Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

paardenfotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: paardenfotografie

Oorspronkelijk geplaatst door Aeri Bekijk bericht
    dan had je een foute lens....
    frontfocus is altijd even veel... en niet afhankelijk van op welk brandpunt je dus je lens gebruikt.
    Dan weet jij het beter dan de mensen op andere internationale forums die hetzelfde hadden met deze lens en de mensen van procirep.
    D800 en een goed glasservies

Comment

Naast de fototechnische dingen kunnen er ook praktische dingen meespelen bij je keus. Gaat de camera bijvoorbeeld mee naar evenementen waar je zelf ook rijdt? En is er dan een plek waar je hem veilig op kan bergen? Zo niet, dan zou ik de kwaliteitseisen flink omlaag schroeven en genoegen nemen met een betaalbaar bridge model. Zolang het genoeg zoom heeft, kan je leuke herinneringen schieten.

Als je de boel wel veilig in de gaten kan (laten) houden, dan zou ik starten met een basis set (spiegelreflexcamera die fijn in de hand ligt, lichtsterke lens met leuk portret bereik en een zoomlens die met mooi weer ook acceptabel presteert) en parallel door sparen voor de lenzen die hier door de kenners worden aangeraden. Met de lichtsterke lens kan je paardenportretten maken en lekker met diepte spelen voor de waterdingen en met de andere lens kan je vast oefenen met timing en dergelijke bij activiteiten die in de buitenbak gebeuren.
      Canon 500D met EF-S 18-135mm/3.5-5.6 IS-USM + 18-55mm/3.5-5.6 IS + 55-250mm/4-5.6 IS +EF 75-300mm/4-5.6 III + 50mm/1.8 IS

Comment

dankjulliewel
        ik heb veel aan jullie reacties en mooie foto's, maar ik denk dat het nog wel een tijdje zal duren voor ik echt een beslissing neem.

zou volgens jullie de canon 550d met een kitlens een goede keuze zijn? ik heb al veel goeie commentaren over deze camera gehoord maar zou hij ook geschikt zijn voor de paardensport.

groetjes Margot

Comment

De eos 550D is een compleet toestel waar je lang plezier van zult hebben.

Oorspronkelijk geplaatst door Margot.rene Bekijk bericht
          dankjulliewel
          ik heb veel aan jullie reacties en mooie foto's, maar ik denk dat het nog wel een tijdje zal duren voor ik echt een beslissing neem.

zou volgens jullie de canon 550d met een kitlens een goede keuze zijn? ik heb al veel goeie commentaren over deze camera gehoord maar zou hij ook geschikt zijn voor de paardensport.

groetjes Margot
          Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
          flickr

Comment

De Canon 550D is geen verkeerde keuze.

Belangrijk bij de lenseuze is de benodigde beeldhoek. Deze wordt bepaald door afstand van camera tot onderwerp en de grootte van het onderwerp.

Zet je een 18-55 op een 550D dan zal je merken dat het onderwerp in veel gevallen te klein weergegeven wordt. Je hebt dus meer tele nodig. Niet voor niets wordt de 70-200 aanbevolen!
            Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

Comment

waarom eigenlijk een 70-200 en geen 18-200 ofzo?

Comment

waarom eigenlijk een 70-200 en geen 18-200 ofzo?
                Geen enkele 18-200 heeft een autofocus die even snel is als die van eender welke 70-200 (misschien is de Tamron 70-200 niet veel sneller).

De beeldkwaliteit van elke 70-200 is veel beter dan die van een 18-200.

Een 18-200 kan heel erg handig zijn door het enorm grote zoombereik, maar dat is dan ook het enige voordeel.

Canon heeft een betaalbare 70-200 f4 L, die erg goed presteert (snelle AF en goede beeldkwaliteit). De IS versie van die f4 lens is nog iets beter, maar als je echt de beste wil dan moet je meer dan 2000 euro uitgeven voor een 70-200 f2,8 L IS II. Dat is de beste telezoomlens van Canon.

Er is nog een bijkomend probleem, als je niet weet waarmee je bezig bent dan zullen de foto's niet veel beter worden als je met beter (duurder) materiaal werkt.
                Om er het beste uit te halen is het dus belangrijk dat jij de juiste instellingen maakt naargelang de omstandigheden. De automatische instellingen die de camera maakt zijn niet altijd de meest geschikte voor het onderwerp dat je op de foto wil krijgen.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

dankjulliewel

groetjes Margot
                  Zeker geen verkeerde keus. Ik weet niet met welke kitlenzen hij beschikbaar is, maar ik zou zeker ook proberen op korte termijn iets met zoom erbij te nemen, want dat ga je enorm missen voor de paardensport.
                  Canon 500D met EF-S 18-135mm/3.5-5.6 IS-USM + 18-55mm/3.5-5.6 IS + 55-250mm/4-5.6 IS +EF 75-300mm/4-5.6 III + 50mm/1.8 IS

Comment

dankjulliewel

groetjes Margot
                    Dat is zeker een goede keuze. Nu nog een Sigma APO 70-200mm F2.8 II EX DG MACRO HSM al dan niet tweedehands erbij Dan kan je goede foto's buiten én binnen vanop een redelijke afstand maken. Dankzij de lichtsterkte van f2.8 zal je ook binnen goede foto's kunnen maken, met de kitlens wordt dit al erg moeilijk met zijn f5.6 op het lange eind.

Die Sigma is zeker een stukje minder als de Canon alternatieven maar is ook een stuk goedkoper en zal nog steeds goede resultaten leveren bij paardensport.
                    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

de body die je kiest is in dit geval weinig relevant...

zoek iets wat goede resultaten geeft op hogere iso waarden.

het gaat om de lens... en een kitlens laat tot 4 keer minder licht binnen dan een 2.8 lens (2 stops) en dat is wat het verschil maakt....

zet maar eens 4 gloeilampen aan naast elkaar en doe er dan plots 3 uit..... das het verschil
                      www.aeri-photography.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        Binnen of buiten, dat maakt een heel erg groot verschil in het te besteden budget.
                        Voor indoor paardensport heb je lichtsterke lenzen nodig omdat er daar bijna altijd veel te weinig licht is.
                        De camera's worden steeds beter op hoge iso, maar dan kom je er met niet-lichtsterke lenzen gewoonlijk nog niet.

De lens die ik het meest gebruik voor paardensport is een Canon 70-200 f2,8 L IS II, maar die lens alleen kost meer dan het dubbel van je te besteden budget.
                        Canon heeft wel een goedkopere 70-200 f4 L die ook heel goed presteert.
                        Bij Nikon heb je geen "low-budget" 70-200.
                        Nee maar je hebt wel een Sigma 70/200 2.8 voor Nikon ,die kost ongeveer 600€

Comment

Ik weet niet waar jij hem koopt voor 600€..

portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
                          Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SjoerdNikon Bekijk bericht
                            Ik weet niet waar jij hem koopt voor 600€..

http://www.cameranu.nl/nl/objectieve...129_530_89164/
                            de versie zonder OS koste nieuw rond de €700
                            maar die maken ze niet meer nieuw

Comment

Ik had het inderdaad over de versie zonder stabilisatie.Die betaalde ik vorig jaar 600€

En nu nog steeds in vooraad:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
                                Dat is zeker een goede keuze. Nu nog een Sigma APO 70-200mm F2.8 II EX DG MACRO HSM al dan niet tweedehands erbij Dan kan je goede foto's buiten én binnen vanop een redelijke afstand maken. Dankzij de lichtsterkte van f2.8 zal je ook binnen goede foto's kunnen maken, met de kitlens wordt dit al erg moeilijk met zijn f5.6 op het lange eind.

Die Sigma is zeker een stukje minder als de Canon alternatieven maar is ook een stuk goedkoper en zal nog steeds goede resultaten leveren bij paardensport.
                                Ja? Het zal dan toch vooral op heel grote evenementen zijn waar extra veel verlichting in de piste werd aangebracht. Want geloof me, in de gemiddelde manege is het gewoon te donker om een beetje sluitertijd te hebben, zelfs met de ISO flink opgeschroefd...
                                Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Working...
                                X