon buiten dan met een Canon.
                            En wat zegt dit? Heel weinig denk ik: een verkoper heeft zijn vboorkeuren en dat zal zal doorschemeren in zijn verkooppraatje en het kan ook nog provisie gestuurd zijn.
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                              Er staat op het internet al veel geschreven over het verschil in kleuren tussen Canon en Nikon.
                              Met DxO verander je zo de Nikonkleuren in die van ................(vul maar een naam in op de dotted line).
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Daar mag je zeker van zijn , dat het provisie gestuurd is !

Comment

Working...
                                X