Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

paardenfotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: paardenfotografie

Oorspronkelijk geplaatst door Margot.rene Bekijk bericht
    beide zouden aan bod komen, maar vooral buiten

Gezien deze opmerking en het feit dat binnenopnamen bij slecht licht veel meer eisen stellen aan je materiaal (F/2.8 in combinatie met ISO 6400 of nog hoger ....), kan ik me voorstellen dat je je materiaal primair kiest met het doel om buitenopnames te kunnen maken. Kies bijvoorbeeld een Canon 70-200 F/4. Mocht je het fotograferen van paarden echt heel leuk gaan vinden dan kun je altijd een upgrade doen naar een lichtsterker objectief en/of een camera die ook op ISO 6400 (of hoger) goede resultaten geeft. Omdat je dan al snel enkele duizenden Euro's verder bent, zou ik dat uitstellen tot een later moment.

Comment

voor de duidelijkheid, ik ben een beginner met de SRL toestellen, ik wil het graag leren en ik opende dit topic om een beetje hulp en duidelijkheid te krijgen, ik ben al heel blij met de reacties die ik kreeg maar als iedereen elkaar tegenspreekt dan wordt het voor mij wel moeilijk voor mij is het niet de bedoeling om mijn foto's te verkopen of om echt professioneel te gaan werken, ik wil vooral oefenen en zelf wat ontdekken...maar ik wil wel een degelijke camera die nog een tijdje meegaat.. en ik heb echt het geld niet om zo'n chique lens/body/set/... te kopen. als jullie het aanraden spaar ik nog wat verder maar 3000euro bv is echt teveel.

dank voor jullie begrip

Comment

voor de duidelijkheid, ik ben een beginner met de SRL toestellen, ik wil het graag leren en ik opende dit topic om een beetje hulp en duidelijkheid te krijgen, ik ben al heel blij met de reacties die ik kreeg maar als iedereen elkaar tegenspreekt dan wordt het voor mij wel moeilijk voor mij is het niet de bedoeling om mijn foto's te verkopen of om echt professioneel te gaan werken, ik wil vooral oefenen en zelf wat ontdekken...maar ik wil wel een degelijke camera die nog een tijdje meegaat.. en ik heb echt het geld niet om zo'n chique lens/body/set/... te kopen. als jullie het aanraden spaar ik nog wat verder maar 3000euro bv is echt teveel.

dank voor jullie begrip
        Je hebt helemaal gelijk met deze aanpak. Elke DSLR van een goed merk zal voor buiten voldoen. Het is wel handig om een telelens te hebben met een bereik tot 200mm. Naast je budget zijn dit de randvoorwaarden voor je keuze als je voor paardensport gaat. Indoor en in de winter, dus zonder steun van invallend licht door dakramen of zo zal zelfs een dure Nikon D3 met een lichtsterk objectief het nog moeilijk hebben in een gemiddelde hal.

Als voorbeeld hier mijn evolutie:

Springen met een compact camera 2007

Paardensport met een Nikon D50 en 70-200 2.8 2008.html

Eventing met een Nikon D3 en 70-200 2.8 2011

Indoor januari 2011 met enig licht van buiten Nikon D3 op 3200is 1/250 F3.5 op het randje dus

Zoals je ziet wordt met de jaren de kwaliteit beter. Dit komt niet alleen door het betere materiaal maar zeker ook door het ontwikkelen van mijn vaardigheden in opnamens en nabewerking. Ik heb er indertijd voor gekozen een goede (en ook dure) telelens aan te schaffen op een eenvoudige Nikon D50. De betere bodies kwamen later pas toen ik ze ook echt nodig had vanwege de andere funties niet zozeer vanwege de kwaliteit.
        Last edited by KCfoto; 7 mei 2012, 23:35.
        Groetjes, KC
        www.sportbeelden.com

Comment

echt mooie foto's en merci voor je reactie
          nu begin ik er toch over te twijfelen of een nikon niet meer bij mij past..

waarom is het leven zo moeilijk ..

Comment

Het is niet omdat een Nikon dit kan, dat een Canon of een ander merk dit niet zou kunnen.
            Het hangt er gewoon vanaf wat jou het beste ligt. Die keuze kunnen wij niet voor jou maken.
            Fotografie is leren kijken.
            http://johanluyckx.weebly.com

Comment

Dit waren de boodschappen:
              Oorspronkelijk geplaatst door KCfoto Bekijk bericht
              .... Elke DSLR van een goed merk zal voor buiten voldoen........

.....Indoor en in de winter, dus zonder steun van invallend licht door dakramen of zo zal zelfs een dure ....... met een lichtsterk objectief het nog moeilijk hebben in een gemiddelde hal......

....Zoals je ziet wordt met de jaren de kwaliteit beter. Dit komt niet alleen door het betere materiaal maar zeker ook door het ontwikkelen van mijn vaardigheden in opnamens en nabewerking......

... Ik heb er indertijd voor gekozen een goede (en ook dure) telelens aan te schaffen op een eenvoudige DSLR.

.....De betere bodies kwamen later pas toen ik ze ook echt nodig had vanwege de andere funties niet zozeer vanwege de kwaliteit.
              Het merk is mij om het even. Het is niet mijn bedoeling om je naar nikon over te halen. Ik denk zelfs dat canon wellicht beter is omdat je daar meer varieteit in de duurdere objectieven hebt. De 70-200 is bijvoorbeeld met en zonder IS en in de F4 of de nog lichtsterkere F2.8 uitvoeringen beschikbaar. Bij nikon heb je geen keuze stress, daar is alleen de dure variant, dus met stabilisatie en F2.8 beschikbaar.
              Groetjes, KC
              www.sportbeelden.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KCfoto Bekijk bericht
                Dit waren de boodschappen:

Het merk is mij om het even. Het is niet mijn bedoeling om je naar nikon over te halen. Ik denk zelfs dat canon wellicht beter is omdat je daar meer varieteit in de duurdere objectieven hebt. De 70-200 is bijvoorbeeld met en zonder IS en in de F4 of de nog lichtsterkere F2.8 uitvoeringen beschikbaar. Bij nikon heb je geen keuze stress, daar is alleen de dure variant, dus met stabilisatie en F2.8 beschikbaar.
                beter kijken dan. Er is een 80-200 f/2.8 zonder VR voor dezelfde prijs als die van Canon zonder IS.
                The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                  beter kijken dan. Er is een 80-200 f/2.8 zonder VR voor dezelfde prijs als die van Canon zonder IS.
                  maar die lens heeft geen autofocus motor
                  dus opletten met die lens en de goedkopere nikon body's
                  want daarop gaat de autofocus niet werken en moet je manueel gaan focussen (niet echt praktisch voor een beginner of voor sportfotografie)
                  en die bepaalde lens is nu ook niet de topper kwestie snelheid en autofocussen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007
                    maar die lens heeft geen autofocus motor
                    dus opletten met die lens en de goedkopere nikon body's
                    want daarop gaat de autofocus niet werken en moet je manueel gaan focussen (niet echt praktisch voor een beginner of voor sportfotografie)
                    en die bepaalde lens is nu ook niet de topper kwestie snelheid en autofocussen
                    Gert, misschien wel. Maar het ging hem om het bestaan ervan, en dan heeft putor gelijk, wat het belangrijkste is natuurlijk... :s
                    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                      Gert, misschien wel. Maar het ging hem om het bestaan ervan, en dan heeft putor gelijk, wat het belangrijkste is natuurlijk... :s
                      het gaat hem om de juiste informatie te geven aan de topicstarter en dat is het belangrijkste
                      juist is juist
                      als deze bijvoorbeeld een D3200 zou kopen of een D5000 in combinatie met de 80-200 AF D dan zou deze wel eens voor een verrassing kunnen komen te staan
                      dat men namelijk op die body geen autofocus heeft in combinatie met deze lens
                      de enige 80-200 2.8 lens van nikon die wel een autofocus motor heeft wordt niet meer nieuw gemaakt namelijk de 80-200 2.8 AF-S
                      het is die letter S in de benaming die belangrijk is als je met de instaptoestelen van nikon wilt gaan werken
                      de letter S duid op silent wave motor in de lens ,deze stuurt de autofocus aan van de lens
                      zonder de letter S in de benaming zit er geen hulpmotor in de lens en moet dus de body de autofocus bedienen
                      vanaf de D7000 en hogere type's zit er in de body's een motor die de autofocus op zich kan nemen als deze niet in de lens is ingebouwd
                      bij sigma lenzen moet men kijken dat er hsm op de lenzen vermeld staat enzo ....
                      Dat hij ineens alle ooit gemaakte lenzen van nikon erbij sleurt he
                      Er is ooit ook een 80-200 4.0 gemaakt van nikon dus sleur die er ineens ook bij he (wel maar gemaakt tot ergens 1998 ofzo)
                      Last edited by gert007; 9 mei 2012, 21:45.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                        de 80-200 F/2.8 is volopen zo scherp dat je AF die enkel op papier trager is er graag bij neemt. Ik gebruik die voor portretten, rock 'n roll, en sport (voornamelijk krijgskunsten) en heb nog nooit de indruk gehad dat die niet snel genoeg is. De scherpte op f/2.8 van de Sigma heb ik nooit zelf getest, maar ik hoor hier en daar toch ontevreden gebruikers.
                        ik doe voornamelijk sportfotografie (oa voor een nederlands tijdschrijf) en ik kan je verzekeren dat die 80-200 2.8 way to slow is ten opzichte van een sigma hsm lens
                        ik kreeg veel meer misser met die 80-200 2.8 nikon lens dan met mijn sigma 70-200 hsm lens
                        en voor afdrukken tot A3 is die lens zeker bruikbaar op 2.8 en messcherp op 4.0
                        ik vind dat het softe van die sigma lens nogal sterk overdreven wordt
                        vooral door diegene die deze lens zelf niet bezitten

Comment

Ik vind de Sigma 70-200 OS heel veel waar voor het geld bieden. Verschil met bv de Canon 70-200 II is niet bijster groot. Wel is er een flink prijsverschil. Plezierig is dat de Sigma iets lichter in gewicht is.
                          Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

Comment

Ikzelf zoals eerder vermeld heb de sigma 70/200 HSM II 2.8 en een D7000 voor sportfotografie.De niet gestabiliseerde versie lukt voor mij om indoor sportwedstrijden mee te fotograferen.De scherpte van de lens is na wat finetunen behoorlijk.
                            Op F2.8 vind ik ze wat soft en zoals hierboven vermeld is ze op 4.0 haarscherp,maar zeker een prima lens om mee te starten als je budget nog beperkt is.
                            Mijn plan was om deze lens dan te verkopen en voor een duurdere Nikon versie te gaan,maar ondertussen heb ik ze nog

In ieder geval vind ik de D7000 en goede sport camera,alhoewel er veel zweren bij Canon voor sport.6 frames per seconde is genoeg als je weet wat er gaat gebeuren en op de juiste moment afdrukt.Hoge iso's ook niet echt een probleem.

Comment

Working...
                            X